Meddler újabb gondolatokkal jelentkezett, sok tervük van már most

Meddler újabb gondolatokkal jelentkezett, sok tervük van már most

Sok mindenről beszámolt Meddler: az új patch rendszerről, célzott képességekről és a minionok működéséről, az Unsealed Spellbookról, valamint a játék általános menetéről. Lesz miről beszélni.

Meddlert igazán elkapta az ékszíj és nem spórolt a mondanivalóval. Elég sok minden van most náluk terítéken, úgy mint a patch-ek menete, a minionok aggroja, egyes point and click képességek, egy rúna, valamint az általános játékmenet, amit továbbra is finomítani szeretnének. Ne is húzzuk tovább a szót, nézzük mi várható elméletben a közeljövőben.

Itt az év első hivatalos patch-e, hősfrissítések, honor rendszer és sok minden más a 8.1-ben!

Aioween | 18/01/10 12:25 Ezen a patch-en fognak az első LCS meccse zajlani világszerte, úgyhogy nézzük is, mire kell felkészülnünk nekünk és a profiknak! Elérkezett az idei év első patch-e, ahol javításra kerülhet sok minden, ami eddig zavart minket a 7.24B során.


Mint ahogy arról már korábban mi is beszámoltunk, idén szeretnék átdolgozni a patch-ek menetét. A terv szerint váltakozó patch-eket kapnánk. Először egy nagyobbat, ahol az összes játékot változtató nagy újítást bevezetik, majd két héttel később egy kisebbet, amiben már jóval kevesebb friss tartalom kerülne be, inkább az előző nagy patch-et finomhangolnák. Ezzel azt szeretnék elérni, hogy a játék lényegében 4 hétig nagyjából változatlan lenne, legalábbis a nagy dolgokat nézve, így a játékosok is egy stabilabb környezetben játszanának, ahol könnyebb új stratégiákat kidolgozni ezáltal. 

Másfelől a Riotnak is több ideje lenne a nagyobb erőforrásokat igénylő feladatokra, mert így nem kellene minden második héten teljesen új dolgokon törni a fejüket, maximum a korábbiakat javítani. Ez felgyorsítaná a nagyobb frissítéseket, mint amilyen mondjuk a már rég beígért Swain VGU, esetleg a korábban bejelentett rúnabővítések vezetése. Egyelőre azonban ez még csak egy kísérleti rendszer, megfigyelik mennyire szuperál jól, és a későbbiekben eldöntik, hogy megtartják-e, vagy kitalálnak valami mást.

A 8.2 lesz az első nagyobb patch, azt hiszem ez a 8.1 méretéből is várható volt. Ezt követően a 8.3 egy kisebb patch lesz, a 8.4 megint nagy és így tovább. Ez a rendszer azonban csak a játék bizonyos területeire vonatkozik egyelőre. Ha több tárgyat szeretnének frissíteni például, akkor azt egy nagy frissítés során tennék meg, ahogy a legtöbb balance változás is. Az olyan dolgok, mint a skinek, bug fixek rotáló játékmódok, új kliensfunkciók stb. ezektől független lesz, és bármelyik frissítésben érkezhetnek, amikor éppen elkészülnek.

A már említett VGU-k és egyéb nagyobb változások is egyelőre a nagy patch-ek részeit képezik, de ezt is vizsgálják majd, hogy mennyit is nyernek ezzel pontosan, aztán ha kell, újragondolják ezt a megközelítést.

Ami a célpont képességeket illeti, vagyis amikkel nem kell kifejezetten célozni, csak az ellenfélre kattintani. Az egyik legismertebb ilyen hős talán pont Pantheon, aki az életből is kikerget sok embert a Q-jával. Itt annyit szeretnének változtatni, hogy ez ne legyen annyira pofátlanul kihasználható, hogy ezek a képességek ugyanúgy ránk húznák a minion aggrot, mint egy-egy alaptámadás. Egyelőre ez még nem egy biztos változtatás, de komolyan gondolkoznak rajta, ami valahol érthető, hiszen semmilyen árat nem fizetünk, hogy gyakorlatilag fixen betalálunk egy képességgel, míg másnak céloznia kell, ami rendszerint azt jelenti, hogy minionok mögött biztonságban vagyunk.

Ezzel úgy érzik, könnyebb lenne egyes hősöket kiegyensúlyozni. Ez korábban is gondot jelentett, hogy egyes hősöket azzal a gondolattal kellett nerfelni, hogy a képességeiket állandóan spammelni fogják, főleg, hogy célozni sem kell vele. Ezt mindaddig csinálják, amíg ki nem fogynak a manából, vagy amíg az ellenfél meg nem hal. Ők is Pantheont hozták fel példának, aki ellen kifejezetten frusztráló játszani, hiszen bármikor farmolni szeretnénk, azonnal kapjuk a dárdát az arcunkba, míg mi jó eséllyel nem tudunk visszacsapni. Emiatt Pantheon játékstílusa is elég egysíkú, de az ellenfelei számára sem hagy sok lehetőséget. Emiatt kellett a manaköltségeket változtatni, csökkenteni a hatótávot, egyes karaktereket kitaszítani az ösvényről ezekkel, vagy skillshotokká alakítani a képességeket, de ez sem mindig megoldás.

Ezzel szemben a hasonló elven működő távolsági alaptámadások legalább az aggrot magunkra vonják, így kétszer is meggondoljuk, hogy egy teljes hullám közepén támadunk-e, de a képességeknél nincs ilyen kérdés. Azt sem szabad elfelejteni, hogy amíg a minionok minket támadnak, a mi minionjaink nem halnak el olyan hamar, vagyis egy ellenséges hősre adott alaptámadással is megtolhatjuk az ösvényünket. Ez a mechanika már csak azért is létezik, hiszen ha nem lenne, akkor minden közelharci hős jó eséllyel hátránnyal indulna a távolsági ellen és semmilyen büntetés nem lenne a távolsági karakter számára a támadásért.

Azt azért hozzátették, hogy ez még csak egy ötlet, egyáltalán nem biztos, hogy bevezetik. Pantheonnál lehet, hogy ésszerű lenne, de külön kivételeket úgy gondolom nem lehet alkotni, azzal felborulna az egyensúly, viszont az összes ilyen "point and click" képességet meg kellene vizsgálni. Miden például Ryze nagyon nem örülne ennek, tehát ezt követően ezeket a hősöket egytől egyig erősíteni kéne. Idővel eldől, hogy tényleg lesz-e ebből valami, vagy sem.

Az Unsealed Spellbook nem feltétlenül a leggyakoribb rúna, amivel találkozhatunk. Egyes karaktereken, mint Malzahar szinte kötelező. Ettől függetlenül már dolgoznak rajta, hogy egy kicsit érdekesebbé tegyék. Az ihletet valószínűleg a Kleptomancy adta, amivel olyan tárgyakhoz juthatunk, amik egyébként már nem léteznek a játékban, mint a sima őrszemek. Valami hasonlót szeretnének letesztelni az Unsealed Spellbook kapcsán, amivel olyan idézői képességekhez jutnánk, amik amúgy már nem léteznek. Egyelőre még az a kérdés, hogy melyeket lehetne elérhetővé tenni és hogy nem borítanák-e fel teljesen az egyensúlyt.

Az olyanok, mint a Clarity első ránézésre nem rejtenek veszélyt, de mások igencsak érdekessé, és egyes esetekben akár problémássá tehetik a helyzetet, mint amilyen a Revive is volt. Ezzel a rúnával lényegében azonnal feléledhettünk egyszer, utána CD-re került. Ha fontos helyzet van –például a bázist kell védeni mondjuk az 50. percben– nagyon nem mindegy, hogy valaki 60-70 másodpercig halott, vagy azonnal visszatér a harcba. A pontos idézői képességekről tehát még tárgyalnak.

Továbbra is vizsgálják a snowball hatását a játékon belül. Egyelőre azt tesztelik, hogy a tornyokat szívósabbá tegyék a játék első szakaszában. A preseason annyira nem befolyásolta a meccsek idejét, viszont a "vesztes" idő nagy része az ösvényfázisból származott és kicsit túl röviddé vált ez a szakasz. Ezt a játékrészt szeretnék visszahozni, például a Triumph rúnáért járó arany is csökkenne. Ezt az egész helyzetet nem könnyű kezelni, mert egyesek szerint túl rövidek a meccsek, mások szerint pont hosszúak és a snowball kérdésköre sem egyértelmű. Emiatt még elég sokat fognak ezzel az egésszel foglalkozni.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!