Egy ideje itt van már a Trust Factor, de javulást nem hozott. Azonban felmerül a kérdés: egy értékelési rendszer, ahol a játékosok veszik át a Trust Factor munkáját, segítene?
Nagy öröm és némi kétkedés övezte a Trust Factor bejelentését egy hónappal ezelőtt. Az ötlet szokás szerint jó volt, de most már egyre inkább úgy néz ki, hogy nem működik. A meccsek minősége a többség szerint rosszabbak a funkció bekapcsolásával, mint nélküle. Egy Reddit posztban viszont felmerült az ötlet, hogy mi lenne, ha a meccsek után mi magunk is értékelhetnénk a társainkat? Most ez az ötletet szeretném körbejárni veletek.
Mit tudunk eddig a Trust Factorról?
A tegnapi frissítéssel megérkezett hozzánk a Trust Factor, amit most kicsit jobban kivesézünk.
Először is nézzük meg, hogyan is nézne ki ez a rendszer. A posztoló felvetése szerint két dolgot kellene tudnunk értékelni. Az egyik az, hogy barátságos volt-e a társunk, a másik, hogy kommunikált-e a meccs alatt. A válaszadásra két lehetőség közül kellene kiválasztani a jobbat, azonban ezt nehéz eldönteni elméletben. Vagy igennel és nemmel, vagy egy skálán válaszolhatnánk erre a két egyszerű kérdésre. Mindkettő megtenné a dolgát, már csak az a kérdés, hogy szükség van-e a skála által nyújtott pontosabb adatra, vagy sem. Az viszont biztos, hogy minden meccsről érkezne adat, így ki lehetne mutatni a sémát, így büntethetővé válnának azok, akik károsak a közösségre.
Az is igaz, hogy van hasonló a játékban: meccs közben jelenthetünk vagy ajánlhatunk bárkit a szerveren. Azonban az a rendszer egyáltalán nem segíti ezt a törekvést. Egyrészt nincsenek az előtérbe helyezve, vagyis csak akkor találkozunk velük, ha tudjuk, hogy léteznek ezek a funkciók. Másrészt az ajánlást senki sem használja, míg a jelentést mindenki rosszul.
Miért? Mert nem egyszer küldenek visszajelzést az adott pillanat hevében, átgondolás nélkül olyan játékosokról, akik egyszerűen nem szimpatikusak. Igaz, hogy lehetséges a rossz kommunikációt elítélni, de ezek jártak valaha is bármilyen eredménnyel? Ha valaki teszem azt, zenét játszik egész meccs alatt a voice chaten, akkor a következőn is azt fog, mert te maximum némítani tudod, hogy ne zavarjon. De jelenleg ugyanúgy a közösség tagja marad és megy a következő 4 játékost idegesíteni.
Jelenleg ilyen lehetőségeink vannak mások elítélésére
Azonban, ha veszünk egy rendszert, amiben egy bizonyos mennyiségű rossz értékelés után mondjuk eltiltást kap a meccskereséstől, akkor az már rögtön gondolkodásra késztetheti. Ha pedig valaki visszaeső, akkor előbb vagy utóbb jöhet a végleges eltiltás. Ami a pozitív értékeléseket illeti: amennyiben valakiről jókat zeng a közösség, az jobb meccseket érdemel. Olyan társakat kap majd az esetek nagy részében, akik rendesen kommunikálnak és kulturáltan viselkednek. Ebbe a kategóriába idővel azok kerülnének, akik valóban játszani és fejlődni akarnak, hiszen ők a győzelem érdekében képesek a kompromisszumra és a csapatmunkára.
Nyilván, mint bármire a világon, erre sincs 100%-os garancia. De a Trust Factor egyik nagy baja az, hogy nem jól ítélkezik a kevés információ alapján. Amennyiben a játékosok kezébe adjuk a döntést, ez változhat. Természetesen itt sem lehetne elkerülni a trollok seregét, de erre is lehet ám biztosítékot kötni. Ugyanis, ha valaki sok olyan értékelést ad, ami nem stimmel a többség véleményével, akkor szintén büntetést kell kapjon az illető. Ezzel pedig a rendszer helyes használata felé lehet terelni a közösséget.
Amennyiben egy ilyen rendszer valósággá válna, akkor mindenképp a Trust Factor mellett kell működnie, nem helyette. Ugyanis a Valve üdvöskéje olyan információkat is figyelembe vesz, amit a játékosok nem tudnak. De jelenleg ezek nem elegek a jó ítélkezéshez, így az értékelési rendszer ki tudná egészíteni olyan szubjektív információkkal, amik már túllépnek a Trust Factor képességein. Ugyanis ezzel a csapatmunkát és a kommunikációt úgy tudná elemezni, hogy azok a játékosok igényeihez igazodnak. Ez pedig még akkor is pozitív fejlődés lenne, ha csak a zenélő-ordibáló-afkoló-szemétkedő illetőktől szabadulnánk meg általa.