Amit Brode mutatott a nyitóünnepségen az csak a jéghegy csúcsa. Az új kiegészítő olyan szerteágazó és izgalmas lesz, mint a legjobb asztali szerepjáték.
Miközben néztem tegnap éjjel a BlizzCon panel műsorát, már az első percekben elfogott egy nagyon ismerős érzés, amit akkor még nem tudtam hova tenni. Azt vettem észre magamon, hogy egyre jobban tetszik az egész, és kellemes halvány emlékfoszlányok kavarognak bennem, olyan kis memóriapamacsok, amik jók, de ha az ember koncentrál rájuk, akkor elillannak. Ezért nem szabad erőltetni az emlékek felidézését, ilyenkor csak ki kell várni, és amint egy szó, vagy egy kifejezés felbukkan, akkor minden abban a pillanatban visszajön. Én mégis egyre kétségbeesettebben kerestem, hogy mi akar előjönni az agyam rejtett bugyraiból. De amikor említésre került, hogy "Marin egy Kalandor klán vezetője", akkor egyszer csak varázsütésre minden a helyére pattant! Újra 14 éves voltam, aki a kocka haverjaival ül egy asztal körül, előttük egy-egy karakterlap, pár hat, illetve tízoldalú kocka, és éppen azon megy a veszekedés, hogy jó ötlet-e bemerészkedni a katakomba egyik nagyon sötét kamrájába. Nos, azt hiszem elárulhatom, hogy nem volt jó ötlet, de az annál briliánsabb idea, hogy a Hearthstone fejlesztői gyakorlatilag fogtak egy Warcraft szerepjáték kalandot, és ebből született meg a Kobolds and Catacombs. De ennyi kis múltidézés és szentimentalizmus után térjünk is át a fontos dolgokra, mert tegnap rengeteg információt kaptunk az új kiegészítőről.
A háttértörténet
Az egész sztori a Warcraft világának koboldjai köré épül, akik arra teszik fel az életüket, hogy felfedezzék a hegyek titkait, hogy tárnákat vájjanak a bércek gyomrába és halálos csapdákkal tűzdeljék tele birodalmukat. Persze a Kobold népség szorgos és dolgos, de nem arról híresek, hogy türelmesek lennének vagy, hogy annyira értenek a bányamérnökséghez, mint a törpök nemzete. Ezért az alagútjaik sokszor düledeznek, a csapdáik néha egyszerűen nem működnek, és az építményeik is sokszor maguktól összedőlnek. De mindettől függetlenül évszázadok ásása és kopácsolása után nagyszerű kincseket halmoztak fel, amit minden kósza kalandozó szívesen magával vinne, -és itt kezdődik a bonyodalom.
Az új tábla
Legendás fegyverek
A KofT egyik fő témája volt, hogy minden kaszt kapott egy Legendary Death Knight lapot, ami a hőseinket élőhalottakká változtatta. Ezt a minden kasztos mechanikát most is folytatni szeretné a fejlesztő csapat, így –végre meghallgatva a közösség óhaját– Legendary fegyver kártyákat ad mindenkinek. Persze ezek közül nem mindegyik lesz ténylegesen fegyver, hiszen teszem azt a Priest lapja egy nyaklánc, aminek nincs támadóértéke, de ettől függetlenül, játéktechnikailag a fegyverünk helyét foglalja el a táblán. A tervek szerint kilenc egyedi és hatalmas tárgyat szerezhetünk be, ebből tegnap kettőt be is mutattak.
Dragon Soul (Priest)
Először Anduin kap egy játékszert, ami annyit csinál, hogy ha egy körben elmondunk 3 varázslatot, akkor a nyaklánc idéz egy 5/5-ös sárkányt. A legérdekesebb az egészben, ha sikerül aktiválni az effektet, akkor a lap nem írja, hogy veszítene a durability-ből. Gondoljatok bele a Lyra + Dragon Soul + 2 Radiant Elemental kombóba, benne van, hogy simán telepakoljuk az oldalunkat sárkányokkal.
Aluneth (Mage)
Lapot húzni mindig jó, és ez a fegyver a körünk végén hármat is a kezünkbe pakol. Megint előjön a kérdés, hogy a kör végén csökken-e a durability? (–Mivel nincs rá írva, így azt feltételezem, hogy nem veszít.–) Ettől függetlenül ez a lap nagyon kettős még. Lehet, hogy a manaköltsége- és az elhúzódó effekt miatt túl későn hozza be az értékét, de ki tudja?
Ismeretlen kincsek
Ha egy kalandor talál egy tárgyat vagy egy elixírt a kincsek között, akkor nem mindig tudja megállapítani, hogy annak milyen mágikus tulajdonságai vannak. Ilyenkor jól jön egy varázsló a csapatba, aki mágikus tudásával ki tudja kémlelni, hogy mire is jó az, ami az ölünkbe pottyant. De abban az esetben, ha nincs varázsló, akkor marad a próba-szerencse és majd használatban kiderül, hogy mit is tud a varázstárgy. Annyit tudunk, hogy ilyen ismeretlen varázseszközből három kerül a játékba, és az első a Priest lapok között landol. A mechanika pedig a következő logika alapján működik. A játékosok a következő lapot pakolják a pakliba.
Viszont miután a kártya a kezükbe kerül, akkor elnyeri végső formáját és az alábbi négy itallá alakulhat, mindezt persze teljesen random módon teszi. Várhatóan a másik két hasonló mechanikájú kártya is így viselkedik majd.
A kártyák szintet lépnek
Ha egy kalandor megszerez egy mágikus tárgyat, fegyvert vagy használati eszközt, akkor egy igazi szerepjátékban nem csak használja azt, de megpróbálja tovább erősíteni/fejleszteni azt. Ez a kis mechanika most a Hearthstone lapok esetében is előjön: Ha kezünkbe kerül egy ilyen lap, akkor bizonyos feltételek teljesítése után az szintet lép és eggyel erősebb effektet tud majd a kijátszásakor. Erre két példát is kaptunk a Druid és a Shaman kasztból, de minden bizonnyal nem csak ezekkel találkozunk majd.
Jasper Spellstone
Sapphire Spellstone
A Kalandozók Kompániája
De mit ér egy kaland, ha nincsenek karakterek, akik végére járnának a rejtélynek, akik elrabolnák a hercegnőt vagy megszereznék a mesés kincseket? Nélkülük a kalandmester csak szomorúan ülne otthon egy zseniális bonyodalommal a zsebében, amit senki nem játszik végig. Hogy ez ne történhessen meg, a tervezők egy teljes csapatot álmodtak az új kiegészítőbe, akik közül már ismerjük is az első tagot, ő Marin the Fox. Az ő képessége annyit tesz, hogy letételekor egy 0/8-as kincses ládikót idéz az ellenfél oldalára, ha ezt sikerül feltörni, akkor Marin kijátszója megkap egyet a következő négy mesés kincs közül.
Már a kincsek is nagyszerűek, de akkor még azt is el kell mondani, hogy Marin-t mindenki megkapja, mégpedig teljesen ingyen és nem kell várni rá sokáig, jövő héten hétfőn már landol is a gyűjteményünkben, és már lehet is vele játszani!
Az új mechanika a "Recruit"
Egy magányos harcos a veszedelmektől hemzsegő tárnákban nem sok jóra számíthat, ezért érdemes társakat is magával vinni az embernek/elfnek/orknak/akárminek. A játék legújabb mechanikája a Recruit, ami annyit tesz, hogy azon kártya kijátszása után, amin ott feszít ez a felirat, a paklinkból egy random kártya kerül a pástra. Persze a lapon szereplő feltételeknek meg kell felelniük. Erre példaként kaptunk egy Warrior és egy Neutral lapot.
Gather Your Party
Guild Recruiter
A sötét alagutak, hatalmas veszélyeket rejtenek
A Kalandorok jól tudják, hogy egy sötét barlang mélye bármilyen veszélyt rejthet. Lehet, hogy egy zombi poroszkál a következő kanyar mögött, de az is előfordul, hogy a következő teremben egy felbőszült sárkány vár arra, hogy valaki gyanútlanul a karmai közé rohanjanak. A következő lapok, pont ezen eseményeket próbálják magukba rejteni.
Wandering Monster
(Ide muszáj egy megjegyzést beszúrnom: ha valaki játszott a Munchkin játékkal, akkor annak erről a lapról a Császkáló Szörny juthat az eszébe és ezen párhuzam miatt, emelem kalapom a Blizzard előtt.)
Carnivorous Cube
Crushing Walls
A cikkünk második oldalán az új Warlock Legendary, a PVE tartalom, a tárnák igazi lakói és a hivatalos trailert találjátok.
Rin, the First Disciple
Az első napon már kaptunk is egy legendary lényt, mégpedig a Warlock kaszthoz. Rin elsőre kicsit gyengécskének tűnik, de olyan erő van benne, amihez foghatót még soha nem láttunk a játékon belül!
A First Seal nem tűnik túl erősnek, viszont ha sikerül az összeset elvarázsolni, akkor az ellenfelünk nem fogja túl jól érezni magát, hiszen olyan helyzetben kerül, hogy elfogyott a paklija.
A Koboldok
A katakombák nem lennének olyan ijesztőek, ha nem tanyázna ott egy népség, akik mindenáron meg akarják akadályozni a kalandorokat, hogy elvigyék a kincseket. Ebben a történetben ez a népség a koboldok, akik persze a kártyákra is felkerültek.
Kobold Illusionist
Drygulch Jailor
Megnyílik a Dungeon Finder -avagy a PVE
Ha valaki már játszott asztali szerepjátékkal, akkor tudja, hogy mindenkinek a karrierjében van egy karakter, akit a végtelenségig tápol. Néha pici csalással, hogy a kocka az alapértékek dobása során valahogy mindig jó oldalra gurult, néha pedig egy vajszívű kalandmesterrel, aki mindent megenged. Nos, a Blizzard most még erre is gondolt, hiszen jön egy PVE kaland, ahol a játékosok olyan kártyákat is használhatnak, amik olyan erősek, ha bekerülnének a kollekcióba, akkor egyből sikítana a nerfharang.
Viszont szükség is van a segítségre, hiszen a merész harcosoknak egy nyolc szintű kalandon kell keresztül verekedniük magukat, ahol egyre nehezebb ellenfelekkel találják szembe magukat.
De ha sikerül minden kaszttal végigverekedni magunkat a sötét folyosókon, akkor nem marad el a jutalom, ami most egy hátlap.
Egyelőre ennyi információnk van, remélem semmit nem hagytam ki. Az ígéretek szerint a kiegészítő decemberben landol a játékban, addig is már lehet előrendelni az első 50 pakkot a Blizzard boltjában, persze az ár egy kissé borsos.