A 2017-es évben kaptunk már kaptunk pozitív változásokat, de persze pár újdonság miatt van pár negatív oldal is. Lássuk mivel lehetne még jobbá tenni szeretett játékunkat.
2017-et már magunk mögött hagyjuk és az lehet, hogy a játék tavaly nagy változásokon ment keresztül, de nem mondhatnám, hogy minden hibát sikerült volna kijavítani, sőt. De lássuk, hogy min is lehetne változtatni hosszú távon, és mit akarunk látni igazán az idén.
Több frissítés
Tavaly 3 –azaz három– olyan patch érkezett, amiben kártyákat változtattak meg. Ez így akár egyértelmű is, hiszen a három kiegészítőhöz elégnek kéne lennie ennyinek, ha az egyensúly a kérdés. Nagyjából úgy nézett ki a dolog, hogy kijött a kieg, majd nagyjából egy hónap múlva jött hozzá a fix. A gond az egésszel csak annyi, hogy a KofT balansz változáson kívül a másik kettő csak alig nyúlt hozzá a dolgokhoz. Az egyik esetben egy, a másik esetben pedig két kártya kapott figyelmet. Ja és számomra a legszomorúbb, hogy szinte csak nerfet kaptunk, egy olyan kártya sem kapott figyelmet, ami bődületesen gyenge volt. Gyakorlatilag csak arról volt szó, hogy az erős kártyákra mentek rá. A legrosszabb pedig az, hogy még így is maradt benn olyan kártya, ami egyértelműen durva. Patches a Mamut évének az egyik leginkább gyűlölt kártyája. A paklik 70%-ban van helye és persze a hozzá tartozó kompániának is.
Jövőre jó lenne több frissítés. Jöhetne nerf is, buff is. Ez talán kicsit frissebben tartaná a játékot és két kiegészítő között egy picit mindig fel lehetne rázni a metát. Kezdésnek a Corridor Creeper érezhetően durván erős. Meglepődnék, ha nem ő lenne a fejlesztők listájának az első helyén.
Javítani kell a kommunikáción
Amikor ott vagyunk, hogy jön valami újdonság, akkor nagyszerű a párbeszéd a fejlesztők és a közösség között. De eltelik két hét és mintha elvágták volna a dolgokat. Hébe-hóba jön egy fórumbejegyzés, egy tweet, de ennyi. Jó lenne hallani a terveket, hogy min dolgoznak éppen, hogy mi van a fókuszban. Én személy szerint már annak is örülnék, ha több Ben Brode rap "eposz" születne.
A Wild formátumra is kell figyelem
Az addig rendben van, hogy a Wild egy "durrbele" mód, ahol mindenféle kártyával lehet nyomulni, de perpillanat a játékosok 80%-ka egyszerűen ignorálja. Személy szerint én két dologra használom: 1., Ha valami nehezebben teljesíthető küldetésem van, teszem azt 5 Shaman győzelem, akkor azt ott csinálom meg. Általában azért, mert könnyebb ellenfeleket kapok. 2., Ha paklit tesztelek. A Wild is lehet érdekes és a magyar közösség is szívesen próbálkozik ott. Ha írok egy Wild elemzést egy archetípusról, akkor pár órát, azért eltöltök a szóban forgó deck megismerésével. De ennyi és nem több. Gyakorlatilag semmi nem sarkal arra, hogy itt próbálkozzak. Ha jól emlékszem, akkor összesen egy hivatalos Wild verseny volt tavaly, ami iszonyatosan kevés. Jó lenne valami külön dolog, ami ráveszi az embereket, hogy Wild-ban játszanak. Akár csak egy extra hátlap.
Kell a beépített visszajátszás
Erre két okból is szükség lenne. Először is, mindenkinek van olyan, amikor történik valami vicces, vagy olyan manővert vet be a játékos, amire nagyon büszke lehet, vagy egy érdekes szituáció adódik. Ilyenkor lehet nyomni egy képernyőmentést, de az nem adja vissza az érzésvilágot. Másodszor pedig, ha valaki komolyabban akarja venni a játékot, akkor minden bizonnyal szívesen kielemezné, hogy mit csinált jól vagy rosszul. Persze lehet streamelni, majd visszanézni a vodokat, sőt akár fel is lehet venni a meccseket más programokkal, de egy beépített Replay funkció ennél sokkal jobb lehetne.
Át kell alakítani a Jutalom rendszert
Ebben a pillanatban f2p játékosként nehezebb érvényesülni, mint valaha. Az már egy jó irány volt, hogy nincs legendary duplikáció és az első tíz pakkos narancslap is tetszett, de ez közel sem elég. Egy statisztika alapján egy átlagos játékos, aki nem költ a játékra pénzt és minden nap becsületesen megcsinálja a napi küldetéseket, nagyjából 90-120 csomagot bont ki egy kiegészítő alatt. Ez átlagosan 3-4 legendary és 10-14 epic lapot jelent. Ez most maximum 3-4 drágább, erős metapaklit jelent. Ennek az oka pedig a 135 lapos kiegészítőkben rejlik. Az Adventure sokkal kevesebb goldot emésztett fel, ezért egy-egy kieget simán ki lehetett farmolni. Kicsit lehetne tolni a küldetések értékén, a három győzelmekért is lehetne mondjuk 20 gold, a 10 helyett és az aréna jutalmakat is meg lehetne buffolni. Valaminek változni kell, ha minden így marad, akkor nemsokára a játékosok belefáradnak az egészbe.
Több Event kell
A WoW már bebizonyította, hogy a különleges eseményeket szeretik a játékosok, akkor is, ha azok hetente jönnek akár. Valamit mindig lehet csinálni, lehet valamivel lekötni magunkat. A Tavern Brawl egy jó dolog, de már kicsit elfáradt. Ebben az évben már láttunk próbálkozásokat, mint a Frost Festival vagy a Dual Arena. Ezek jók voltak, de úgy érzem több kell, és biztos vagyok benne, hogy soha nem lesz belőle elég.