Kobolds and Catacombs lapelemzés zridex-szel: Középpontban az összes Spellstone

Kobolds and Catacombs lapelemzés zridex-szel: Középpontban az összes Spellstone

Nyakunkon a Kobolds and Catacombs, így ismét itt az ideje, hogy elemezzünk kicsit. Most zridex, a Homokzó Gaming játékosa lesz a segítségünkre.

Ha emlékeztek még, a Knights of the Frozen Throne kiegészítő megjelenése előtt Penhadani értékelte és elemezte a kiegészítő új lapjait. Most Homokozó Gaming-es csapattársa, zridex ragadott billentyűzetet, hogy elmondhassa véleményét a Kobolds and Catacombs kártyáiról és mechanikáiról. A cikksorozat első részében a Spellstone lapokat járja körbe, osztályozva őket, hogy mennyire tűnnek játszhatónak vagy játszhatatlannak. Át is adnám a szót zridex-nek: jöjjön a lapelemzés!

Alapvetően a spellstone-ok spekulációjakor azt nézem, hogy milyen könnyű erősíteni az effektet, mennyire vállalható az alap effekt erősítés nélkül, a fejlesztett effekt mekkora tempóváltozást produkál a fejlesztéshez szükséges belefektetésért.

1-4 terjedő skálán értékeltem a kártyákat, ahol:

  • 1: Valószínűleg játszhatatlan
  • 2: Elméletben játszható, de nem valószínű hogy kompetitív lesz
  • 3: Erős, kompetitív kártya, ami nem broken
  • 4: Meta definiáló kártya

Druid: Jasper Spellstone

Ezzel a kártyával az a probléma, hogy abszolút nem illik a Druid kaszt alap dinamikájába. Általában rampelni szeretnél minél többet és minél gyorsabban, hogy utána proaktív körökkel visszanyerd azt a tempót, amit elvesztettél a folyamat során. Az armort adó kártyák általában nem produkálnak elég tempó vagy értékelőnyt, ezeket pedig nem igazán szeretnéd felhúzni túl korán. Viszont, ha korán kerülnek kézbe, akkor proaktív megmozdulások helyett, a passzív védekezés kerül előtérbe, és így a kártya pont ellentétes hatást vált ki, mint amit kéne csinálni. Druidnak a Mulch rotálása óta problémája van a nagy lényekkel, a Lesser Jasper viszont ezen a téren próbál segíteni, de nem érzem, hogy elég erős lenne ahhoz, hogy megérje helyet elfoglaltatni vele a pakliban másik, erősebb kártyák elől. Nem gondolom, hogy a kompetitív listákban lesz helye a közeljövőben.

Pont: 1/4             

Hunter: Emerald Spellstone

Ez a kártya brutálisan erős, már csak az a kérdés, hogy lesz-e hozzá megfelelően konzisztens Hunter deck, ami megállja a helyét a metában. Első gondolatom mikor meglátom ezt a lapot, egy aggrósabb jellegű Secret Hunter, ami ezt a kártyát játssza top-end gyanánt, mondjuk a Highmane-ek helyett. A Lesser Emerald Spellstone-ban mindenképpen sok potenciál van és már erősítés nélkül is vállalható, ami azért fontos, mert így topdeckként sem használhatatlan. Természetesen gyenge területi leszedésekre, de ettől függetlenül hatalmas változást tud produkálni a páston majdnem minden ellenfél ellen.

Pont: 4/4                            

Mage: Ruby Spellstone

Újabb random Mage lap, viszont nem a Quest Mage számára ebben az esetben.  A kártya értéket generál Elemental Magenek, csak az a koncepcióval az a probléma, hogy túl inkonzisztens a random Mage Spell mechanika. Egy Quest Mage-nek nem mindig releváns, hogy milyen spellt kap, sok esetben csak annyi a lényeg, hogy meglegyen a megfelelő számú random spell a combo-hoz, amiket el tud nyomni a combo végrehajtása közben, de amikor egy deck függ a konkrét random spellektől, az egy teljesen más eset. Elméletben sokkal konzisztensebb a saját paklidból húzott lapokat játszani, mint random spelleket generáló kártyákat, de egyenlőre nem zárnám ki ezt kompetitív meccsekből, látok benne kis potenciált.

Pont: 2/4                            

Paladin: Pearl Spellstone

Control Paladinban nagyon erős kártya, már csak az a kérdés, hogy az összeállítás mennyire lesz játszható. Könnyű erősíteni, és már egy fejlesztés után 2 manáért egy 4/4 taunt hatalmas tempó előnyt ad, akár még meg is nyerheti a meccset aggro ellen. Mistress of Mixtures, Truesilver Champion, vagy akár az új Paladin 3 drop is jó példája annak, hogy a Class-nak nagyon jó proaktív lehetőségei vannak, amik ezt a kártyát fejlesztve még healelnek is.

Pont: 2/4                            

Priest: Diamond Spellstone

Big Priest. Ez a kártya egyértelműen Big Priestbe remek kiegészítés a végjáték konzisztenciáját erősíteni. A mostani top Big Priest lista, justsaiyan nevéhez fűződik, (https://twitter.com/justsaiyanHS/status/931092071150116864) kevésbé hagyatkozik Barnes varianciára, mint korábbi összeállítások, a megnövelt leszedéseknek köszönhetően. Effektív Control Priestként üzemel a deck, ahol a late game proaktív playeket a Recruit mechanika szolgáltatja Shadow Essencek, Eternal Servitude, stb. segítségével. Ezen a vonalon akár el tudok képzelni egy olyan Priest paklit, amely más minionokra/szinergiákra alapszik, mint a Big Priest. Nem nevezném játék definiáló kártyának azért.

Pont: 2/4

Rogue: Onyx Spellstone

A Deathrattle Rogue eddig sem volt túl használható és most sem kapott olyan játék meghatározó lapokat, amivel túlságosan előtérbe kerülne ez az archetípus. A kártyát körülményes erősíteni, és egy fejlesztés után sem az igazi. Igazából két erősítés után van haszna, de a random faktor miatt így sem hiszem, hogy játszható lenne a kártya, vagy úgy az egész archetípus. 

Pont: 1/4                            

Shaman: Sapphire Spellstone

Hihetetlenül lassú a kártya 7 manáért, sőt még az erősítési folyamat is nagyon lassú az Overload miatt. Nem látom azt a világmegrengető kombinációt, ami indokolná egy ilyen borzalmasan kapzsi lapnak a helyét bármilyen Shaman pakliban, amikor Hearthstone egy nagyon tempóra építkező játék. Egyenlőre mém összeállításban tudom csak elképzelni.

Pont: 1/4                            

Warlock: Amethyst Spellstone

Egy erősebb Shadow Bolt. Egy manával drágább, ami lényeges lehet agresszívebb deckek ellen, de a flexibilitása miatt valószínűleg még így is megéri Bolt helyett játszani. Nem beteg, mégis erős, rengeteg potenciállal. Relatív könnyen erősíthető, akár több archetípusban is el tudom képzelni. Véleményem szerint így néz ki egy jó kártya.

Pont: 3/4

Warrior: Mithril Spellstone

Érdekes koncepció, feltételezem Control orientált Warriorba szánták elsősorban, ott a játék kései köreiben proaktív célokat hivatott elérni. Picit körülményes fejleszteni, cserébe az effekt nem feltétlenül annyira átütő. Esetleg egy midrange oritenált Pirate/Tempo Warriorban látok még benne potenciált, de nem igazán túl indokolt sehol jelenleg a kártya. Persze ez nem jelenti azt, hogy a jövőben nem fog létezni az a pakli, ami hasznát veszi ennek a lapnak.

Pont: 2/4

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET A FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!