Mit jelent valójában a meta? -Elemzés Loemifartól

Mit jelent valójában a meta? -Elemzés Loemifartól

Ha nem érted miért nem haladsz előre a ranglétrán, akkor érdemes átgondolnod a metáról alkotott véleményedet, fogalmaidat. Társszerzőnk ebben segít!

Több dolog állhat amögött, hogy miért ül le az ember a Hearthstone nevű kártyajáték elé. Szórakozásból, munka végett, jobb eredmény elérése miatt, egyéb okból? A választ mindenki döntse el maga, de egy biztos: ha valaki győztes meccseket szeretne vívni és sikereket elérni, akkor néhány alapfogalommal tisztában kell lennie.

"Az erős/konzisztens deckeket szeretem, mert magas rankokért játszok általában, meg úgy alapvetően szeretek nyerni. Deckek legjobb forrása a twitter." (zridex)

Sokszor hangzik még el, hogy:

"Az ellenfelem egy másolt metadeckkel jött, így esélyem sem volt a saját paklimmal."

Másolt metadeck? Mit is jelent ez valójában?

A Hearthstone egy kompetitív játék, amelyben valós személyek küzdenek valós személyek ellen. Mivel a létra legfelső foka után ott vár mindenkit a LEGEND rang, ezért ennek megszerzése lehet az igazi cél azok számára, akik komolyabban veszik a kártyák pakolását. Ha még komolyabb kihívásra vágyunk, akkor meg lehet próbálni a legenden belüli még jobb eredmény elérését (grindolás). Ez már komoly dicsőségnek számít, továbbá valós profitot is kovácsolhatunk azzal, hogy a Blizzard hivatalos bajnokságában való részvételhez szükséges pontokat (HCT pontok) gyűjtjük. Miután rászántuk magunkat, hogy szabadidőt nem kímélve igyekszünk kiaknázni a lehetőségeinket, szükséges egy megfelelő taktika kialakítása és itt érkezünk el a kulcsszóhoz, a „metához”.

Ha definiálni kéne a szót a Hearthstone keretein belül, valami ilyesmire jutnánk: a meta az aktuálisan legerősebb stratégia. Ezt a metát többféleképpen lehet befolyásolni. Az egyik mód, amikor maga a fejlesztőcsapat érzi úgy, hogy itt változtatások szükségesek és a játék alapjait mozgatja meg. Bizonyára mindenki kitalálta, hogy a folyamatosan érkező kiegészítőkre és a patchekre gondolok. Miután egy ilyen megérkezik a szerverekre, mindenkinek „újra kell tanulnia” a játékot, hiszen új mechanizmusok érkeznek, új lehetőségek nyílnak meg mindenki előtt. A másik mód, amikor a „véleményvezérek” befolyásolják, hogy aktuálisan mi válik erős, illetve gyenge paklivá.

De, hogyan képes egy ember egy egész közösségre ekkora hatást gyakorolni?

A válasz a részletekben rejlik. Mivel a mai világban az információ áramlás a közösségi média felületein zajlik, ezért a Twitteren és a Facebookon nagy követőszámmal rendelkezők által megfogalmazott vélemények hatással vannak számos emberre. Ezen embercsoport tagjai (újságírók, híresebb játékosok, egyszerű követők) továbbosztják, likeolják, mesélnek róla az ismerőseinek és máris kialakul egy hálózat. Például: Kolento kitalál egy decket, amivel megy 50 győzelem mellett mindössze 4 vereséget rank 5 és legend 1 között. Ezt a decket kiteszi Facebookra és Twitterre. Számos követője továbbosztja, vagy csak belikeolja / kommentel ezekhez a posztokhoz. Erre felkapják a fejüket a nagyobb esport oldalak írói és megemlítik egy cikkben. Többen szintén elkezdenek játszani a deckkel és 1-1 lap megváltoztatásával újabb verziókat készítenek, de az alapkoncepció változatlan marad. Ezután a játékon belül egyre többször találkozhatunk ezzel a deckkel (vagy valamilyen változatával) és szenvedhetünk tőle vereségeket, kevés győzelem mellett. Miután kudarcok értek minket, bennünk is felmerülhet, hogy ennek a decknek utána kéne nézni. Felmegyünk a Twitterre, hearthpwn.com-ra, hearthstonetopdecks.com-ra és lemásoljuk a decket. Ezután mi is részesei lettünk a folyamatnak.

A győzelmi arányok az egekben, Kolento deckje hasít, de ekkor MrYagut kitalálja, hogy ezt a decket is meg lehet verni hosszútávon és készít egy anti-Kolento decket. Szintén lezajlik a folyamat, mint a másik deck esetében és ez így megy tovább.

Ennek ellenére vannak deckek, amik kaméleon módjára folyamatosan adaptálódnak a környezetükhöz és csak a fejlesztői módszer segítségével lehet rájuk hatást gyakorolni. (Pirate Warrior, Undertaker Hunter, stb.)

Konklúzióként megállapítható, hogy a Hearthstoneban mindig lesznek olyan játékosok, akik egyszemélyben hatást tudnak gyakorolni az egész közösségre. Mindig lesznek deckek, amikkel kiemelkedően jó eredményeket lehet elérni és mindig lesznek játékosok, akik próbálkoznak saját ötletekkel deckeket építeni. Nem állítom azt, hogy a meta egy deckből áll, de megkerülhetetlen néhány olyan legalább 52-55 %-os győzelmi rátával rendelkező pakli, amelyek meghatározzák az egész játékot.

Az szakértői írást köszönjük az Esport1 kommentátorának, Loemifar-nak!

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!