Az öreg Zoo-nak az egyre érkező kiegészítők mindig adnak egy kis segítséget, de valahogy mégis az F2P játékosok jóbarátja marad.
A Zoo archetípus már azelőtt is létezett, hogy a Hearthstone megérkezett volna. Az archetípus ereje abban rajlik, hogy tele van olyan lényekkel, amiknek erős statjai vannak és ezt használják ki, hogy az ellenfél lényeivel előnyös cseréket csináljanak meg. Ehhez vannak olyan kártyák is, amik pont annyit buffolnak amennyi szükséges, egy-egy helyzetben. A meccsek előrehaladtával a játékosok ebből építenek ki tempóelőnyt, és végül ezzel nyerik meg a meccseket. A Hearthstone esetében a pakli leginkább a Warlockban terjedt el, hiszen van egy nagy hátránya, miszerint az olcsó lények miatt nagyon gyorsan kifogy az üzemanyagból. Viszont a Life Tap pont megfelelő arra, hogy adjon egy kis plusz lendületet. Egyébként a deck gerince már több éves, talán még azt is lehet mondani, hogy mióta van HS azóta van Zoo is. Az évek során pedig jött pár kisebb-nagyobb változás, ahogy jöttek és mentek az új lapok, de a pakli akkor is maradt a free to play játékosok legjobb barátja, mert olcsó és relatíve jó győzelmi arányokat tud produkálni. A helyzet pedig a Kobolds and Catacombs esetében sem változott, most is jött pár új lap, ami miatt új erőre kapott.
A Pakli
Kód: AAECAf0GAvIF9ggOMPcEzgfZB8IItKwCvLYCx7sC68ICm8sC980Cps4C8dAC8tACAA==
Stratégia
Kezdésnek, most a lapok mellett láttok százalékos számokat. Ezek annyit jelentenek, hogy ha ezek a lapok ott vannak a kezdőkézben, akkor alapvetően növekszik a győzelmi esély, mivel akkor minden bizonnyal sikerül egy jó managörbét játszani. Tehát azokat a kártyákat keressétek a játék elején, amik mellett nagyon zöld számok vannak. Mondjuk a Chain Gang-et csak akkor, ha már van annál kisebb lap a kézben. Node lássuk, hogy mi változott az KofT Zoo-hoz képest. A válasz pedig két kártyában rejlik.
A Kobold Librarian egy bitang erős lap. 1 mana 2/1 és húz egy lapot. Persze sebez kettőt a hősünkön, de ez az ár bőven elfogadható. Csak hasonlítsátok össze mondjuk a Novice Engineerel, ami 2 mana 1/1 és úgy húz kártyát. Ez egy szinttel erő szempontjából fentebb van. Minden megvan benne, amire szüksége van az archetípusnak. Egyszerre ad lapelőnyt és persze tempóelőnyt is a páston. Ezen kívül pedig a legtöbb esetben egy 2 drop ellen még előnyösen is tud cserélni, ami pedig még manaelőnyt is eredményezhet, persze ez csak bizonyos helyzetekben fordul elő.
A Vulgar Homonculus megint egy nagyszerű kártya és pontosan amiatt, hogy a statjai iszonyatosan jók. Eddig ilyet csak a Dragon Priest Wyrmrest Agent kártyája tudott produkálni, és neki kellett hozzá egy kézben tartott sárkány. Ja és hozzá kell tenni, hogy ez egy Démon, ami miatt még erősebb az egész, mert a Crystalweaver csak buffol rajta. A hátránya pedig megint a saját hős sebzés, de a plusz egy lényéleterő érdekében ez bőven vállalható. Egyébként azt lehet mondani rá, hogy aggrogyilkos a Taunt és a magas HP miatt. Nagyszerűen meg tud akasztani minden korai előrenyomulást és nagyon gyorsan tempóelőnyt tud szerezni.
A lényeg abban rejlik, hogy ne féljetek erőforrásként használni a hősötök életerejét. Az 5.-6. kör környékén, ha sikerült tempóelőnyt kialakítani a paklinak, akkor általában be is tudja fejezni a meccset, persze győzelemmel. Nyilván vannak ennél jobb paklik, de abban biztos vagyok, hogy ár-érték arányban nem találni jobbat nála.