Felavattuk a Clash-t, íme a tapasztalataink

Felavattuk a Clash-t, íme a tapasztalataink

Nagy hype övezte az új Összecsapás játékmódot, így mi sem tétlenkedtünk, belevetettük magunkat a sűrűjébe.

/A cikk a szerző egyéni, szubjektív véleményét tükrözi./

Egy napos csúszással, szombaton tudtunk nekivágni barátaimmal az Összecsapásnak, ám az élményből mindez semmit sem vett el; lássuk mi mindent éltünk át ez alatt a két nap alatt.

Tényleg jön a kliensen belüli versenyzés; már a hétvégén tesztelhetjük

Heldeus | 17/12/12 07:34 Már hónapokkal ezelőtt felröppentek az első hírek egy olyan játékmódról, amely kliensen belüli minibajnokságokon való szereplésre ad lehetőséget. A biztonsági SMS funkció behozatala is csak tovább erősítette ezt a pletykát, a Riot Games tegnap este pedig bejelentette a Clash, vagyis Összecsapás játékmód béta tesztjét EUNE, EUW és TR régió játékosai számára.

Pár szó a lineuppunkról


A csapatból 4-en már hosszú évek óta együtt játszunk, normálokat szinte mindig, de sok ranked kalandunk is volt már. Ötödik emberünk a minitorna kezdetekor csatlakozott hozzánk, a sinergy viszont így is meg volt, nagyon jól elvoltunk vele. Rang tekintetében elég vegyesek voltunk, ketten Plat 2-ben végeztek a 7. szezonban, ketten gold alja-közepéig jutottunk, míg az ötödik emberünk Silver 5 volt, bár szerepelt anno Goldban is. Tehát összesítve nézve egy Gold teteje Plat alja elot pakoltunk össze.

Minden meccsre abszolút fel voltunk hype-olva, mindenkin éreztem azt, hogy igen, most nagyon itt van fejben, és koncentrál. Szerintem a Riotnak nagyon jól sikerült elkapnia azt a vonalat, amit akartak, a meccseknek különleges hangulata volt, egyértelműen éreztük, hogy ez nem csak egy szimpla ranked, itt nagyon fontos a maximális teljesítmény, hisz az ellenfelünk sem fog kegyelmezni.

Szombat

Mivel szombaton kezdtük el az egész mókát, így 16 csapatos tabellára már nem tudtunk feljutni. Szombati ellenfeleink meglehetősen kiegyenlítettek voltak velünk, itt hangsúlyoznám is, hogy a csapatkiosztás elég jól működött már elsőre is, tényleg olyan ellenfeleink voltak, akik képesek voltak megizzasztani, de ugyanezt a nyomást mi is meg tudtuk nekik adni. Az ő lineupjaik is elég vegyesek voltak, a második csapatban például volt egy Bronz 1-es, illetve Diamond 5-ös játékos is. A meccsek nagy izgalmak közepette teltek, tényleg azt tudom rájuk mondani, hogy a saját elonkon minőségi összecsapásokat kaptunk. A chatre senki nem írt semmit, nem volt bm, mi alapból sem szoktunk nagyon, de egyik ellenfelünknél sem tapasztaltam ezt, csak a meccsek végén a GG WP hangzott el mindkét oldalról. Végül a szombati napot két szép győzelemmel zártuk, így kvalifikáltuk magunkat a vasárnapi 8 csapatos tabellára is.

Vasárnap

Ez már egy fokkal keményebb dió volt, itt igazából már nálunk picivel magasabb összelojú csapatokat kaptunk. Az első meccsünk sajnos vereség is lett, mi meglehetősen össze voltunk esve, kevésbé volt meg az a remek összhang, mint előző nap, az ellenfelünk pedig nagyon ott volt a szeren, végül ők is nyerték meg a tabellát. Sajnos egy olyan hibánk okozta a vesztünket, amit még a pick-ban fázis során ejtettünk meg, bent hagytunk egy karaktert, akit nem kellett volna, és ezzel ki is emelném a játékmód egy különlegességét. Mivel a játékosok kiemelten fontos összecsapásoknak érezhetik ezeket a meccseket, így a hibák kielemzése is sokkal hatékonyabban tud működni, több mindent észre lehet venni, és jobban bennetek is marad, hogy igen ez így nem volt jó, legközelebb javítok rajta. A profik is így csinálják, ez az egész pedig azért jött létre, hogy a low elojú játékosok is profinak érezhessék magukat egy kis időre.

A vereségünkkel lekerültünk a vigaszágra, ahol az elődöntőnket egy a szombatiakhoz hasonló izgalmas meccsel megnyertük, így a vigaszág döntőjében részt vehettünk.

Ez olyan tekintetben szomorú harc lett, hogy eleinte az ellenfelünk dominált, nem is kicsit, viszont a játék középső szakaszában elkezdtük magunkat visszahozni, aztán egy rossz harc a Baron pitnél mindent eldöntött. Mi meghaltunk, az LND játékosai pedig egyszerűen csak befejezték. Elég rossz érzéssel töltött el bennünket a vereség, hiszen egy rossz pozíció választás volt mindaz, ami meghozta nekik a sikert.

Bugok

Túl sok hibával nem találkoztunk, igazából ami nagyon szembetűnő volt, és majdnem tönkre is tette a pickelést, hogy nekem befagyott a kliensem. Nekem kellett volna választanom, ám a kép megállt még az ellenfelem fázisában. Mivel továbbra is a taktikát terveztük, plusz minden meccsen last pick voltam, így fel sem tűnt, hogy közben már én választok, a többiek szóltak, hogy 5 másodperc, hol az a Diana. Végül az egyetlen működő felület, a hőskeresés oldotta meg a gondot, amikor beírtam a hős nevét és rákattintottam, akkor minden visszaállt.

Ezenfelül sosem kellett elfogadnunk a meccs behívást, felvillant a kis ablak, de jóváhagyni nem tudtuk, mert el is tűnt. Feltehetően ez is egy bug, bár a belépést nem befolyásolta, a mérkőzések egy kivétellel létrejöttek. A legelső mérkőzésünknél a rendszer mindenkit visszaléptetett a Feltérképezés képernyőjére, és várnunk kellett egy újabb behívásra.

Illetve vasárnap egy alkalommal tapasztaltuk, hogy a jegyeink helyén -1 szerepel, holott mindenkinek van jegye. Erről szóltak is a verseny Discord szerverén, hogy csak vizuál bug. Más problémával nem találkoztunk, viszont ebben a cikkünkben részletesen írtunk arról, hogy milyenekről tud még a Riot.

A jutalmak

Na és akkor most jöjjön az a rész, ami talán a legfontosabb. Szombaton a 4 csapatos tabella megnyerésével kaptunk egy izgalmas apróságot, egy zászlót a profilunkra.

Ez egy nagyon jó esztétikai jutalom, tényleg különleges, viszont egyelőre csak a fiók tulajdonosa láthatja, még a barátaink számára sem jelenik meg, idővel remélem a Riot ezen majd változtatni fog. Hátha a srác, aki home made módon megalkotta a sokkal személyre szabhatóbb profil alapjait, majd gondoskodik róla.

A 4 csapatos tabellagyőzelemért meg kellett volna kapnunk az alábbiak közül a zöld ikont, ám ez egyelőre nem érkezett meg egyikünk profiljára sem.

A torna végeztével pedig megérkezett a lootunkba az a Versenykapszula, aminek a tartalmától azért nem voltunk elájulva. 4-en is kaptunk egy hőst, többnyire 3150-est, 3 győzelmes XP növelőt, illetve valamelyik, eddig nem elérhető csapatemblémát. Tehát azok számára, akik nem a questtel szereztek jegyet, hanem megvásárolták, nem térült meg a befektetés ezen a szinten, és feltehetően még egy darabig nem is térült volna meg, talán a 16 csapatos tabella résztvevői reménykedhettek ebben. Egyikünk viszont a champion shard helyett, egy nem is rossz skin shardot kapott: Eviscerate a Sacred Sword Jannaval lett gazdagabb.

Konklúzió

Ebben a játékmódban rengeteg lehetőség van. Teljesen eltér az eddigi módoktól, hiszen a lényeg itt a komoly küzdelmen, a taktikázáson van. Az, hogy feltérképezhetitek az ellenfeleiteket a pickelés kezdete előtt baromi jó dolog. Az egész rendszer kellően komplex, ám nincs túlbonyolítva, mindenki számára közérthető. Viszont érzésünk szerint így, ebben formában a játékmód nem ad elég nagy motivációt ahhoz, hogy a csapattagok különféle taktikákon dolgozzanak, és tudatosan készüljenek a következő Összecsapásra. A mi csapatunk nagy gyengesége az volt, hogy nem rendelkezünk top mainnel. Az egész baráti körben nincs egy top main se, viszont továbbra sem valószínű, hogy valamelyikünk is neki fog állni mainelni azt az ösvényt. Azzal viszont egyet kell értenem, hogy nagyon nehéz lehet a Riotnak megtalálni a jutalmaknál azt a határt, amivel a játékosok is elégedettek lehetnek, és nekik sem jelent túl nagy "veszteséget". Igazából az, hogy nem hozta vissza befektetett BE mennyiséget egyszerre probléma is meg nem is. Egy paradoxont vélek ebben felfedezni, hiszen akinek több szabadideje van játszani, az megszerezhette ingyen a jegyét, viszont ezek a játékosok könnyebben meg is tudták volna venni, azok pedig akik nem tudnak annyit meccsben lenni, rá voltak kényszerülve, hogy BE-ért megvásárolják. Ők viszont lehet, hogy hősre gyűjtenek, szóval nekik ez egyfajta kiesés volt így. 

A továbbiakban viszont simán hozhat be még a Riot olyan újításokat, amik jobban csábítják a játékosokat a részvételre. Például már az is nagy dolog lenne szerintem, ha a tabella győzelemmel megszerzett zászló látható lenne a betöltőképernyőn is, de ez persze csak egy formai apróság. További lehetőségek egész tárháza lakozik ebben a módban, több irányba is elindulhatnak vele a fejlesztők a jövőben. Maradhatnak annál a formánál, hogy minden új Összecsapásnál tiszta lappal indul mindenki, de ha komplexebbé akarnák tenni, akkor akár egy Clash-ligát is létrehozhatnak, amiben a csapatok időszakosan tudnak csak versenyezni, ám minden győzelemmel, illetve vereséggel új rangot tudnak szerezni maguknak a szerver rangsorban. Ez csak egy felvetés, egyelőre szerintem ez a rendszer is kellőképpen izgalmas, viszont a motiváción tényleg javítani kell majd idővel. Egy megtörtént példával élve, Levo lemondta a vasárnapi Star Wars mozizást azért, hogy részt tudjon venni velünk a vasárnapi fordulóban is. Ezt megtette, mivel első ilyen tornánk volt, viszont a többedik alkalommal már nem valószínű, hogy bárki átvariálná a hétvégéjét csak úgy.

Összesítve, nagyon izgalmas játékmód, nagyon jól éreztük magunkat, elégedettek vagyunk azzal az élménnyel, amit így elsőre kaptunk, és biztos, hogy megyünk a következőre is.

Nektek hogy sikerült a versenyzés? Milyen nyeremények ütötték a markotokat? Van köztetek esetleg olyan, aki megnyert egy 8 vagy akár 16 csapatos tabellát?

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!