Sok újdonságot nem láttunk az All-Star során, de azért az Annie topon megakadt a szemünk. Elmondjuk, hogy pontosan mikor és miért került kiválasztásra, illetve hogyan tudjátok ti is hasznosítani!
Ugyan a 2018-as LCS még odébb van, egy kis ízelítőt azért kaptunk az új rúnák tekintetében az alakuló profi metáról. Ezen újítások egyike az Annie top volt, melyre először felkaptuk a fejünket, mikor 957 a kínai csapatból ezt hozta, de később Ziv is az LMS oldaláról is kiválasztotta. Nem trollkodásról van szó egyáltalán, nagyon is komoly szerepe volt Annie-nek azokon a meccseken.
Változnak a rúnaoldal párosítások bónuszai, valamint frissítették Super Galaxy Gnar átalakulását
Az All-Starból jó eséllyel sokat tanult a Riot Games, hogy mit hogyan is kellene kiegyensúlyozni. Nem is vártak sokat, PBE-re máris kaptunk egy hatalmas rúnafrissítés csomagot.
Az egyetlen igazi ok, amiért kiválasztásra került, az az volt, hogy Gnar nagyon nagy sikernek örvendett a tornán. Összesen 12 mérkőzésen szerepelt és a pick/banok során is a 3. legkeresettebb hős volt az egész All-Star során. Ebből a 12 esetből háromszor tűnt fel vele szemben Annie, akit kifejezetten counterként hoztak Gnarra, nem véletlenül. A torna másik két sztárja Jayce volt, illetve a majd minden meccsen bannolt Ornn.
De miért is kellett egy külön countert találni Gnarra? A karakter nagyon veszélyes a maga nemében, egyrészt nagyon könnyen tud folyamatosan piszkálódni közelharci tankok és bruiserekkel szemben. Ezt csak elősegíti Q-ja (Boomerang Throw), illetve a W (Hyper) aktiválása minden harmadik támadás után. Pluszba jöttek még ehhez az új rúnák is, úgy mint a Summon Aery és a Scorch, amik együttes hatása már elég sok plusz sebzést ad ahhoz, hogy legtöbb ellenfelét egyszerűen kizavarja az ösvényről. Mivel így gyakorlatilag a rövidebb cseréket keresi, amik kisebb rizikóval járnak számára, sokszor lehetőségünk sincs visszavágni, míg eddig a Fervoros Gnaroknak tovább kellett harcban maradniuk ellenünk.
A Q hatótávja 1100 egység és elég ha ezzel az egy dologgal eltaláljuk az ellenfelet, és máris aktiváltuk mind a két említett rúnát. Ezzel könnyen át tudjuk venni a vezetést és a kontrollt az ösvényen, amit innentől nagyjából úgy alakítunk, ahogy nekünk kényelmes. Ha akarunk freeze-elünk, máskor meg pusholunk, az ellenfél nehezen szól bele. Ez fontos például invade-eknél, ahol érdemes betolni a topot, hogy az ellenfelünk ne tudjon reagálni magára az invade-re.
Ráadásul Gnar egy eléggé önálló karakter, aki nem annyira segítségfüggő, mint például egy Jayce, akinek azért nem árt besegíteni néha, legyen az egy gank, vagy egyszerűen annak a biztosítása, hogy a top továbbra is 1 v 1 marad és senki nem szól bele. Ha Gnar lemarad, az nem jelent neki akkora problémát, mint az említett Jayce-nek, aki nagyon is tárgyfüggő a játékon belül. Ezzel szemben Gnarnak elég mindössze két tárgy, hogy elérje hasznossága egy csúcspontját (Black Cleaver, Frozen Mallet). Azt sem szabad elfelejteni, hogy bár inkább splitpusherként választják, csapatharcokban is legalább olyan jól megállja a helyét, vagyis sokszínűbb a szerepe a csapaton belül.
Az idők során több Gnar counter is megjelent már. Ezek egyike volt Yasuo, leginkább a W-je (Windwall) és a passzívja (Way of the Wanderer) miatt, amik rengeteg sebzését voltak képesek levédeni Gnarnak. Ez megnehezítette a yordle dolgát, ha pokeolni akart, szemtől szemben pedig nem mindig ő nyerte a cseréket. Yasuo pedig elég mozgékony is tud lenni az E-jével (Sweeping Blade) így ha akart, akkor csatát kezdeményezett, ha nem, akkor egyszerűen odább csúszott.
Camille a másik jelentkező, akinek a countertaktikája az volt, hogy valahogyan túléli a meccs első 15-20 percét, amíg megszerzi kulcsfontosságú tárgyait, amik leggyakrabban egy Trinity Force-ot, illetve egy Tiamatot jelentettek. Ezekkel már nem csak splitpushban volt jobb, de tornyokat is könnyen bontott, illetve ultijával könnyen ki tudta játszani az egyes Gnar képességeket.
Hogyan került a képbe akkor Annie? Ő egy kicsit máshogyan veszi fel a kesztyűt Gnarral, mint elődjei. Egyrészt az ő alaptámadásainak a hatótávja 575 egység, míg Gnaré 400 és 500 között mozog a szintjétől függően. A Q (Disintegrate), a W (Incinerate) és az R (Tibbers) is meghaladják alapvetően Gnar támadásának hatótávját, vagyis leginkább a tisztes távolság az, ami segíthet neki. Ezt csak segíti passzívja (Pyromania), amivel minden negyedik képessége után még stunol is.
Jó esetben a csere nem tart addig, hogy Gnar reagálni tudjon, mert bestunolja egy Q-val, azonnal jön rá a W és az alaptámadás, majd visszavonulunk. Ha mégis elhúzódna a csere, még akkor is ott van az E (Molten Shield), amivel mágikus sebzést verünk vissza Gnarra és még csökkentjük is az ő sebzését.
Az All-Star során mindhárom alkalommal Gnar ellen hozták csak ezt a karaktert, tehát egy egyértelmű counterről beszélhetünk. Ezen meccsek mindegyikén a W-t maximalizálták a jobb minionwave takarítás érdekében, amit ha együtt használunk a CD-t és manát visszatöltő Q-val együtt, akkor nagyon hatékonyan lehet vele farmolni, ráadásul gyorsan is.
A legjobb az egészben pedig az, hogy Annie nem csak Gnar ellen az ösvényen hasznos. Anno nem véletlenül láttuk supportként, ahol Flash ultival nagy meglepetéseket tudott okozni. Mindez csak könnyebb lett, hiszen a CDR cipő mellé még Cosmic Insightot is kapott, ez további 5% CDR-t ad a cipő mellé a Flash-ünkre. Ráadásul a Hextech Flashtraptiont is használták vele, ami falakon át tökéletes kezdeményezés, még ha nem is azonnal, az ellenfélnek így is elég nagy meglepetés lehet.
Azt a fontos tényt azonban fontos megjegyezni, hogy Annie ettől még nem lesz topos. Egyáltalán nem jó minden egyes matchupba, hogy ész nélkül vele játsszunk innentől. Ha Gnar ellen szeretnénk hozni, ott egy nagyon ellenszer, de ahogy 957 is elmondta, Gnaron kívül maximum Kennen ellen működik még jól, akinek kezdeményezéseit hatékonyan tudja megállítani, de a többi ellenfél ellen már nem lesz ilyen sikeres. Ha szeretnétek topon Gnar ellen kipróbálni, az alábbi rúnaoldalt és tárgyakat ajánljuk.Mint láthatjátok, nagyjából úgy kell építeni, mint egy midest, azonban Q helyett a W-t maxoljuk elsőként, tárgyak terén pedig nincs nagy eltérés. Pár döntést kell meghoznunk csak, hogy akarunk-e protobeltet, vagy inkább Zhonya-t, a többi tárgy nagyjából fix.