A Blizzard szerint nem lett drágább a játék, de a matek erről mást mond

A Blizzard szerint nem lett drágább a játék, de a matek erről mást mond

A Team 5 azt mondta, hogy a közeljövőben tutira nem lesz új Adventure. Ez viszont vagy megdrágítja a dolgokat, vagy megkurtítja a f2p játékosok lapkészletét.

A Hearthstone-t lehet úgy játszani, hogy az ember nem költ rá pénzt. Ennek persze több kimenetele is lehet: -A napi küldikből befolyó gold nagyjából arra elég, hogy 3-4 tier 1 paklit rakjunk össze, vagy: -vagyunk annyira jó arénások, hogy onnan tudunk farmolni aranyat (5-6 win átlag). Az első lehetőség rendben van, kb. napi egy óra játékkal megoldható, de az aréna már más dolog. Az 5-6 win nagyjából 8-9 meccset jelent, ez nagyjából 2-2,5 óra környékén vesz el, persze bele számolva, hogy az ember néha elmozdul a gép elől és nem robot módjára tolja a dolgokat (ez a saját tapasztalatom, ez egyénenként változhat -a szerk.). Viszont ebben az évben 3 teljes kiegészítő látott napvilágot, ahelyett, hogy 4 havonta váltotta volna egymást az Adventure és a 135 lapos, csomagnyitós buli. Ez pedig rendesen odacsapott azoknak, akik nem akarnak költeni a játékra. De lássuk mi a gond.

Az egyszerűség miatt feltételezzük azt, hogy a képzeletbeli játékosunk teljes Classic szettel van megáldva, és mikor egy új kiegészítő landol, akkor az összegyűjtött aranyából megvesz egy adag csomagot, és onnan elkezd gyűjteni a következő körre. Nem számoljuk most az arénát sem, mert az rendesen bekavarhat. Tehát; egy játékos átlagosan 70 aranyat söpör be naponta. Az átlagos küldetés jutalom körülbelül 55 körül mozog, és ehhez hozzájön a három győzelem után járó 10 gold-ból jövő plusz. Ezen kívül, ha azt feltételezzük, hogy a Classic szett megvan, akkor hetente nagyjából 100 dust jön be az ingyenes Brawl pakliból.

A régi modell

Eddig egy 8 hónapos idősávban minden játékos fizetett 3500 aranyat egy Adventure készletért, és a többi felhalmozott arany a csomagos kiegészítőre ment el. A fentebb vett értékek alapján egy játékos egy ilyen 8 hónapos körben 16 800 goldot tudott összeszedni ennyi idő alatt. Ebből 3500 ment a statikus tartalomra, a maradék, plusz 3200 dust pedig eshetett a kiegbe. Ez 133 pakli bontást és 2 ingyen tetszőleges legendás lapot jelentett.

Az új modell

Viszont az új rendszer ezt fogja és ketté vágja. Mivel a kiegészítők csomagosak, ezért 8400 arany és 1600 dust jut csak, a kérdéses idő intervallumra. Ami azt jelenti, hogy 4 havonta nyitunk 84 csomagot, és van egy tetszőleges legendás kártyánk. Ez körülbelül 63%-a az előzetes rendszernek. Ezek után pedig jön a félelmetes rész, mert ha erre rávesszük a Pre-Ordert, akkor eljutunk oda, hogy megint van 134 pakkunk, ami majdnem pöccre ugyanaz, mint a régi modell, csak itt bele kell ölni az előrendelés árát.

Megoldási lehetőségek

Itt is két út áll előttünk, az egyik a fizetős játékosoknak kedvez, a másik azoknak, akik nem áldoznak pénzt. Egy kicsit feljebb kéne tolni a Preorder értékét, ne ötven, hanem mondjuk 70 pakk lapuljon benn ugyanannyi pénzért. Ez egy kicsit jobban sarkallná az embert, hogy azt érdemes megvenni. Viszont ez, az f2p játékosoknak édes kevés, számukra két út lenne elérhető és kielégítő: Az elsőt Kibler javasolta, miszerint lapulhatna a kinyitott csomagokban csak úgy Dust is, amiből mondjuk havonta olyan 1000-et lehetne kifarmolni. A másik, hogy az aranybevételeket lehetne feljebb tornászni nagyjából 50%-kal. 

Miért nem fog ez soha megtörténni?

Las Vegasban van egy kifejezés a kaszinókba, ez az angol Whale, azaz bálna. Ez nagyjából annyit takar, hogy a szerencsejátékokra elvert pénz nagyjából 80%-ka a játékosok 5%-tól származik, akik akár milliókat is el tudnak játszani egy-egy este/nap. Ez a jelenség a Hearthstone esetében is megfigyelhető, persze sokkal kisebb léptékben. Vannak olyan játékosok, akiknek kell a teljes kollekció, sőt olyanok is vannak, akiknek mindenből arany kell. Ezek az emberek képesek akár több ezer dollárt is áldozni a játékra, hogy elmondhassák magukról, hogy a minden megvan. Higgyétek el, hogy a játék bevételének nagy része tőlük jön. Ha pedig a fejlesztők könnyebbé teszik az f2p játékosok életét, akkor az előbb említett csoportnak sem kell annyit költenie, és ezt már megérezné az a bizonyos e-pénztárca.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!