Hogyan terel a North Mirage-on, pisztolykörben?

Megmutatjuk nektek, hogyan terel A-ra a North egy pisztolykörben, és milyen apró részletek rejlenek egy-egy ilyen körben!

Mirage, mint a legtöbbet játszott versenypálya napjainkban az egyik, ha nem legfontosabb eleme egy korrekt map pool kiépítésének. Ha egy csapat ezen a pályán erős tud lenni, akkor jóval kevesebb meglepetésre számíthat a versenyeken, mintha teszem azt Cobblestone-ra teszi fel az életét. Ezt mi sem támasztja alá jobban, minthogy Mirage-t eddig legalább 7 507 alkalommal választották hivatalos meccsen, amivel messze a legkiemelkedőbb az összes map közül ebben. Azt, hogy ez mennyire nem véletlen, már korábban fejtegettük, érdemes elolvasni, ha kíváncsiak vagytok rá:

Mirage lehet a CS:GO legfontosabb pályája

tbr,Wolfi | 17/09/14 15:00 Dust 2 januárban került ki a versenypályák közül, ennek hála Train lett a legnépszerűbb pálya a profik körében. A változtatás óta a legfontosabb 9 versenyen a legtöbbet játszott pálya volt, összességében és a rájátszásokat tekintve is a vonatos pálya viszi a prímet.

A North pedig, MSL-lel az élen egy nagyon strukturált csapat, akik milliszekundumra lebontott körökkel operálnak terror oldalon. Ennek megvannak az előnyei és a hátrányai természetesen, hiszen egy FaZe kaliberű csapat nyers erejével nem bírnak el, de egy fnatic, mint a mostani esetben is, simán befürdött a tereléssel. Nézzük is, hogyan néz ki a North A terelése (időzített videó, 32:50 után indul a kör)!

Részletek

Kezdjük az elején, vagyis az irányítóval, MSL-lel: ő topmidre megy, de nem néz ki mozira, csak átkötőre. Nem szeretné, ha valaki korán ellőné, és nem lehetne tradelni a halálát; tehát biztosra megy. A jelenlétével az agressziót is megtudja akadályozni, pl. egy átkötő kitolás a CT-ktől rögtön lebukna előtte, így kényelmesebbé teheti a társak életét, akik mind a négyen B ház felé indultak el. Mivel meg van az infó, hogy kötő üres, Cajunb és k0nfig indulhat is patkányba, hogy onnan biztosítsák közepet, illetve benézzenek moziba, hogy MSL előbújhasson végre.

Eközben valde bemegy B házba, hogy onnan se lehessen rájuk tolni, MSL lassan jön fel rövidhez, k0nfigék pedig aizy dzsungel füstje után felmehetnek átkötőbe, onnan pedig moziba. Ezzel a teljes közép és környéke az övéké lett, ami után jogosan aggódhatnak a CT-k egy A kör miatt. Láthatjuk is, hogy itt vannak többségben, golden is felkészült a forgatásra röviden azzal, hogy bement a létrás szobába. Őt az érkező MSL el is tudja csípni gond nélkül, ezzel pedig meg is van a teljes uralom a pálya fontosabb részein és jöhetne is az A támadás, ugye?

Nos, a North B-re szeretne bemenni, amit szintén megtehetnek több irányból is a mapcontrol miatt, hiszen van egy játékosuk (k0nfig) moziban, aki az A-ról érkezőket tudja hátbalőni. A támadás B házból és rövidről érkezik, ezt pedig Lekr0-nak egyedül kellene megfognia. Láthattuk is, hogy ez nagyon nem sikerült neki, csupán a bombát szállító aizy-t tudta ellőni. Meg van az infó viszont, hogy B-re kell sietnie a társaknak, amit ők meg is próbálnak megtenni, csak ugye k0nfig ott maradt a közelükben, ez pedig mind a 3 forgó játékos figyelmét lekötötte, amíg lement a bomba. De ha ez nem lenne elég, JW-t sikerül kiejtenie a körből is és csak ezután hal meg. Ennek köszönhetően, amíg csipog a bomba és telik az idő, mindkét életben maradt CT moziban van még.

Az ő pozíciójuk, illetve távolságuk a lerakótól, azért is fontos, mert így van ideje a North játékosainak bevackolniuk magukat ott, és a lehető legjobb helyekre kerülni (rövid sarok, pad és a lerakó mögött). Amikor megérkezik Flusha rövidről –a padnál lévő MSL tudja infózni–, és KRiMZ konyhából –valde rálát a site mögül–, nem tör ki egy kaotikus pisztolyharc, hanem csak ki-kinéznek egymásután a T-k, egy-egy lövést leadnak és visszabújnak, hogy húzzák az időt. Ez, mint láthattátok be is jött, hiszen mindkét CT-t könnyűszerrel elintézték, embervesztés nélkül a visszafoglalás alatt, ezzel megszerezve a kört.

Eszközök

Igazából két dologra van szükség: egy füstgránátra és egy flashbangre. A füst dzsungelhez kell, a flash a támadás előtt B-re. Mint láthattátok, a gránátokat vásárló játékos (aizy) volt az, aki először kifutott B házból és meghalt. Ez azért is előnyös, mert a munkáját elvégezte és ha valakinek meg kell halnia a támadás előtt, akkor az inkább legyen egy kevlár nélküli játékos. A füstöt egyébként így kell dobni, ha valaki nem ismerné (a 3. kép után shiftwalk és engedjük el, amikor a keresztben lévő részét eléri a célkereszt az antennának):

A flasht pedig az alábbi kép alapján (futásból ugrással) kell dobni. Érdemes megvárni, amíg a társak felérnek rövidre és letisztázták közepet, hogy nagyobb nyomás érkezzen a B-t védő CT-re/CT-kre:

Ez egy kifejezetten egyszerű, ám részletesen kidolgozott terelés, amellyel könnyen megszerezhetitek a pisztolykört, ami, mint tudjuk, nagyon fontos a játékban, hiszen több nyert kört is magával húzhat. A másik oldalról pedig, ha CT-ként felismeritek a taktikát időben, akkor sokkal gyorsabb forgatást csinálhattok. Az értékes másodpercek pedig meghálálhatják még magukat, amikor kiürítitek a lerakót, de a bomba még vészjóslóan pittyeg és fel kell szedni.

Szeretnétek még hasonló elemzéseket látni? Írjátok meg kommentben!

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!