Van értelme a küldetéseknek? Ti mennyire repültök rájuk?

Van értelme a küldetéseknek? Ti mennyire repültök rájuk?

A küldetések sorozatainak voltak szebb és rosszabb napjai egyaránt a játék története során. Nézzük hát meg részletesebben, milyen tapasztalatok illetve visszajelzések érkeztek eddig.

A küldetések sorozatainak voltak szebb és rosszabb napjai egyaránt a játék története során. Amikor bekerültek a játékba, a fejlesztők valami olyan dologba kezdtek bele, ami teljesen új funkció volt még számukra is. Ennek megfelelően várható volt, hogy lesznek dolgok melyek kevésbé fogják megállni a helyüket és lesznek olyanok is, amik elnyerik a közösség tetszését. Nézzük mik működtek főképp és mi volt az, ami kevésbé állta meg a helyét.

Más esetekben reportolható viselkedésre is késztethetnek minket az új VB-s küldetések

Aioween | 17/09/22 14:49Megkérdőjelezhető döntéseket hozott a Riot a legújabb VB-s küldetések során, ahol több esetben is olyan feladatokat kapunk, melyek rombolhatják a játékélményt. A küldetések mára már mondhatni megszokott dolgokká váltak a League of Legends világában is. Bizonyára sokan rengeteg küldetést teljesítettünk már a jutalmak reményében, és ez a VB alatt sem lesz máshogy, hiszen a Riot megpróbál kitenni magáért.

„Arra kérni a játékosokat, hogy adott játékmódban játsszanak”

A Káosz bukása nevű küldetés volt az elsődleges, mellyel ösztönözni szerették volna a játékosokat arra, hogy új játékmódokban tegyék próbára a szerencséjüket, azonban ezt a küldetést kizárólag ARAM-játék során lehetett teljesíteni egy rend ikont használva, ez pedig rengeteg játékosnál kiverte a biztosítékot. Így ez sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

Leginkább azok a küldetések tetszettek a játékosoknak, amiket bármelyik játékmódban lehetett teljesíteni. Ilyen volt például a „Töltsd meg az ürességet” nevű küldetés is, amiben 3 olyan Idézők Szurdoka mérkőzést kellett teljesíteni, melyeken egyenként minimum 10000 aranyat zsebeltünk be.

„Arra kérni a játékosokat, hogy bizonyos szerepekben vagy hősökkel játsszanak”

Voltak olyan küldetések is ugyebár melyben egy meghatározott szerepet kellett betölteni ahhoz, hogy a feladat teljesíthető legyen.

Ilyen volt a „Hadd szenvedjenek” nevű küldetés melynek során 600 minionnal kellett végezni, továbbá 4 olyan Idézők Szurdoka mérkőzésen kellett diadalmaskodni, melyeken legalább 100 miniont öltünk meg. Támogatóként ugyebár ez szinte teljesíthetetlen. Itt sajnos a fejlesztők sem vették számításba, hogy néhány játékos nem szívesen tér el a fő szerepkörétől, csak azért hogy egy küldetést teljesítsen. Rengeteg támogató játékos inkább csak hagyta porosodni a küldetést, vállat vonva továbblépett, hiszen ez számukra lehetetlen volt.

Volt az a küldetés, melyben a 10 játékosból elég volt ha már 1 hozott Veigart és úgy kellett megnyerni a mérkőzést. A szóban forgó küldetés rengeteg problémát okozott mind a fejlesztők, mind a játékosok számára.

Lehetőségek szinte végtelen tárháza rejtőzik az ilyen és hasonló küldetésekben, így még nincs elvetve az ötlet miszerint hasonló feladatot fogunk látni hamarosan. Rengeteg javaslat érkezett a játékosok részéről, hogy készüljenek olyan küldetések amik a már 7. szintű hősismeretet elért hőseinkhez kapcsolódik. Dolgoznak már az ötlet megvalósításán, vagy valami hasonló érdekesség létrehozásán mert izgalmas, ha egy küldetést csak egy adott hőssel lehet teljesíteni.

„Arra kérni a játékosokat, hogy ötfős, előre összeállított csapatban játsszanak”

Az őrző próbatételéről már az alkotás során tudták, hogy ez egy megosztó küldetés lesz. Hiszen vannak magányos farkasok, akiket ha arra kényszerítünk hogy csapathoz csatlakozzanak, nem érzik magukat jól, nem tudnak kiteljesedni, ezáltal a küldetést sem feltétlenül tudják teljesíteni.

Az ilyen küldetésekkel az a cél hogy a játékosokat közösséggé kovácsolják, illetve egy jó baráti este alapozása is lehet egy ilyen szórakoztató küldetés teljesítése. Továbbra is szeretnének hasonló lehetőségeket keresni arra, hogy ilyen küldetést tudjanak még hozni a játékosok számára.

Az egyéni játékosok csapatát nehezebb összehangolni értelemszerűen, azonban keresik már a módot arra, hogy a negatív érzést, miszerint kimaradnak valamiből, csökkenteni tudják. Egy ideig a csapatalapú küldetések nem fognak maguk után különleges ajándékokat vonni, maximum egy idézői ikont, hogy azért nyoma mégis legyen a különleges élménynek.

A „Csapatmunka – Közelharc” küldetés volt az, amiben értelemszerűen kihívás elé akarták állítani a fentebb említett előre összeállított csapatokat bármilyen különleges ajándék nélkül. A sikerhez elengedhetetlen volt a csapatmunka és a közreműködés. Nem áll a fejlesztők szándékában a feje tetejére állítani ezzel a játékot, de adott a lehetőség az ilyen csapatok számára hogy bizonyíthassák mennyire is kemények valójában.

„Arra kérni a játékosokat, hogy nyerjenek meccseket és teljesítsenek bizonyos feladatokat”

Van egy egyszerű küldetés. Talán a legegyszerűbb. Nyerj egy mérkőzést. Hiszen a játékon belül mindenki erre törekszik.

Azonban egy ilyen egyszerű küldetés esetében a vereség duplán fájdalmas, hiszen oly egyszerű, de ha zsinórban jönnek a vereségek nincs mit tenni. A közeljövőben is lesznek hasonló küldetések, azonban dolgoznak azon, hogy ha rossz napod van, akkor se törd ketté a klaviatúrát.

Volt a „Felcser” elnevezésű küldetés mely az egyik kedvenc küldetésem volt. Olyan dologra ösztönöznek a küldetés által, amit amúgy is szeretnél elérni: megölni az ellenfeleid, támogatni a csapatodat. Nem meglepő, hogy ez a küldetés közkedvelt volt, elég hozzá néhány mérkőzés és máris tiéd a jutalom.

„Küldetések, amelyeket a csapatok együtt teljesítenek.”

Ilyen volt a Harmonikus szövetség, melynek során 400 miniont kellett egy mérkőzésen ölni a csapatoddal úgy, hogy közben egy Rend ikont használtál. Ezek azért voltak jó küldetések, mert nem kényszerítettek egy adott pozícióra, hanem azt akarták, hogy a csapat közösen törekedjen a küldetés teljesítésére. Ilyen küldetésekre is számíthatunk a későbbiek során.

A fentebb leírt dolgokból tudtak a fejlesztők is következtetni arra, hogy mely küldetések jók már most, melyek azok, amiken még dolgozni kell és mik azok, amik egyáltalán nem tetszettek a közösség számára.

Tervben vannak olyan küldetések is ezáltal, amikben a célt saját magunk választhatjuk meg:

  • Küldetések választható célokkal
    • Ölj meg egy megadott mennyiségű miniont / dzsungelszörnyet – VAGY – szerezz megadott mennyiségű asszisztot.
  • Győzelem során „felerősített” küldetések
    • Szerezz megadott mennyiségű asszisztot. A győztes mérkőzések eredményei duplán számítanak.

Végezetül néhány szó a jutalmakról. Sok visszajelzés érkezett, hogy olykor maga a jutalom nincs egyensúlyban a feladattal, hiszen több időt és energiát kell fordítani a küldetések teljesítésére, mint amennyit ér az valójában.

Jelenleg 3 fajta jutalmat zsebelhetünk be küldetések által:

  • Általános jutalom
    • Zsetonok
    • Idézői ikonok
    • Kék esszencia
    • Hamarosan: Tapasztalati pont

Az általános jutalom tipikusan azok után a küldetések után jár, melyek 1-2 játék alatt is teljesíthetőek.

  • Események után járó jutalom
    • Különleges idézői ikonok
    • Hangulatjelek
    • Kiadáskor megjelenő keretek hőskinézetekhez
    • Őrszemkinézetek

Jó érzés mikor részt veszel egy eseményen és azt olyan különleges ajándékkal jutalmazzák, amik egyedivé tesznek téged és a felhasználódat egyaránt. Az ilyen küldetésekre bizony érdemes időt szánni.

  • Játéktudásra járó jutalom

Ezek a legnehezebb kihívásokért járó jutalmak. Megmutatják, hogy azon kevesek közé tartozol, akik tudtak teljesíteni egy rendkívüli kihívást. Ezek a küldetések ritkán várhatóak, annál jelentősebb jutalommal.

A küldetések fő célja, hogy új kihívásokat nyújtsanak számunkra, élményekkel gazdagítva bennünket. Teljesítve egy küldetést pedig büszkék lehetünk arra, hogy igenis sikerült.

Nektek mi a véleményetek az eddig érkezett küldetésekről?

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



Közvetítések