Igen összetett kérdés, de biztos, hogy tettek egy hatalmas lépést afelé, hogy példátlan e-sport játékot készítsenek.
Pár éve az e-sport játékok már nem egy szűk réteg szórakozásának vehető, hanem egy egész üzletág épült köré, ahol rengeteg pénzt szerezhetnek a legtehetségesebb játékosok, csapatok, de még a játék készítői is. A Blizzard is belevágott az Overwatch ligával, a Riot és a Valve már jól kiépített infrastruktúrával csinálja a versenyeket, de még a telefonos játékkészítők is rájöttek, hogy ez mennyire működő dolog a Clash Royale segítségével. Hatalmas pénzek forognak mára az e-sportban, ez mindenki tudja.
A top 10 legmagasabb összdíjazású játék 2017-ben
Vajon melyik játékok végeztek 2017-ben a legjobb helyen a versenyeik összdíjazását nézve? Változott valamennyit a sorrend, vagy még mindig ugyanaz a nyerő, mint 2016-ban?
A legtöbb e-sport játék a szimmetriával és a balansszal működik. Szimmetria alatt most azt értsük, hogy mindenki közel egyenlő eséllyel indul és tényleg csak a skill dönt arról, hogy ki a jobb vagy rosszabb. Ez a PUBG-ban közel sincs így, hiszen a szerencse faktor sokszor eldöntheti az egész meccset. Itt nincs egyenlő esély "fegyvereket venni", vagy előre meghatározott képességeket használni, még az a döntés is a játékos kezében van, hogy a pálya melyik részén landol. Aztán, ha a kör a világ másik végén van, akkor az pech.
Hogy ez mennyire probléma, azt mindenki döntse el magának. Hátrány lenne az, hogy végre kevésbé "szabályozott" keretek között folyik a verseny, vagy inkább csak izgalmasabbá teszi a játék- és nézői élményt? A HS előre kikövezte az utat az RNG játékoknak, és bár vannak bőven bírálói a rendszernek, a mai napig benne van a szerencse faktor a játékban és így a legnagyobb, akár milliós versenyeken is, de még ezzel együtt is, a maga kategóriájában a Hearthstone messze a legnépszerűbb e-sport kártyajáték. Miért ne férhetne bele egy FPS-be akkor a random faktor?
A játék nagyon fun, jó játszani és nézni is egy-egy streamer gyors és profi játékát. Egyetlen és igen komoly hátránya, hogy egy versenyen közel sem olyan izgalmas az utolsó 5 perc kivételével. Ez így viszont egy olyan réteg e-sportot szülhet, amit csak azok néznek, akik tényleg szeretik a játékot és érdekli őket az e-sport rész is. A VR kupával legalább annyit megtudtunk, hogy Magyarországon van érdeklődés és nyitás a játék felé akár e-sport szinten is, de szerintem később ez külföldön sem lesz másképp.
Ilyen volt a TheVR PUBG kupájának döntője
Heldeus | 17/12/29 08:51 Fantasztikus hangulatú, egyedülálló versenyt hoztak össze a TheVR-os srácok. Magyarországon ez volt az első ilyen színvonalú, ennyire nívós PUBG kupa, ezt pedig a helyszín is átadta rendesen. Minden a helyén volt, a technikai megoldások néhány kisebb, főleg rajtuk kívülálló malőrt leszámítva fantasztikusak voltak, az óriás kijelzőkön keresztül egy élmény volt nézni a 30 csapat gigászi ütközetét.
Egy ilyen játéknál nem is nagyon lehet "steril" környezetet teremteni, hiszen akkor mondjuk egyenlő távolságban kellene mindenkinek leesnie, vagy mindenkinek kéne biztosítani egy "boltot", ahol minden fegyvert beszerezhetne, és akkor még ott vannak a járművek, a pálya egyéni adottságai és a szűkülő körök véletlenszerűsége. Nem is ez a PUBG feladata, hanem hogy az adott lehetőségeket a lehető leginkább e-sporttá fordítsa és élvezhetővé tegye a nézők számára is. Kisebb pálya, kevesebb játékos, gyorsabb tempó: ha egy kör csak 20 perc, de az 20 percnyi izgalom, sokkal jobb, mint egy 35 perces kör, 5 percnyi akcióval.
Két verseny már volt (Oakland, Gamescom), de mindkettő inkább csak szárnybontogatás volt, viszont most az 1.0 eljövetelével és a hibák folyamatos javításával talán a következő kupa lehet az igazi fordulópont. A spectate rendszer viszont még gyerekcipőben jár, így ha a nézők számára is élvezhető játékot szeretnénk, kell egy olyan rendszert fejleszteni, ami leköveti a fontosabb akciókat a pályán magától, hogy az Observernek ne kelljen az egészet manuálisan irányítania. Az elkövetkezendő hónapokban biztos sokat fognak vitázni azon, hogy van-e jövője e-sportként, én csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy amiben pénz van, abból e-sport is lesz, ha tetszik, ha nem. Egy fontos dolga van a PUBG Corpnak: ne menjen a játék rovására ez.
Szerintetek lehet jó e-sport játék a PUBG-ból?