Egy magas szintű arénajátékos akadt ki a fórumokon és a logikájával sajnos nem nagyon lehet vitatkozni.
Az aréna a Hearthstone egyik nagyon kétoldalú része. Sokan mondják azt, hogy az egész csak a szerencsén múlik, de persze van egy olyan tábor is, aki szerint a tudás itt sokkal többet számít, mint a ladderen. Jómagam az utóbbi tábort erősítem, többször előfordul, hogy az ellenfelem egy szerencsés húzása vagy RNG akciója bosszankodásra sarkal, de alapvetően szerintem egy aréna sikere, a gondos tervezésen, a játék tudáson és persze legutolsó sorban a szerencsén múlik. Nemrég ugye megérkezett a Kobolds and Catacombs, ami persze az aréna esetében még hangsúlyosabb, mint a konstruált játékban, hiszen az új szett lapjai sokkal nagyobb eséllyel jelennek meg a draftban. Ez viszont most egy picit vissza felé sült el, mert olyan lapok érkeztek, amik rendesen megborítják az ökoszisztémát ebben a játékmódban. Erről egy amerikai játékos, névszerint FinalSlyaer rakott össze egy hosszabb értekezést, lássuk számára miért változott át az egész egy pénzfeldobássá.
De miért 'pénzfeldobás'?
Ehhez egy picit a valószínűségszámítás alapjaihoz kell nyúlnunk. Egy aktuális helyzetben tegyük fel, hogy két akció lehetőségünk van, legyen ez A és B. Mikor ilyen helyzetben van az ember, akkor átgondolja, hogy a különböző lehetőségek milyen eredménnyel járhatnak, milyen kártyák büntethetnek, illetve melyikkel kerülhetünk nagyobb előnybe. Ekkor jön közbe a matek következő szintje, hiszen azt kell megnézni, hogy mondjuk A lépés ellen jó mondjuk az X1, Y1 és Z1 lap, B ellen pedig jó az X2, Y2, és Z2 lap. Az esély, hogy melyik lap van az ellenfélnél az nagyjából ugyanakkor, mint az A és B hasznossága, ebből következik, hogy az egész egy pénzfeldobás.
Esély befolyásoló kártyák
Persze vannak olyan lapok, amik önnmagukban eldönthetik a meccset. Ha van rá a játékosnak válasza, akkor rendben van a dolog, de ha nincs, akkor már indulhat is a lavina. Erre a legjobb példa, a ma már tiltott Vicious Fledgeling. Ha az lekerült a harmadik körbe és nem volt rá reakció és be tudott ütni arcra, akkor sok esetben rossz felé döntötte a mérleget, sőt leginkább ki is akasztotta azt. Persze OP kártyákból most sem vagyunk hiányban, ami viszont még érdekesebb, hogy a legtöbb itt említésre kerülő lap, a ladderen is rendben van, de nem észbontóan jó.
Stoneskin Basilisk
Mondhatnánk azt, hogy a Feldgeling kisebb és rondább öcsikéje, hiszen ha az ellenfélnek van rá egyszerű válasza, akkor megy tovább a játék, ha nincs, akkor lehet feladni a játékot a tempó hátrány miatt. Csak gondoljatok bele, ha nem sikerül lekapni, akkor leszed egy három droppot és vagy lekap egy 4 manás lényt vagy megakadályozza annak a lekerülését. Mindkét kimenetel rossz. Persze a Rogue és a Mage könnyen kivédheti ezt a hősképesség miatt, de az olyan kasztok, ahol nincs ping, ott ez a lap az egyik legnagyobb mumus. Ez a kártya néha random megnyer egy játékot, függetlenül attól, hogy milyen optimálisan játszik az ember vagy az ellenfele.
Dragonslayer
Az esetek többségében ez egy sima átlagos 3 manás lény, mint mondjuk az MC Tech. De vannak olyan helyzetek, amikor egyszerűen megnyeri a meccset. Erre a legjobb példa mondjuk az ötödik körös Cobalt Scalbane. Az a lap nagyszerű, szinte biztos vagyok benne, ha valaki meglátja a draftban akkor kiveszi. Namármost egy ötödik körös szituációban, nagyjából egyenlő állásban az ember simán leteszi, mert azzal egyből előnybe kerülhet. Aztán jön egy 3 drop, ami megöli és még egy 4/3-as lényt is a pástra pakol. Ez akkora tempóelőny, hogy sokszor nem lehet visszajönni belőle. Az MC Tech ebből a szempontból sokkal jobb, hiszen az a képesség néha a rossz lényt húzza át, ez viszont konkrétan megfordít mindent.
Dragon's Fury
Én értem, hogy szegény Mage mostanában kicsit hátrébb szorult az aréna listán. De ez lap megint visszahozza. Most már Jaina, akár az ötödik, a hatodik és a hetedik körben is eltolhat egy aoe spellt, ami minden bizonnyal lekapja az ellenfél oldalát. A legrosszabb az egészben pedig, hogy a Mage maga egy pénzfeldobás, ami arra irányul, hogy van-e nála aoe. Ennek szinte mindig 50% esélye van mostanában. Ha pedig nincs, akkor majd egy random varázslat generáló lap ad egyet.
Explosive Shot vs. Crushing Walls
Arról már volt szó, hogy az aréna arról szól, hogy az ember megpróbál körbe játszani dolgokat és így gondolkodni előre. Nos a Hunter esetében ezt nem lehet. A Crushing Walls ellen középre akarja pakolni a játékos az erős/értékes lényeit, az Explo ellen pedig kintre. Node melyik lapnak van nagyobb esélye, hogy az ellenfél kezébe legyen. A válasz pedig az hogy ugyanakkora. Lehet, hogy a Crushing Walls Epic, de a KnC előfordulási bónusz miatt ugyanannyiszor jöhet, mint az Explosive Shot. Ha pedig feltételezzük, hogy mindkét lap nagyon jó és az emberek ki veszik automatikusan, akkor megint pénzfeldobás, hogy jól dönt-e az ember.
Említésre méltó lapok
A fenti kártyák igazából a leginkább egyensúly nélküli kreálmányok, de persze vannak olyanok, amikről még szót kell ejteni. A Spiteful Summoner ha jó spellt randomol ki, akkor győzelmi feltétel lehet. Ha az Unidentified Maul jó hatást hoz, akkor simán megpecsételheti a kört. Végül pedig ott a Call to Arms, ami egyszerre repítheti az embert a mennyekbe és taszíthatja a pokolba.