A világ legjobb játékosai játszanak a FaZe-ben, mégis sűrűn botlanak el a cél előtt. -Mi lehet ennek az oka?
A NiP Oaklandi győzelme valószínűleg már előre meg volt írva, és a sors is így akarta, de a mezei nézőknek is feltűnhetett, hogy a FaZe játéka hagyott némi kivetni valót maga után. A ninják már több mint egy éve nem játszanak úgy, mint régebben, így nem szabadott volna megtörténnie annak, hogy a világ legjobb csapatát csupa all-star játékossal megverjék egy BO5-ben, még akkor sem, ha REZ most tényleg egy szuperhős volt.
Szépen fejlődött az amerikai CS:GO, de a FaZe-t ki állítja meg?
MooNLight | 17/10/03 12:30 Befutott a HLTV szeptemberi világranglistája, ahol rendhagyó módon az előző havi pontszámokhoz képeset megkaptuk az összesítést a világ vezető CS:GO csapatairól. Ezúttal is a TOP30 team helyezéseinek változása nem az előző heti állapothoz, hanem a Szeptember 5-i sorrendhez vannak viszonyítva. Lássuk, hogy milyen versenyek voltak az elmúlt hónapban.
Emlékezzünk vissza; pár hete még mindenki verhetetlennek hitte a FaZe-t. A DreamHack Master malmöi állomásán nyújtott teljesítményük nem volt igazán lenyűgöző, az ESL One New York-on és az ELEAGUE Premieren már sokkal jobban játszottak Olofék. Összesen 39 kört vesztettek hét meccs alatt, és egy darab pályát sem dobtak el a két versenyen, könnyedén elverve olyanokat, mint a Cloud9, Astralis, North és a top formában lévő Team Liquidet a saját mapjaikon. Egy hatalmas szakadék választotta el őket a többi csapattól. Nem csak úgy néztek ki, mint a jelenlegi legjobbak, de jobbnak tűntek, mint a 2015-ös Fnatic vagy a 2016-os SK.
A legutóbbi két verseny nyújtott teljesítményük viszont nagyon szomorúra sikeredet, gyorsan kiestek az EPICENTER-ről, az IEM Oakland BO5 döntőjét pedig elvesztették a NiP-pel szemben. Ne értsetek félre, a FaZe-ben szinte csak a világ legjobb játékosai játszanak, de ezt a tehetséget nem szabad összekeverni egy verhetetlen és sokoldalú csapattal.
Játszott pályák
A FaZe sose fog jól játszani mind a hét pályán, ez szinte lehetetlen bármelyik csapatnak, azonban a LAN statokat megnézve négy pályán tűnnek kimondottan erősnek
- Inferno
Eredmények: 9-1
Győzelmek: Na’Vi, Astralis, Liquid, North, TyLoo, Gambit, SK, Liquid, NiP
- Overpass
Eredmények: 8-1
Győzelmek: Cloud9, EnVyUs, Liquid, Astralis, G2, OpTic, Cloud9, NiP
- Mirage
Eredmények: 8-2
Győzelmek: mousesports, Gambit, renegades, Cloud9, Liquid, North, Virtus.pro
- Cache
Eredmények: 4-1
Győzelmek: Virtus.pro, Astralis, TyLoo, Gambit
Annak örülhet a FaZe, hogy a négy mapjukból kettő igazán közkedvelt, így más csapatok is ezen játszanak szívesen, de persze a két másik pályájuk is jolly joker lehet. A baj ott kezdődik, hogy a másik három mapjukon nem túl jók.
- Cobblestone
Eredmények:0-2
Győzelmek: None
- Nuke
Eredmények: 1-2
Győzelmek: EnVyUs
- Train
Eredmények: 2-3
Győzelmek: Renegades, Cloud9
A régebbi versenyeken az ellenfelek nem tudták, hogy milyen pályát érdemes ellenük pickelni, vagy azt, hogy hogy is kéne játszani egy ennyire tehetséges gárda ellen. Mindenki a kezükre játszott, így pályát sem veszítettek. Az EPICENTER alkalmával viszont mindegyik csapat sokkal jobban játszotta ki a kártyáit. A Gambit Traint pickelt, a VP pedig Cobblestone-t, és mindkét csapat el is verte a FaZe-t. Szinte ugyanez történt az IEM Oaklanden is. A NiP három megnyert mapjából, kettő Cobble és Train volt, míg a versenyt Cachen húzták be.
Mi hiányzik a FaZe-ből?
Játékstílus
A FaZe mindent megszerzett, amit akart, leigazoltak egy igazi veteránt Olofmeister személyében, megszerezték Európa egyik legjobb AWP-sét; Guardiant. Mellettük még ott van a világ egyik legjobb játékosa NiKo, a világ leghiggadtabb és legösszeszedettebb profija Rain, és a CS:GO egyik legnagyobb agya és irányítója Karrigan. Ezzel összeállt az Exodia, de az emberek nem hitték el, hogy egy ilyen all-star csapat működőképes lesz.
Ez végül nem így lett, hiszen a problémák mellett a FaZe még mindig egy ritka jó csapat, de sokkal több rejlik bennük. Az utolsó két versenyen viszont taktikailag sokkal jobb gárdák ellen játszottak. A legtöbb sikerük a tehetségre és a CT oldalukra van felépítve.
Nem azért védekeznek jól, mert jó a koordinációjuk, vagy kiváló kommunikációval játszanak, mint a Gambit, hanem azért, mert tehetségesek és iszonyat agresszívak. Tudják jól, ha véletlenül meghalnak egy-egy támadó jellegű peek után, négy ugyanolyan skillel rendelkező játékos van a hátuk mögött, akik még simán megoldanak akár 3v5 vagy rosszabb szituációkat is.
GuardiaN csúcsformában van Szentpéterváron is -videó
Mióta a FaZe-ben játszik; elképesztően jól teljesít GuardiaN, a számokon kívül ezt bizonyítja ez a videó is.
A másik oldalt már más a helyzet T-ben csak az erős pályájukon tudnak jól játszani, a másik hármon szinte azt se tudják, hogy hol vannak. A támadási problémák még Cache-re is kihatnak, ahogy láthattuk a NiP ellen (megnyerték a pisztolyt, majd a két kötelező kört, ezek után a következő nyolc körből hetet elvesztettek), és ugyanez történ az Astralis ellen is (3-12-ről álltak fel 16-14-re CT-ben.)
Még egyszer mondom, ez nem teszi őket egy rossz csapattá, csak nem használják ki teljes potenciáljukat. Sokszor Ikarosz jut eszünkbe a FaZe-ről, túl közel repülnek a naphoz, túl sokat akarnak és nem hiszik el, hogy vannak határok. Miért próbálják meg a lehetetlen, vagyis, hogy egyszerre hét mapon próbálnak tökéletesen játszani? Talán a három gyengébb pályán is gyakorolni kéne a CT oldalt, ha már ennyire jók benne, Cache-en pedig úgy kéne támadniuk, mint a 2015-ös Fnatic, teljes erővel be kéne futni, nem pedig a szokásos taktikákkal működni.
A FaZe perfekcionizmusa többet árt nekik, mint használ, és ez, akár egy rosszul szabott ruha; csak egyre szűkebb, és szűkebb lesz, amíg végül megfulladnak a saját törekvéseikben. Ők specialisták, nem szuperhősök, vannak határok, amiket nem érdemes feszegetni. Ha ezt elfogadják, végül sokkal többre vihetik, mint azt gondolják.