A most bevezetett rendszer nem ad semmilyen jutalmat egy-egy meccs után, ami eléggé elrettentő lehet sok játékos számára. A Riot is beismerte, hogy ez nem a legjobb, és beszélnek már a problémáról.
Tegnap megkaptuk a várva várt preseasont, annak minden előnyével és hátrányával együtt. Alig telt el egy nap és a játékosok máris panaszkodnak, ezt már megszokhattuk, de úgy tűnik, hogy ezúttal jogosan. Már csak azért is, mert a Riot is beismerte, hogy a mostani jutalmazási rendszer nincs túl pozitív hatással a játékélményre és az elégedettségi faktorunkra, de már folynak róla a belső beszélgetések.
7 év után sikerült meglépnem a 31. szintet és ezt kaptam érte
Aioween, Huzsi | 17/11/08 11:20 Mint arról ma már korábban ejtettünk szót, megérkeztek az új rúnák, és ezzel együtt elérkezett az idő, amikor a 30. szint végre nem a maximális szintünket jelenti. Nos, a mai nappal feloldották a határt a maximális szintre vonatkozóan, ezzel együtt mi pedig elszántuk magunkat, hogy minél hamarabb elérjük a következő szintet, hogy meglássuk milyen jutalom vár bennünket.
Az eddigi 7 év alatt megszokhattuk, hogy minden egyes mérkőzés után kaptunk valamilyen minimális jutalmat. Ez is változott az évek során valamelyest. Bár az IP az mindig ott volt jutalomként, de az utóbbi időben jött mellé a ládarendszer, vele együtt a kulcsok, és legújabban a honor rendszer, amivel szintén kulcsokat kaptunk. Az emberek nagy része úgy működik, illetve gondolkozik, hogy ha valamit megcsinál, vagy valamiért dolgozik, akkor annak szereti azonnal látni az eredményét. Ez a LoL világán belül egy-egy mérkőzést jelent és az utána járó jutalmakat.
Az új szintlépő rendszerrel ez viszont háttérbe szorult, ugyanis meccsek után nem kapunk kvázi semmit az XP-n kívül. Szóval valamit mégis kapunk, de valójában mégsem, hiszen az XP-ből semmit nem tudunk venni, maximum szintlépéskor kapunk egy ládát, amiből jó eséllyel hőstöredékeket fogunk kapni és ezeket törhetjük majd be. Röviden a teljesítmény, vagy eredmény elérése mintha ott sem lenne. Ez akkor a legrosszabb, hogy ha például valamihez már csak nagyon kevés kék esszencia kell egy szintlépés után, de az pont nem elég hozzá. Ilyenkor eddig megtehettük, hogy megyünk még egy-két meccset és kifarmoljuk az IP-t rá. Mostantól viszont egy teljes szintet kell arra várni, hogy bármi kézzelfoghatót is kapjunk, és ahogy haladunk felfele a szinteken, ez az "ár" egyre nagyobb lesz, hiszen egyre több XP kell egy szint eléréséhez.
Sokan úgy érezhetik, mintha büntetnék őket azért, hogy a játékkal játszanak, annak ellenére, hogy a Riot a preseason előtt azt nyilatkozta, leginkább azokat a játékosokat szeretnék majd jutalmazni, akik naponta csak pár meccset játszanak; vagyis casual játékosokat. Valószínűleg ez a legszélesebb réteg egyébként, de mi a helyzet a többiekkel? Többek közt erre lett kitalálva a napi győzelmi bónusz, viszont akik többet játszanának, azok úgymond semmi pluszt nem kapnak az alap XP-n kívül. Ez a rendszer így nagyjából azt sugallja, hogy játssz le egy-két mérkőzést a napi győzelemért járó bónuszig, majd játssz valami mással, hiszen utána már nem jutalmaz azért külön a rendszer, hogy erre áldozod az idődet.
Mindez elsőre csak puszta elégedetlenkedésnek tűnhet, de ha belegondolunk, sok igazság van benne. Mint már írtam, a legtöbb ember leginkább az azonnali jutalmakért hajlandó csak "dolgozni", ha rögtön kap valami kézzelfoghatót. Többek közt ezért is van az, hogy ilyen kevesen jutnak el arra a szintre, hogy profiként játszhassanak mondjuk egy LCS-ben, hiába jó játékosok mellette egyénileg, ez ma már nem elég. Senki nem válik egyik napról a másikra profivá, hosszú hónapokat kell azért úgymond "jutalom" nélkül játszani, hogy valaki bejusson bármelyik LCS-be, és még akkor sem biztos a siker.
Ezt viszont nem várhatják el minden játékostól, ezért is reagált a Riottól The_Cactopus.
"Több helyen is írtam már erről, mert nem te vagy az egyetlen személy, aki így érez (ez a fentebb leírtakra vonatkozik, ami egyrészt a játékkos panaszai, illetve a saját gondolataim voltak a helyzetről -a szerk.). Röviden tömören: Panaszaitok nem találtak süket fülekre, és már beszélünk mi is erről belsőleg. Azt már előre tudtuk, hogy nagy kavarodás lesz a preseason alatt, szóval egyelőre próbálunk minden visszajelzést elolvasni és jegyzetelni a problémákról mint ezek, amikről ti írtok. Ha ez továbbra is zavarja majd az embereket, miután már több idejük volt megismerni a rendszert, már van pár ötletünk, amivel javítani lehetne a helyzeten.
Csak hogy kontextusba tegyük azt, miért is panaszkodnak sokan és mibe is "kerül" egy szintlépés: ha például szeretünk ARAM-ozni, ahol átlag 85 XP-t kapunk, ha nyerünk, akkor a 2496 XP-hez, ami kell a 31-es szinthez például, de később ez nyilván több, majdnem 30 meccs kellene ARAM-ból, hogy szintet lépjünk. Ha belevesszük azt, hogy nem fogunk minden mérkőzést megnyerni és a vesztes meccsekért kevesebbet kapunk, reálisan 40-50 mérkőzést kell letolunk, ami olyan 15 óra átlagban, ha 20 perces mérkőzésekkel számolunk. Nyilván ehhez hozzá lehet számolni a napi bónuszt, ami 575 XP, de még így is 2000 XP-t kell valahogy összeszednünk, ami még mindig legalább 30 mérkőzés, vagyis 10 óra.
Ha mindezt normál meccseken szeretnénk elérni, ott talán könnyebb a helyzet első ránézésre a számok alapján, de mint tudjuk, egy normál meccs 20-25 perctől akár egy óráig is eltarthat, igaz az XP is változik valamelyest ennek értelmében. Ha az átlagot vesszük, ami a Riot szerint 37 perc, egy győztes meccs után 251 XP-t kapunk, míg egy vesztesért 205-öt átlagban. Ha minden mérkőzésünket megnyerjük és beleszámoljuk a napi győzelem bónuszt, még úgy is 8 mérkőzés vár ránk, ha veszítünk is közben, akkor még ennél is több. De tegyük fel, hogy jó napunk van, és mindent megnyerünk, még akkor is az első hét meccs alatt úgymond semmi kézzelfoghatót nem kapunk. Ahogy magasabb szintre lépünk a szükséges XP mennyiség még több lesz.
Kíváncsiságból az egyik kollégánk grindolt egy keveset és lépett eddig összesen 3 szintet. Meg is kapta a ládákat, amiknek az összértéke betörés után 2700 Kék Esszencia volt. Mivel a hősök ára nem változott az IP-hez képest, ez mondhatni 2700 IP-nek felel meg a régi rendszerben, ami édes kevés lesz bármilyen normális hőshöz, a nagyon régieket leszámítva. Persze a kapott hőstöredékeket is kiválthatjuk, így viszont nem igazán van beleszólásunk abba, hogy kivel is gazdagodunk. Az biztos, hogy így bolti áron hősöket kifarmolni sokkal nehezebb lesz, ráadásul lassabb is, hiszen három szint egy 6300-as hősnek kb a harmadát jelenti ebben a rendszerben. Két szint még kevés lesz hozzá, három meg már bőven elég, de a kettő között nincs más.
Példaként megnéztük, hogy az amúgy 3150 BE-be kerülő Gragasért ugye 630 BE-t kapunk és 1890-be kerül, tehát még hőstöredékként is két szintre lesz szükségünk ahhoz, hogy meg tudjuk venni. Egy szóval, sokkal lassabbnak érezzük majd a haladásunkat, ez pedig könnyen eltántoríthat olyanokat is a játéktól, akik eddig több időt szántak rá, így viszont inkább csak pár meccs erejéig, illetve a napi bónuszig maradnak csak a kliensben és a játékban.