Szép negyedévet zárt a Riot Games tulajdonosa; a Tencent, de a NetEase-nek sincs oka szégyenre

Szép negyedévet zárt a Riot Games tulajdonosa; a Tencent, de a NetEase-nek sincs oka szégyenre

Összevetették a két kínai óriás: a Tencent és a NetEase negyedéves mutatóit. Egy dolog biztos: a kínaiak tudják, miként kell pénzt csinálni a játékokból.

A nikopartners.com összevetette a Q3-as mutatóit a két nagy kínai játékforgalmazó cégnek, a Tencentnek és a NetEase-nek. Hogy miért fontos ez a két cég? Nos, a játékospiac legnagyobb régióját, vagyis Kínát managelik ők ketten, általában a legnagyobb játékokkal. Méretében természetesen a Tencent sokkal nagyobb, de a NetEase-nek sincs oka panaszkodni, az ő nevük alatt is szerepel nem egy fontos játék.

Lehet, hogy a Tencent megmozgatja azokat a kínai köveket, amiket a PUBG Corp. nem tudott?

Aioween | 17/11/22 17:40 Kínában be szeretnék tiltani a játékot túlzott erőszakossága miatt. A gaming piac egyik hatalmasa viszont ezzel nem foglalkozik, így a Tencent megszerezte az exkluzív PUBG jogokat. Lehet, hogy tudnak valamit, amit mi nem?

Mielőtt belenézünk a számokba, nézzük meg, melyik cég, miért is felel pontosan. A Tencentet leginkább a Riot Games kapcsán ismerik sokan, akik a League of Legends-et csinálják. Azt már kevesebben tudják, hogy a Tencent egyben 100%-os tulajdonosa a Riot Games-nek, de ez nem az egyetlen sikercímük. Számos mobiljáték is náluk van, úgy mint a Supercell által készített Clash Royal, valamint a saját fejlesztésű Arena of Valor, mely lényegében egy LoL MOBA klón. Az egyetlen nagy különbség a többi klónhoz képest, hogy mivel a Tencentnél van a Riot Games is, itt nem lesz érdekellentét, így pereskedés sem a hasonlóság miatt.

A NetEase ezzel szemben inkább Blizzard-Activision címekkel foglalkozik, illetve ezeknek a licencével (úgy mint a Starcraft II), ők indították a nyílt béta tesztelését a HotS-nak is Kínában, benne volt a kezük a Diablo III-ban is, valamint az Overwatch kínai részlegéért is ők felelnek, no meg a Mojang is befért a mixbe, vagyis a Minecraft is ott a tarsolyukban.

Ezek után nézzük meg, mit tett le az asztalra a két cég: a Tencent esetében a Q3-as negyedév nettó bevétele 9,8 milliárd dollár volt, ez a tavalyi évhez képest 61%-os növekedés. Ebből a tiszta profit, vagyis nyereség "csak" 2,7 milliárd dollár. Nem rossz bevétel három hónapra, nemde? A NetEase ennél egy fokkal mérsékeltebb növekedést mutatott, de már mindkét cég elérte gyakorlatilag azt a méretet, hogy –hacsak nem követnek el valami orbitális hibát,– innen már csak felfele vezet az út. A NetEase tehát egy 1,9 milliárd dolláros negyedévet zárt, ez 35,5%-ös növekedést jelent tavalyhoz képest, ebből a tiszta nyereség 379 millió dollár volt.

Ilyen szintű növekedést és sikert nem sok cég tudhat magáénak még a játékiparban sem, szóval aggódniuk nagyon nem kell. Kicsit jobban lebontva ezeket a számokat, a Tencentnél a mobil és pc játékok összesen 4,9 milliárd dollárt hoztak a konyhára, ami 47,5%-os javulást jelent a 2016-os Q3-hoz képest. Ez a növekedés leginkább a mobiljátékoknak köszönhető, ott ugyanis 84%-os növekedést tapasztaltak. Gondoljunk bele; egy év alatt majdnem megduplázódott a forgalmuk e téren. Itt mutatkozik meg leginkább a kínai piac fogyasztásának különlegessége, mivel itt fejlődik a mobilos játékipar a leggyorsabban az összes régióhoz képest.

A legnagyobb forgalmat a Honor of Kings jelentette, ami egy másik MOBA mobiljáték, mellyel több mint 50 millió ember játszik napi szinten Kínában. Jelenleg ez a legjátszottabb mobiljáték az országban. A következő évben ezt a játékot Észak-Amerikában is ki akarják adni a már létező Arena of Valor címen mobilra és Nintendo Switch-re egyaránt.

PC vonalon még egész "mérsékelt" volt a növekedés, de a 27% itt sem elhanyagolható, ez 2,2 milliárdot jelentett a cégóriásnak. Sokan a PC játékok hanyatlását várják a mobilok javára, de egyelőre úgy tűnik, hogy ez a tendencia még várat magára. Ezt a növekedést elsősorban a LoL-nak köszönhetik, de ott van még a Dungeon & Fighter és a Crossfire is. Az is segített, hogy a LoL világbajnoksági döntőjét több mint 60 millióan nézték idén, melyet pont Kínában tartottak. Itt még nem állnak meg, ugyanis lokalizált verziókat terveznek a Paladins-ból, a Paragonból, Rising Fire-ből, a Rocket League-ből és a Deformers-ből is.

Az idei év legsikeresebb "új" játékstílusa egyértelműen a Battle Royal típusú játékok voltak, amiből többet is láthattunk, de a legsikeresebb egyértelműen a PUBG. Ebből már több mint 20 milliót adtak el világszerte és ebből hét milliót Kínában. Emiatt megindult a Battle Royale láz, és több kiadó is piacra dobta saját verzióját. Ebből a tortaszeletből sem szeretne kimaradni egyik szervezet sem, ezért elmondták, hogy ki mit tervez.

A NetEase például egy ilyen játékmódot adott ki a Terminator 2 mobiljátékához, melynek használati jogait birtokolják. Ezzel maximum 48 játékos küzdhet egymás ellen, és stílusban nagyon hasonlít a PUBG-re. A Crusaders of Light nevű MMO-n belül is csináltak egy ehhez hasonló játékmódot, valamint ott a Rules of Survival, mely a cég sajátja és maximum 120 játékos csapkodhatja egymást benne.

A Tencent e téren kicsit lassabban jön be a piacra, viszont annál nagyobb mértékben. Saját játékot ugyan még nem jelentettek be ebben a játékstílusban, ellenben a Crossfire nevű játékukhoz szeretnének egy ehhez hasonlatos módot adni, ezt a Smilegate-től szerezték úgymond, és egy FPS típusú játékról van szó. Emellett egy igazi Battle Royale módot tennének a Glorious Missionbe is, ez egy mobiljáték, és több mint 25 millió regisztrált felhasználója van, ezek után biztos, hogy globális szinten is kiadják majd.

A legnagyobb szó talán mégiscsak az, hogy a Tencent szeretné megvenni a PUBG exkluzív kínai jogait és saját lokalizált verziót csinálni belőle, amit majd az eddig ellenző kínai kormány is el tud fogadni. Ha ezt sikeresen végigviszik, és a játékosok is átállnak a kínai verzióra –sok választásuk nem lesz, mert ezt követően szinte biztos, hogy betiltják a globális változatot–, akkor egy nagyon nagy tortaszelet esik ismét a Tencent ölébe.

Egy szó, mint száz, a két óriás pontosan tudja, hogy mit, hogyan, merre és meddig kell csinálni, a számok már évek óta őket igazolják. A Tencent stabilan az első, míg a NetEase a második helyen áll az országon belül. Ekkora játékosbázis mellett van is mit a tejbe aprítani, hiszen az aktív játékosok száma Kínában nagyjából 600 millióra tehető, ami a teljes Amerikai Egyesült Államok lakosságának kétszerese! Ha hinni lehet az előrejelzéseknek, akkor a kínai játékospiac a mostani 26 milliárd dollár helyett 2021-re 35 milliárdot fog évente kitermelni! 

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Üzlet - Már a sztárok is hódolnak a szülő-gyermek szettek trendjének

Az anya-lánya és apa-fia szettek sosem látott népszerűségnek örvendenek. Ez a trend már a sztárvilágba is begyűrűzött: Beyoncé is jelent már meg kislányával közös összeállításban, de Vilmos herceg is szívesen húz a kis Györggyel összeillő ruhákat.

Üzlet - Sportszállodák állásajánlatai

Manapság egyre több sport szálloda létesül, amelyek kiváló helyszínei egy edzőtábornak, versenyre való felkészítő edzéseknek, miközben maximális pihenést is nyújtanak a wellnesslehetőségeikkel. A vendéglátóiparban sokan keresnek állást ilyen hotelekben, mert a bérezés jellemzően egész magas az iparágban megszokott bérekhez képest, és viszonylag nyugodt, csendes légkör jellemzi a hoteleket – például egy nagyüzemi konyhához képest.

Közvetítések