A hétvégén zajlott le az őszi PlayIT CS:GO selejtezője, az online kvali pedig nagy port kavart a hazai játékosok körében.
A selejtezőt úgy hirdették meg, hogy a magyar profi mezőny nem indulhat, mert szeretnének a gyengébb képességű csapatoknak teret adni. Egészen pontosan: az ICL stábja kiemelt csapatokat, akik egy külön ágon versenyeznek majd, ahonnan lejutnak majd az offline döntőre, erről mi is írtunk korábban.
Október 31-én 14 órakor 44 csapat részvételével, valamint egy darab adminnal útjára indult volna az első PlayIT CS:GO selejtező, ha nem csúszik közel 2 órát, ám ez az események sorában még csak a legelső szem. Végignézve a lebonyolításért felelős oldalon, jól látható, hogy a szabályrendszer üres, csupán ennyit közölnek velünk:
League of Legends, HearthStone és Overwatch versenyeken remekül szereplő oldal egész egyszerűen nem alkalmas CS:GO tornák lebonyolítására, még ha elsőre úgy is tűnik. A játékosok az ESL és a FACEIT rendszereihez vannak szokva, melyek ráadásul saját Anti-Cheattel rendelkeznek, esetünkben erről szó sem volt. Továbbá a szervezők nem tudtak hivatalos, saját szervereket biztosítani, így a résztvevőknek kellett megoldaniuk, hogy hol játszanak. Ezzel pedig komoly problémák vannak, hiszen tálcán kínálták a lehetőséget a visszaélésekre.
A beszámolók alapján több csaló is feltűnt a verseny alatt, akik korábban már kaptak eltiltást a játékban. A döntőbe végül a Moszkvics és a luc$ko$mik$z került, s míg az előbbi csapatban találunk VAC kitiltással rendelkező játékost, úgy az utóbbinál is egy "returned" gyanús, 200 órás felhasználó kandikál ki a több ezer órás társai közül. Csatározásukból végül óvás lett, ugyanis mindkét csapat csalással gyanúsította a másikat.
A szervezők hivatalos nyilatkozatban tájékoztattak minket az esetről, ezt alább olvashatjátok el. Röviden a lényeg annyi, hogy a kvalifikációt érvénytelenné tették, sőt teljes mértékben eltörölték. A versenyre 4, egyelőre be nem jelentett csapat kap meghívást majd, és így alakul ki a bajnokság résztvevőinek névsora. Ezt pedig mind annak köszönhetjük, hogy annyi csalás történt a selejtezőn, amennyi.
„Sok kérdés merült fel a PLAYIT KUPA - CS:GO 5V5 BAJNOKSÁG kapcsán. Ezekre szeretnénk reagálni ezzel a közleménnyel a közösség és a játékosok számára.
Elsősorban nagy csalódás ért minket a közösségben található csalók és csalások számával kapcsolatban. Mint tudjuk, 100%-os anti-cheat nem létezik, ezáltal nem garantálható a FairPlay, amelynek mi teljes mértékben a hívei vagyunk, és ez is közre játszott, hogy érvénytelenítsük az októberi kvalifikáció eredményét. A beküldött reportokat átvizsgáltuk, és az összes demot végignéztük.
Technikai fronton sajnos a szervereket biztosító cég nem tudta időre rendelkezésre bocsátani a megfelelő eszközöket, ezért megnövekedett a verseny időtartalma, viszont ez nem befolyásolta a csapatok létszámát. Ezzel kapcsolatban a felelősség teljes mértékben bennünket és a lebonyolítókat terheli.
A PLAYIT KUPA - CS:GO 5V5 BAJNOKSÁG-át átalakítjuk. A sportszerűtlenség miatt a versenyben nem kívánunk feltörekvő csapatokat kutatni a továbbiakban. A versenyre négy csapat lesz meghívva, amit a későbbiekben fogunk nyilvánosságra hozni.
A vasárnapi napon pedig helyben jelentkező csapatok mutathatják meg a tudásukat.
Minden, a szabályokat tisztelő játékostól szeretnénk őszintén bocsánatot kérni a történtek kapcsán. Sajnálatos módon ők azok, akik elszenvedték a becstelenül küzdő játékosok tetteit.”
Igazán sajnálatos, hogy az eset kiábrándította őket a feltörekvő csapatokból, de valahol megtudjuk érteni. Ezen kívül nem szabad elfelejteni a szervezés technikai hibáit sem, melyeket természetesen magukra vállalnak a szervezők. Igaz, ezzel aligha vigasztalhatunk meg bárkit is, akit ez hátrányosan érintett. Csak remélni tudjuk, hogy tanulnak az esetből, és a következő alkalommal már zökkenőmentesen zajlanak le a selejtezők, ahol valóban a feltörekvő tehetségeké lehet a színpad, nem pedig a csalóké.