Mi az ami, hiányzik a Hearthstone-ból? Játéktechnikai fejlesztési lehetőségek

Mi az ami, hiányzik a Hearthstone-ból? Játéktechnikai fejlesztési lehetőségek

Gyakorlatilag a HS kliens a kezdetek óta ugyanaz. Persze itt és ott kipofozták, de ez nem sokat változtatott. Pedig lenne hova fejlődni.

A Hearthstone egy jó játék. De, hogy tökéletes lenne-e, azt erősen kétlem. Mindig lehet találni olyan pontot, ahol van javítási lehetőség. Az már mindegy, hogy ennek a milyen a léptéke, hiszen maga a változás már elég, hogy valami friss kerüljön a játékba. Ebben a cikkben több fórumról is gyűjtöttünk anyagot arról, hogy a játékosok mit látnának szívesen beépítve.

Különböző szerverek - különböző fiókok

Egy fiók, egy gyűjtemény, minden szerverre. Ebben a pillanatban, ha egy játékos másik régióban próbálna szerencsét, akkor ott újabb kártyacsomagokat kellene kibontania. Ha át lehetne vinni a lapokat, akkor ez a gond megoldódna. Szerintem sokan kóstolnának bele az amerikai szerverbe, de egy pár kört a koreaik ellen is lenyomna az ember.

Persze ez két dolog miatt is lehetetlen. Egyrészt a csomag árak nem ugyanazok, ez alapján egy európai játékos fiók valamivel kevesebbet/többet érhet egy amerikaihoz képest, ha ugyanazok a lapok vannak rajta. Plusz a Blizzard-nak ez elég jelentős bevétel kiesést jelentetne, azt pedig nem fogja engedni.

UI fejlesztések

A kezelőfelület már a kezdetek óta ilyen, szinte semmilyen érdemi változást nem csináltak benne, mióta a játék elindult. Pedig pár dolgot be lehetne vezetni.

  • Lehetne beépíteni egy info boxot, ami kidobja, hogy egy-egy kártya milyen kártyákat generál. Teszem azt a Questek mit rejtenek vagy mit dobhat Ysera és a Lich King.
  • A kattintgatás helyett, lehetne lapozni az egérgörgővel.
  • Lehessen szűrni a már megalkotott paklik között. Az szép és jó, hogy már 18 deckslot van, de egy idő után túl sok a pakli. Ha már akár csak kasztra lehetne szűrni, akkor az is segítené a rálátást.

Ezek egyébként nem nagy dolgok és lehet azt mondani, hogy nincs rá szükség, de az biztos, hogy megkönnyítené a játékosok életét. Ez olyan változtatás lehet, ami akár a Blizzard érdekében is állhat.

Animáció sebesség

Talán egy éve történt, hogy egy 'ügyes' játékos rájött, hogy ha kipakolja Nozdormut a pástra ,majd elkezdi Brewmaster-rel visszapattintgatni a többi Brewmastert, akkor mire az animáció véget ér, addig az ellenfél köre is lejár. Anélkül persze, hogy akármit is tudott volna kijátszani. Persze ezt anno javították, de nemrég a Nozdormu bug újra felütötte a fejét.

Erre egy megoldás lehet, hogy az animációk ideje ne számolódjon bele a köridőben. Így nincs kapkodás és nincs mellékattintás. Persze ez a másik oldalon azt is jelenti, hogy tovább növekedne a körök hossza, de ez biztosítaná, hogy többet az animációk miatt ne legyen gond.

'Acsik'

Szinte minden Blizzard játékban vannak Achivement-ek. Ez nagyjából annyit jelent, hogy a játékos ha teljesít egy adag feltételt, teszem azt másszon fel egy nagyon magas hegyre, vagy öljön meg 100 murlocot, akkor azért kap egy kis emléklapot, hogy márpedig ő ezt a küldetést teljesítette. Ilyen kis lapkából ezer meg ezer van, még akkor is ha csak a WoW-ról beszélünk. Viszont vannak olyan játékosok, akik csak azért játszanak, hogy ezeket farmolják. Sokakat már nem érdekel a raid vagy a PVP csak arra hajtanak, hogy kimaxolják a az 'acsikat'.

A HS-ben viszont nincsenek ilyen célok vagyis pontosabban nincsen egy könyvecskénk, amiben benne van, hogy mondjuk 250-szer kitettem Patchest vagy egy ütésből bevittem 1024 sebzést. Pedig kellene. Jó lenne ezekre hajtani, a WoW keretein belül nyilván a legtöbb ilyen kis lapocskát monoton és unalmas módon lehetett megszerezni, de semmi sem volt kielégítőbb, amikor végre becsattant. Ez a HS-ben is így lenne.

Profil ráncfelvarrás

Ha már az UI szóba kerül, akkor a profilról is meg kell emlékezni. Addig rendben van, hogy benne van, hogy arénában és constructed játékban mennyit nyertünk, meg az is ott figyel, hogy a kasztokkal milyen szinten vagyunk. De ez így itt meg is áll. Pedig van más is, ami érdekes lehet.

  • Csoportok
  • Statisztikák
  • játéktörténet
  • Klánok

Összegzés

Van tehát a Hearthstone-on belül olyan terület, amiben lehetne fejlődni, de persze ebből vannak olyan pontok, aminél a Blizzard nem igazán motivált a változásra. De várható, hogy a nem is olyan távoli jövőben valami változik, hiszen már túl régóta megy ez show, a közönségnek kell az újdonság.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!