Haladunk tovább a sorozatunkkal, zridex fókuszába most a legendás lények kerültek.
Folytatjuk tovább a sorozatot, most a legendás lények kerülnek a középpontba, először a semleges kártyák, később pedig a kasztspecifikusak jönnek. Ismét 1-4 terjedő skálán értékeltem a kártyákat; 1: Valószínűleg játszhatatlan, 2: Elméletben játszható, de nem valószínű, hogy kompetitív lesz, 3: Erős, kompetitív kártya, ami nem broken, 4: Meta definiáló kártya.
Semlegeges Legendary lények
Marin the Fox
Maga a koncepció érdekes, csak pakli építésnél pont, hogy a konzisztencia az első számú tényező, amit figyelembe kell venni, és a kártya a chest random faktora miatt nem megbízhatóan hat pozitívan az adott archetípusra. Tipikus példája az úgynevezett "win-more" kártyáknak, amik csak akkor működnek igazán, ha már alapvetően is nyerő pozícióban vagy, cserébe hátrányból ritkán hasznos. Ezzel szemben például egy Medivh sokkal flexibilisebb ilyen szempontból, mert előnyből és hátrányból is nagyobb konzisztenciával tud meccseket nyerni. Ettől függetlenül tetszik a kártya, csak nem igazán láttam még olyan paklit, ahol ne lehetett volna kicserélni egy erősebb, konzisztensebb late-game kártyára. Látok benne egy pici kombó potenciált, esetleg valamilyen Divine Favor / Inner Fire -re építkező Priest pakliban, mint pl. amit láthattunk Senfglastól előző hónap elején.
had a good time climbing today with this. for sure one of the harder decks to navigate atm but can feel rewarding. pic.twitter.com/gvs7suVrnn
— Senfglas (@F2K_Senfglas) 2017. november 7.
Pont: 2/4
Zola the Gorgon
Nagyon gyengének érzem ezt a kártyát első benyomásra. Azok a paklik, amik megengedhetnék, hogy játsszanak egy ilyen alul-statolt lassú kártyát, azoknak általában akadnak jobb opciói az érték generálásra. Persze erre is el tudok képzelni applikációt a későbbiekben valamilyen control orientált pakliban, de egyelőre kicsi esélyt látok rá, hogy a közeljövőben használható lenne.
Pont: 1/4
King Togwaggle
Ezt a kártyát nagyon nehéz behatárolni előre, mert annyira egyedi az effektje. Az első napokban láthattunk különböző megoldásokat, mint pl. Senfglas mill druidja, vagy akár control warriorban late game win kondícióként is működhet egy nagyon egyedi kombináció által az Explore Un'Goro / Skulging Geist segítségével. Egyelőre nem tűnik túl hatékonynak, de ebben a kártyában abszolút benne van a potenciál, hogy egy profi által kifinomított listában kompetitív játékot lásson a jövőben.
my favourite deck of the expansion so far. mill druid pic.twitter.com/OfSSLJLyQI
— Senfglas (@F2K_Senfglas) 2017. december 7.
Pont: 2/4
Master Oakheart
Erős managörbe játékként is üzemelhet, mert már tisztán a nyers statok alapján is hatalmas nyomást helyezhet az ellenfélre, még ha nem is építetted speciális szinergiákra az alacsony támadású lényekkel. Viszont, ha így tettél, akkor még durvább köröket tudsz produkálni, pl. Voidlord-al Warlockban, de akár a dragon szinergiák vonalán a Dragonhatcher kártyával stb. A kártyának talán a legjobb tulajdonsága nem is magukban a lényekben lakozik, amiket recruit-ol a deckből, hanem maga a recruit folyamat. Amikor 9. körben kirakod a kártyát, akkor már feltételezhető, hogy a decked nagyobbik felét felhúztad már, és ez a kártya segít abban, hogy a lényegi lapjaidhoz közelebb kerülj a játék befejezéséhez, mert kikapja a rossz topdeckjeidet, amik hátra vannak még. Szóval, ha az ellenfél megoldja a kártya által generált pástot, akkor sem vagy túl szomorú, mert proaktívitása egy részét már így is elvégezte. Erős, rengeteg potenciállal rendelkező kártya, meglepődnék, ha nem látnák kompetitív paklikban a meta beállása után.
Pont: 3/4
The Darkness
A Raza Priest volt a legkonzisztensebb/erősebb deck a kiegészítő előtt és egyelőre úgy tűnik, hogy az is maradt az első napos statisztikák alapján, amiket láttam a profiktól Twitteren. Ezt a kártyát nem nagyon tudom elképzelni más célra, mint, Raza Priest ellen tech kártyaként. Mármint maga a lapnak az effektje azon kívül, hogy az 1-off kártyákat inaktiválja, nagyon nincs jelentősége, mert effektív önmaga ellen dolgozik. Mind a 3 gyertyát fel kell húzni, és ez realisztikusan akkor történik meg, ha az ellenfél sok lapot húz. De, ha sok lapot húz, akkor meg esélyes, hogy lesz direkt válasza a 20/20 lényre, vagy a sok lapból ki tud alakítani olyan játék stratégiát, amivel megveri a 20/20-at.
Pont: 1/4
Kaszt specifikus lények
Druid: Ixlid, Fungal Lord
Amennyiben lesz egy finomított kompetitív midrange orientált Druid lista, mondjuk egy Taunt Druid, akkor talán lesz helye, de még akkor is nehezemre esik elképzelni, hogy egy 2/4 stattal, instant effekt nélkül rendelkező kártya játékot lásson egy elsősorban tempóra építkező kártyajátékban.
Pont: 1/4
Hunter: Kathrena Winterwisp
Huntert akarva, akaratlanul viszonylag agresszív játékstílusra kényszeríti a hősképessége. Persze lehet erőltetni a control orientált, lassabb listákat, de ezek nem nagyon működtek a múltban sem, és most sem igazán fognak. Egyszerűen a kaszt kártyái, illetve a hősképessége meghatározza a deck dinamikáját és az ilyen lassú kapzsi lapok nem igazán tudják ezt felülírni. Midrange Hunterben persze papíron lehet a kártyának helye, csak az a probléma, hogy 8. körben már a játékot szeretnéd befejezni, nem a pástra pakolni.
Pont: 2/4
Mage: Dragoncaller Alanna
Igazából nem annyira rossz ez a kártya: control, illetve tempo orientált listákban is el tudom képzelni, csak az a baj, hogy egyik archetípusnak sem igazán erre a kártyára van szüksége. Controlnak Jaina/Alex mellett nem feltétlenül kell még egy proaktív játék, illetve Tempo Mage is szeretné a meccseket befejezni 9. körre már általában. Esetleg Burn Mageben lehet benne fantázia. Érdekes koncepció, látok benne potenciált a jövőre nézve.
Pont: 2/4
Paladin: Lynessa Sunsorrow
Körülményes értéket nyerni belőle, egyik Paladin archetípusnak sem erre van szüksége, nem átütő tempó átlag meccsen várható mennyiségű bufftól, gyenge sokféle leszedésre. Nem igazán lehet hova tenni ezt a kártyát egyelőre.
Pont: 1/4
Priest: Temporus
Talán a valaha volt egyik legérdekesebb koncepciójú kártya a Hearthstone történetében. Agresszívabb paklik ellen nem igazán hasznos, csak, ha már alapvetően is előnyben voltál. Amennyiben a meta control orientálttá válik, ott lehet potenciálisan jó tech kártya, de igazából ott sem érzem annyira átütőnek, hogy megérje játszani a deckedben egy másik jó lap helyett.
Pont: 1/4
Rogue: Sonya Shadowdancer
Flexibilis kártya sok szinergiával többféle rugó archetípusban is. Quest rugóban beteg kombó a charger lényekkel, hihetetlen módon fel tudja gyorsítani a quest teljesítését; azaz konzisztenciát ad. Tempo rugóban is az effekttel rendelkező lényekből lehet értéket nyerni a segítségével. A statja miatt nem broken, mert könnyen megölhető.
Pont: 3/4
Shaman: Grumble, World Shaker
Alap statok alapján eléggé erős kártyának tűnik. Egyelőre nehéz behatárolni, hogy mennyire lesz prevalens a metában, habár Evolve Shamanban vannak vele jó szinergiák, sokszor szeretnéd lényeidet a páston tartani bloodlust/flametongue szinergia miatt, még ha sebzettek, vagy alapvetően gyengék is. Jó kártya, de nem vagyok benne biztos, hogy mindenáron szeretnéd majd a deckedben.
Pont: 2/4
Warlock: Rin, the First Disciple
Na hát papoltam eddig lassú kártyákról, ez a kártya mindennek az alja ezen a téren! Annyira lassú, hogy szó szerint még azokban a szituációkban, ahol egyáltalán kijátszható, ott is alig marad az ellenfél deckjében kártya, mire kikerül a 10/10 lény. Ez persze, ha a matchup fatigue alapú, rengeteget jelenthet, ezért igazából nem abszolút céltalan a kártya, talán elfér control warlockban late game win condition gyanánt, nagyon heavy control deckek ellen.
Pont: 2/4
Warrior: Geosculptor Yip
Van benne fantázia, de nem nagyon látom ezt konzisztens late game győzelmi kondícióként Control Warriorban, vagy bármilyen archetípusban. Random lényekre építő kártyák sosem voltak hosszútávon megbízhatóak. Sokkal jobb lehetőségek vannak ennek a kártyának a helyére, céljára.
Pont: 1/4