Miért a Fire Fly a valaha volt legjobban megtervezett 1 manás lény?

Garaa nemrég egy sorozatba kezdett, ahol a lapok egyenként kerülnek nagyító alá. Most arról beszélt, hogy miért a Firefly a legjobb 1 drop a játékban.

Csak kezdjünk az alapvető dolgokkal. Ha egymanás lényként tekintünk rá, akkor stat alapján egy 1/2-es lény, amin ott van az Elemental címke, és gyakorlatilag egy kártya formájában duplikálja magát, amin szinte minden ugyanaz, kivéve persze hogy a duplikációs képesség elveszik. Ezen logika alapján lehet rá 2 manás lapként is tekinteni rá és, ha így összevonjuk a nyers adatait, akkor ez egy 2 mana 2/4, ami hihetetlen jó. Persze ez nagyon sarkított megközelítés, ettől még nem lenne ez a legjobb, de persze az ördög megint a részletekben rejlik.

#Elemental

A frakciók, vagy tag-ek a játék egyik legérdekesebb pontjai. A GvG esetében imádtam a Mech lapokat, a Blackrock után pedig a Dragon felirat okozott nagyon sok örömöt, -és nem véletlenül. Az ide tartozó mechanikák nagyon érdekessé teszik a játékot. Az aréna esetében egy-egy gondosan megtervezett aktiválási mechanika nagyot fordíthat a játék menetén, és az a játékos, aki bevállalta, hogy valamilyen frakció lapjait próbálja ledraftolni, hatalmas előnyhöz juthat, ha bejönnek a számításai. Ezen felül a címke nagyon erős hatással van a standrad játékra is. Láttuk már, hogy teljes archetípusok épülhetnek egy-egy kérdéses lapcsoport köré. A Dragon Priest, a Mech Mage vagy akár még a Beast Druid is arra épül, hogy a benne rejlő szinergiákkal nyerje meg a játékot. A lehetőségek tárháza pedig nagyon széles, olyan teret enged a pakliépítésre, ami egyedivé és élvezhetővé teszi a játékot. A Fire Fly pedig az eredeti és a kapott token lapra is rávési, hogy Elemental, ezzel pedig olyan szabadságot nyújt gazdájának, hogy előkészítse a kombókat, amire most talán ezen kívül egy kártya sem képes.

A diverzitás szépsége

Itt megint előjön a a két kicsi lap ereje és az, hogy két külön entitánsként léteznek. Az ellenfélnek általában két erőforrást kell használnia, hogy elbánjon velük, ami főleg a játék elején nagyon erős tud lenni. Ezen kívül több oldalról is van helye nagyon sok pakliban. A Shaman esetében tökéletes Evolve célpont, hiszen a legalapvetőbb esetben 3 manáért két darab két manás lényt pakol az asztalra, ami már nettóban 1 mana profit. De még ugyanennél a kasztnál ott van a Flametongue Totem vagy a Bloodlust, ami esetében a kis lángocska két nagyszerű célpontot jelent. A Warlock-nál, vagy még inkább az olyan pakliknál, amiben ott a Mountain Giant, ez plusz egy lapot jelent, amivel olcsóbbá tesszük a nagy melákot, mert a Fire Fly egyből nem csökkenti a lapok számát a kézben. A Rogue pedig könnyen tudja aktiválni az olyan kombó lapjait mint az SI:7 Agent vagy az Eviscerate.

A legjobb támadás a védekezés

Ha ránézünk erre a lapra, akkor süt róla, hogy defenzív, a statok azt szolgálják, hogy az olyan korai lapokat ellensúlyozza, mint az Argent Squire, vagy a Righteous Protector. De ettől függetlenül a legtöbb agresszív pakliban van helye, mert túl jó korai erőt jelent. Ez pedig hosszú távon annyit tesz, hogy az aggro összeállítások is két sebességi fokozatot visszakapcsolnak majd. Ha pedig hozzátesszük, hogy nagyszerű célpontjai az olyan buff lapoknak, mint a Defender of Argus, vagy a Bonemare, akkor megint érthető, hogy miért is lépne elő ez a lap, mint passzív támadó egység.

Ha valaki kíváncsi Garaa véleményére, akkor itt a teljes videó, de azt kell mondjam, hogy teljesen egyetértek az okfejtésével. Remélem, hogy a kis kártya egy olyan irányt mutat, hogy a Blizzard az ilyen kicsit bonyolultabb tech lapokkal tervez a jövőben.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET A FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!