Minden, amit a Star Wars: Battlefront II-ről tudni akartál

Minden, amit a Star Wars: Battlefront II-ről tudni akartál

Az idei FPS-termés egyik legjobbja hamarosan megérkezik.

Mai napig emlékszünk arra, hogy két éve mennyire vártuk a Star Wars: Battlefront megjelenését, ami hiába jött el, valahogy egyikünket se tudott igazán megmozgatni. Tisztességes online lövölde volt, de ha nem lett volna a Csillagok Háborúja tematika, akkor még ennél is gyorsabban eltűnt volna a süllyesztőben. Március 29-én azonban bejelentette az EA, hogy érkezik a folytatás, ami ígéretük szerint minden tekintetben meghaladja majd az első részt és még egy jó kis egyjátékos kampányt is hozni fog. 


A legelső hivatalos előzetesből kiderült, hogy a játék kampányában - igencsak meglepő módon - nem egy, a Lázadókhoz tartozó karakter lesz a főszereplőnk, hanem a Birodalom egyik katonája, Iden Versio, aki nem mellesleg az Inferno osztagot is vezeti. Emellett azt is megtudtuk, hogy a Battlefront II az eredeti és az új trilógia helyszínei közül olyan helyekre kalauzol majd el minket, mint a Hoth, az Endor, Mos Eisley, a Kashyyyk, Theed, a Jakku, a Takudana vagy a Kamino. 

Az egyjátékos kampány történetén az a Walt Williams dolgozik, akinek - többek közt- a Spec Ops: The Line fordulatos történetét is köszönhetjük. Rá jellemző sajátosság, hogy az erőszakot csak nagyon ritkán veti be és azt is csak akkor, ha valamilyen érzelmi hatást szeretne kifejteni. 


Ám itt nem epizódokban fogjuk megkapni a történetet, ahogy a Battlefield 1 esetén történt, hanem olyan formában fogják elmesélni az egészet, mint amilyen történetvezetést a Star Wars filmek esetén megszoktunk. A sztori 30 év eseményeit fogja felölelni és a klasszikus bevezetés-tárgyalás-befejezés struktúrára épül. 

A fejlesztők azt ígérik, hogy mindenkinek érdemes lesz végigjátszani az egyjátékos részt, ami játékhosszban hozza a szokásos sztenderdet, hiszen maximálisan 8 óra alatt simán teljesíthető. A DICE egyébként iszonyatosan össze akarja kapni magát, hiszen elmondásuk szerint az előző részből nem csak a történet, hanem a játék mélysége is hiányzott, ezért - többek közt - szeretnének választási lehetőségeket adni a játékosok kezébe. 


Egy interjúból kiderült, hogy szerintük az első rész esetén az alap játékmechanizmusok rendben voltak, de nem voltak olyan elemek, amik hosszú távon lekötötték volna a gamereket, illetve amik több mód, vagy hős kipróbálására ösztönözték volna őket. Ugyanakkor próbáltak mindenkit megnyugtatni, hogy a csapatjáték sokkal változatosabb lesz és még több taktikázási lehetőség kerül be a folytatásba. 

Ami külön érdekesség, hogy végre odafigyeltek a rajongókra és nem lesz Season Pass a játékhoz, amit a csapat kreatív igazgatója azzal indokolt, hogy nem szeretnék vele megosztani a játékosbázist. Így az már biztos, hogy pályákért, vagy karakterekért nem kell majd a tárcánkat treníroztatnunk, bár így is lesznek azért olyan dolgok, amikre elverhetjük a pénzt. 


Ezekre jönnek a jó öreg mikrotranzakciók, amik némi aprópénzért cserébe segítenek nekünk a gyorsabb fejlődésben. Itt a szokásos modellt fogja követni a játék, azaz rengeteg időt rááldozva ingyen is feloldhatunk dolgokat, vagy időspórolás céljából fizethetünk értük. A kérdés természetesen az lesz, hogy ha 'csak' a szabadidőnket áldozzuk rá, az valójában mennyire lesz idegörlő, de ilyen szempontból bízunk a készítőkben. 

Az viszont már némi aggodalomra ad okot, hogy a Battlefront II bétája alapján a ládákból szerezhető cuccok jelentős hatással vannak az adott karakter teljesítményére és ugye ezekért elég csak kicsit a zsebbe nyúlni. Erre az EA persze azonnal reagált és elmondta, hogy ez még korántsem a végleges rendszer és a játékon belüli legerősebb cuccokat kizárólag in-game achievementek megszerzésével kaphatjuk meg


A többjátékos részért felelős Criterion elárulta, hogy az előző részhez viszonyítva alaposan átalakítják a multiplayert. Jobb lesz a járművek irányítása, hogy valóban elképesztő űrcsatákat vívhassunk, a fegyverkiosztások variálása helyett jön az igazi kasztrendszera játékstílusunkhoz igazítgatjuk a karakterünket, eldönthetjük, hogy mik legyenek hősünk képességei és a játékon belüli teljesítményünk fogja eldönteni, hogy 'lehívhassunk' különböző erősítéseket. 

A játszható hősök között már biztosan ott lesz Yoda, Luke Skywalker, Darth Vader, Darth Maul, Kylo Ren, Rey és persze Iden Versio is. A multiban négy karakterosztályt fogunk kapni, amik kiegészítve egymást kiváló összetevői lesznek egy jó kis csapatjátéknak. Utóbbira nagy szükség is van ahhoz, hogy a championök ne csapjanak le minket olyan könnyedén, ahogy már az előző rész esetén is tették. 


A játékon belüli karakterosztályok a következők lesznek: az assault trooper (szimpla katona), a heavy trooper (nehézfegyverzetes), a specialist (távolsági), és az officer (aki a támogató lesz). Minden osztály három alapképességet kap, de ezeket a megszerzett Star Cardokkal tovább lehet majd bővíteni.

Figyelnünk kell majd az adott meccs feladatainak teljesítésére is, hiszen az így szerzett pontokkal tudjuk majd aktiválni a különböző hajókat, hősöket és minden egyebet is. A játék célzási rendszere is fejlődött, de ezt próbálták olyan szinten meghagyni, hogy a casual és a komolyabb gamerek is megtalálják benne számításukat.


Természetesen kapni fogunk űrharcokat is, ráadásul jó sokat, úgyhogy aki ezt hiányolta az előző részből, az már most örülhet. A készítők ennek érdekében még a vezetési élményt is megpróbálják feldobni, hogy mindenki átélhesse, mennyire élvezetes ezekkel a járművekkel száguldani és ellenfeleket aprítani.  

Az űrküzdelmek során így ellátogathatunk egy birodalmi kikötőbe, a második Halálcsillag romjai közé, de a Kamino bolygóra is. A vezethető járművek között természetesen ott lesz az öreg Millenium Falcon és az X- és az Y szárnyú vadászgépek is.


Ha szeretitek a valóban intenzív harcokat, akkor érdemes lesz kipróbálnotok az Arcade módot, de mellette megjelennek más, ígéretesnek tűnő játékmódok is: ilyen a Starfighter Assault, a Strike, a Hero vs. Villains és a Galactic Assault is. Főleg utóbbi kettő az igazán speciális, hiszen egyikben a saga leghíresebb karakterei harcolhatnak egymással 4v4-es felállásban, a másik pedig a Strike-ot teszi egy elképesztően nagy csatatérre.

Kedvet kaptatok a november 17-én megjelenő játék előrendeléséhez? Akkor itt nézelődjetek, hiszen két változat közül is kiválaszthatjátok a nektek megfelelőt. A Standard Edition-nel a megjelenés napján, míg a Delux-szal előtte három nappal csatlakozhattok a küzdelmekbe.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!