Az új kiegészítő nagyon sok kérdést hozott magával, a fejlesztők most válaszoltak

Az új kiegészítő nagyon sok kérdést hozott magával, a fejlesztők most válaszoltak

Mike Donais és Jomaro Kindred minden részletre kiterjedő interjút adott a Kobolds and Catacombs fejlesztéséről.

Néhány napja a BlizzConon bejelentették a következő Hearthstone kiegészítőt, ami a Kobolds and Catacombs névre fog hallgatni. Az ezzel kapcsolatos legfontosabb információkról már beszámoltunk nektek; ha lemaradtatok volna, az alábbi cikkünkben tudjátok pótolni.

Kobolds and Catacombs -avagy: Kalandozók Krónikái

Amit Brode mutatott a nyitóünnepségen az csak a jéghegy csúcsa. Az új kiegészítő olyan szerteágazó és izgalmas lesz, mint a legjobb asztali szerepjáték. Miközben néztem tegnap éjjel a BlizzCon panel műsorát, már az első percekben elfogott egy nagyon ismerős érzés, amit akkor még nem tudtam hova tenni.

A Kobolds and Catacombs tehát rengeteg újdonságot tartogat a mesekártyások számára és ez még csak a jéghegy csúcsa. Szerencsére a kiegészítőről bővebb információk derülnek ki abból az interjúból, amit a HearthPwn oldala készített a játék két fejlesztőjével, Mike Donais-szel és Jomaro Kindreddel. A kérdezz-felelek igencsak hosszúra sikerült, a legfontosabb információkat viszont most kiválogattuk nektek. 

Melyik kiegészítőn szerettetek leginkább dolgozni, illetve milyen típusúakat preferáltok? A Journey to Un'Goro féle könnyebben emészthető, vagy a sötétebb témájú, mint például az Old Gods vagy a Knights of the Frozen Throne fekszik nektek jobban?

MD: Nos személy szerint azt szeretem, ha a játékosoknak rengeteg mindent adhatok, szóval a Kobolds and Catacombs a kedvencem, ami tulajdonképpen csak a zsákmányról szól.

JK: Őszintén szólva, én a játék szeszélyességét szeretem a leginkább, és összességében minden kiegészítőt nagyszerűnek tartok. Nagyon szerettem megalkotni a kilenc hős Lich King változatát, de éppen annyira szeretek zsákmányt is adni például. Rátérve a koboldokra, ezekre a kis patkányszerű teremtményekre, különösen vicces volt kitalálni például azt, hogy miként festhet mondjuk a királyuk. Összességében nagyon vicces volt az egész, akárcsak korábban. 


Meséljetek nekünk ezekről a koboldokról, hogyan kreáltátok őket meg? Mi különbözteti meg a "king kobold-ot" a többi fajtától?

JK: Tulajdonképpen ez elég vicces történet, mivel van egy alap koboldod, de mitől számít valaki jobbnak közöttük? Talán kicsit okosabb, szóval például gyertyaláng helyett lámpást használ. A fejlesztés során így gondolkodtunk és a méreteiken is változtattunk, némelyiknek fegyvert is adtunk a kezébe, mondjuk egy bányász csákányt. Az egész munka során nagyon jól szórakoztunk és a koboldokon kívül rengeteg más fantasztikus dolgot is megcsináltunk; ott vannak például a gomba teremtmények, a barlangi szörnyek, vagy a csapdák, amiket szintén különösen nagy móka volt létrehozni. 

A tervezési folyamat biztos rengeteg kihívást jelentett számotokra művészeti és kártyadesign szempontjából is. A PVE módban 48 különböző encounter található például, kijelenthető tehát, hogy ez a kiegészítő nagyobb erőfeszítést igényelt a részetekről?

MD: Abszolút így van, sokat dolgoztunk. A dungeon mód például ezernyi apró részletből áll, szóval három emberünk csak ezzel a résszel foglalkozik, hogy a bossok, a kincsek, a zsákmány rendben legyen. Ők felelősek továbbá a történet elmeséléséért is, és a tökéletesítés során rengeteg tesztet csináltak, változtattak a loot esésének esélyein és minden erejükkel azon voltak, hogy a játékosok a legjobb élményben részesülhessenek. 

JK: Igen mindenkitől extra időbefektetést igényelt a dungeon mód művészeti és mechanikai létrehozása, különösen úgy, hogy a semmiből kellett létrehoznunk az egészet. 

Talán kicsit korai rákérdezni, de van már tervetek arra, hogy a jövőben hasonló PVE tartalmakat tegyetek közzé a további kiegészítőkben is? 

MD: Nos, az szokásunkká vált a Hearthstone-ban, hogy ha valami működik és a közösség is szereti, akkor megtartjuk a dolgot, csak picit továbbfejlesztjük. Ilyen például a Discover mechanika is, amit a játékosok nagyon élveztek, szóval folytatjuk a hasonló típusú kártyák gyártását. 

JK: Ilyen mondjuk a recruit mechanika is, amit véleményem sokan fognak szeretni. 


Térjünk rá egy kicsit a Legendary fegyverekre. A közösség nagyon izgatott miattuk és folyamatosan terítéken vannak, amióta kiderült, hogy minden Class-nak lesz sajátja. Az eddig látottak alapján 0 támadási értékkel és 3 durability-vel fognak majd rendelkezni, de a használatukkor az utóbbi érték csökkenni fog majd? 

MD: Eddig a Mage és Priest fegyverét mutattuk be nektek, de azt hiszem, kijelenthetjük, hogy minden fegyver három durability értékkel fog rendelkezni és nem fog csökkenni ez az érték, csak akkor, ha az ellenfelünk mondjuk kijátszik egy olyan kártyát, ami elvesz belőle mondjuk 1 pontot. 

A korábbi kiegészítők során minden Class-hoz két legendás kártya érkezett, most is hasonlóra számíthatunk majd?

MD: A Kobolds and Catacombs-ban egy Legendary fegyver és egy lény jut majd minden Class-nak, szóval megtartjuk a tradíciót. Korábban is ugye ez volt a helyzet, csak egy küldetés vagy egy hőskártya járt a minion mellé, viszont nyitottak vagyunk mindenre. Majd a jövő eldönti, változtatnunk kell-e ezen a szokáson. 

Van még valami olyan plusz információ, amit szeretnétek mondani a Kobolds and Catacombs-ról?

JK: Leginkább az hogy ingyenes! :D Viccet félretéve, a tény, hogy különböző karakterekkel fel tudjátok majd fedezni ezeket a dungeon-öket; elég jó móka lesz. Nem is beszélve arról, hogyha sikerül minden hőssel végigmennetek az egészen, akkor egy nagyon szuperül kinéző kártya hátlapot kaptok. Különösen  izgatottak vagyunk az egyszemélyes dungeon miatt. 

MD: Nos igen, a dungeon nagyon szórakoztató lesz és a munkában is többen játszottak vele, mint a korábbi PVE tartalmainkal, szóval ez egy jó jele annak, hogy a közösség is élvezni fogja. A szett maga decemberben jön majd ki: egy Marin the Fox legendary kártyát és egy legendás fegyvert is adunk ajándékba hozzá majd mindenkinek.

Ezek lettek volna tehát a legfontosabb kérdések a Mike Donais és Jomaro Kindred QnA-ból, a teljes bejegyzést pedig ITT tudjátok elolvasni. Nektek eddig hogy teszik a kiegészítő?

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések