Alapjaiban változik meg a League of Legends 2018-ban

Alapjaiban változik meg a League of Legends 2018-ban

Tegnap késő este a Riot Games közzétett egy videót, amiben a következő előszezont érintő változtatásokat ecsetelik.

Annyi új információt zúdítottak ránk, hogy hirtelen azt sem tudom, hol kezdjem. Több ponton is változik a jutalmazási rendszer, eltörlik a 30-as szint korlátozást, mostantól a végtelenségig fejlődhetünk, az IP valutát leváltja a kék esszencia, illetve azt is elárulták, hogy pontosan mit kapnak azok, akik rengeteg időt és energiát öltek a rúnáik kialakításába.

Gyorsabb ultik és több AP/AD az idő elteltével, két új rúnát kaptunk!

Aioween | 17/08/31 13:20Ezúttal inkább a nyers AP és AD, no meg a CDR az ultikon került a fókuszba. Lesznek érdekes párosítások, az biztos! Mindkét bemutatott rúna, a Gathering Storm és az Ultimore is inkább a late game erőre koncentrálnak, cserébe a korai előnyökről le kell mondanunk, de biztosan lesz olyan karakter, aki ezeket tökéletesen ki tudja majd használni.

Az előszezonok, vagyis az új szezonok teszt időszakai minden alkalommal hatalmas változásokat tartalmaznak, emlékezzünk csak vissza a két évvel ezelőttire, amikor behozták a Szurdok Hírnökét, és átdolgozták az adc-k osztályát, vagy a tavalyira, amikor megreformálták az assassinok seregét. Az elmúlt néhány évben a játékmenetben történtek eget rengető változtatások, most azonban az új rúnarendszer mellett a League of Legends fejlődési és jutalmazási rendszerében, illetve a shop szolgáltatásaiban áll feje tetejére a világ. Összefoglalóként kaptunk egy videót is.

Ám ez a kis gyorstalpaló, nem mond el minden apróságot, úgyhogy most haladjunk is végig a részletes változtatásokon.

Kezdjük a LoL valutájának, az IP-nek a leváltásával. Az IP, amióta csak létezik a játék, jelen van. Minden meccs után kapunk egy bizonyos mennyiséget belőle, amiből aztán hősöket, rúnákat, rúnaoldalakat, időnként ikonokat, még ritkábban pedig akár chroma kinézeteket is vásárolhatunk. A 8. előszezon kezdetével az IP-t ezekre a célokra is felváltja a kék esszencia (továbbiakban KE). Erre azért van szükség, mert rengeteg, nagyon régóta játszó játékos egyszerűen már nem tudja mire elkölteni ezt, és számukra lényegében teljesen felesleges a rendszer. Rengeteg embernek akár több 100 ezer IP is lapulhat a fiókján, ami már több szezon óta porosodik, egyszerűen azért, mert nincs mire elkölteni. Az IP-ért vásárolható egyéb tartalmak, például a néha megnyíló chroma kinézetek némiképp egy átmeneti megoldást jelentettek erre a problémára, de most egy olyan ember, akinek 200-250 ezer IP csücsül a fiókján, anélkül megveheti az összes beszerezhető chromát, hogy bármit is megérezne az elköltött mennyiségből. Ezzel párhuzamosan pedig a kezdő játékosok azzal küzdenek, hogy hosszú-hosszú ideig tart összegyűjteni egy drágább karakter árát.

A KE-re való átváltás egyesíti a jutalmazási és vásárlási rendszert, így mindenhol közös valutaként használhatjuk, sokkal több lehetőséget biztosítva ezzel a felhasználásukra. A rendszerváltozás idején korlátozott időre egy különleges shop fog megnyílni, amiben csak kék esszenciával lehet fizetni, és megannyi chroma vagy ward kinézetet szerezhetünk be benne, továbbá azok számára, akik tényleg nap, mint nap fürdeni tudnának az IP mennyiségükkel, néhány exkluzív tárgy is megnyílik, például a hihetetlenül ritka URF Warwick (4 éve játszom a játékkal, de még egyet sem láttam soha! - a szerk.). A videóba betett képen ez 150 000 KE-be kerül, de természetesen addig ez még változhat.

Mivel a KE lesz az új valuta, a hősökért is ezzel fizethetünk majd. Az értékük nem változik, továbbra is maradnak a 450-es, 1350-es, 3150-es, 4800-as, 6300-as árkategóriák.

Viszont ebből a változásból rögtön következik a Hextech barkácsolást érintő rész, amibe egyúttal belefolyik az új jutalmazási rendszer is. Itt most minden összefügg mindennel. Megszűnik  a korlátozott 30-as szintű élet, és eljön azaz időszak, ami rengeteg játékra már régóta jellemző. Nincs maximális szint, amennyit játszol annak megfelelően fejlődsz. (Készüljetek fel a 600-as szintű Yasuo mainekre.) Minden szintlépéskor egy kapszula üti a markunkat, amiben hőstöredék és esszencia lapul. Bizonyos, jelentős szintek esetében különleges jutalmakra is számíthatunk, például 50-es szintnél minden bizonnyal valami ritkább dolog is az ölünkbe hull majd az ilyen kapszulákból. Mivel az IP rendszert teljesen eltörlik, a meccsekkel XP-t kaphatunk, és szintlépés esetén fog a tulajdonunkba kerülni az a KE mennyiség, amiért megdolgoztunk.

Szintek szerint változni fog a kapszulák tartalma, az accunk "gyermeki időszakában" nagyobb eséllyel kapunk majd olyan hőstöredékeket, amelyek ideálisak lehetnek egy kezdő számára, a megnövelt KE mennyiség mellett, míg magasabb szinten már inkább vagánykodásra alkalmas cuccok érkeznek, például emote-ok. Ha pedig már itt tartunk. Amennyiben egy ilyen kapszulából kiesik számodra egy hős, máris 20% kedvezményt kapsz rá, tehát olcsóbban oldhatod fel ezen keresztül, mintha megvennéd a boltban. Mivel azonban ennyi loot vár ránk, a Riot csökkenteni fogja az összes töredékfajtából kinyerhető esszencia mértékét. Eddig minden loot értékének a harmadát kaptuk meg esszencia formájában, ez azonban az előszezon kezdetével 20%-ra csökken. Továbbá eltörlik a hősök újrasorsolásának lehetőségét, hiszen ha valóban annyi töredékünk lesz, mint amennyit ígérnek, akkor túlontúl egyszerű lenne mindig összepakolni hármat és élvezni a végleges hősök áradatát.

Az új rendszer hoz magával egy úgy nevezett "balszerencse elleni védelmet" is, ami annyit jelent, hogy nem telhet el túl sok idő úgy, hogy csak hős töredéket kapnánk a ládáinkból, vagy pedig sokáig nem jutnánk drágakőhöz. 

A következő oldalon arról lesz szó, hogy mit kapnak azok, akik már tele vannak rúnával, IP-vel meg minden ilyesmivel.

Jutalmazás

További fontos változtatás, hogy "a nap első győzelme" ettől az időszaktól kezdődően sokkal lényegesebb lesz, jelentősen megnöveli a kapott XP mennyiséget az adott meccsre.

Most pedig vegyük át pár szóban, hogy mivel is hálálja meg a Riot, ha sokat áldoztál a rúnáid elkészítésére. Erről Newman001 elég szépen beszámol a videóban, szóval csak röviden összefoglalnám. A 2016. december 7-ig vásárolt rúnák esetében, 100 KE jár minden harmadik szintű rúnáért, és 300 KE a harmadik szintű esszenciákért. A 2017-es szezon kezdete után, vagyis 2016. december 7. után vásárolt rúnáknak a teljes árát visszatérítik. 

Továbbá minden, IP-ért vásárolt rúnaoldal után 1500 kék esszenciát kapunk vissza, akik pedig RP-ért vásároltak hajdan ilyen oldalakat, azok minden negyedik oldal után kapnak egy hatalmas kinézet töredéket. Ha te három oldalt vásároltál RP-ből, akkor is megkapod a töredéket, mert a fejlesztők fölfelé kerekítenek majd. Az azonban egyelőre még levegőben lógó kérdés, hogy azok, akik 1 vagy 2 oldalt vettek így, milyen ajándékban részesülnek. Azt pedig a Riot még maga sem döntötte el, hogy megmaradjon-e a több rúnaoldal lehetősége, vagy pedig elég lesz mindenkinek egy, amit majd úgyis alakíthat a hősválasztás fázisában.

Egyéb apróság még a végére, hogy az IP rendszer megszüntetésével megszűnik az IP növelők vásárlásának a lehetősége is, csak XP növelőket vehetünk majd innentől kezdve, továbbá az IP eltűnésekor a Hextech barkácsolásban jelen pillanatban is elérhető kék esszencia mennyisége valószínűleg fel lesz szorozva 6,5-el, tehát ha neked 975 esszencia lapul a lootodban, akkor az új rendszerben ez 6300 KE-ként fog majd megjelenni, és hozzáadódni a KE-vé alakult IP mennyiséghez.

Nos, azt kell mondjam minderre, hogy hű... Elképesztő mértékű változások, amik ráadásul nagyon hirtelen jöttek, és nem sok ember gondolta volna szerintem, hogy az IP rendszert fogják végleg jégre tenni. Némileg vegyes érzelmeim vannak ezzel a sok újdonsággal szemben, ám tagadhatatlanul nagyon várom. Kíváncsi vagyok, hogy a végére mit fog belőle kihozni a Riot, és hogy valóban annyira jó lesz-e, mint ahogyan azt ígérik. A hivatalos fejlesztői naplóbejegyzést itt olvashatjátok el.

Nektek mi a véleményetek erről a totális felforgatásról? Láttok jó lehetőségeket az új rendszerben?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Közvetítések