Hirdetés

A Riot tudatosan alakítaná a metát? Mi a helyzet a control wardok helyzetével?

Az Ask Riot legújabb részében szóba került a meta tudatos alakítása a fejlesztők részéről, valamint, hogy miként férnének be a control wardok akár 6 tárgy mellett is.

Hirdetés

A mostani részben is három kérdésre válaszolt a Riot Games, szó esett a control wardok sorsáról, az alakuló metáról és a killing spree mutatókról. Csapjunk is bele!

Fejlődik a Honor rendszer, még több jutalom üti majd a markunkat

Heldeus | 18/01/12 07:39 Az átalakított Honor rendszer bevezetése új fejezetet nyitott a játék életének egy bizonyos szakaszában. A Riot Games nagy erőkkel dolgozik azon, hogy a toxic, sportszerűtlen játékosok számát minél hatékonyabban csökkentse, ehhez pedig a nyáron egy baromi ütős fegyverrel álltak elő: a teljesen megújított Honor rendszerrel.

Lesz-e valaha külön helye a control wardoknak, hogy akkor is vehessünk, ha már hat tárgyunk van?

"Ez nem túl valószínű, hogy valaha csinálnánk egy külön slotot csak a control wardoknak. Nagyon sokat beszélgettünk az elhasználható tárgyakról, egyrészt azért, hogy egyes szerepköröket segítsünk, akiknek gondot jelenthet a kevesebb tárgy, valamint, hogy több játékos vehesse ki a részét a rálátásból, amikor hat tárgyuk van. Ez azonban sokkal összetettebb kérdés, mint sokan gondolnánk.

Az első gond, hogy nem biztos, hogy rossz dolog, ha kifogyunk a helyekből. Nagyon fontos, hogy a late game teljesen más legyen, mint a játék többi része. Jelenleg az egyik legnagyobb különbség, hogy lassan elsötétül a térkép és egyre kevesebb rálátásunk van.  Bár ez néha idegesítő lehet, hogy emiatt le kell mondanunk egy tárgyról, vagy kétszer is meg kell gondolni, hogy a trinket wardot hova tegyük, úgy gondoljuk, hogy így a késői döntéseknek még nagyobb súlya lesz.

A második probléma, hogy egy consumable slot bevezetése csak sebtapasz lenne, de nem oldaná meg a problémát. Nem örülünk annak, hogy a rálátás egy konkrét tárgyhoz van kötve, ami sok aranyat jelent, valamint sok játékos számára nagyon helyzetfüggő. Egyelőre jobban örülnék, ha ennek a gazdasági vonzatát tudnánk először megoldani, semmint új dolgokat bevezetni a mostani rendszerbe. Kisebb ötletekkel úgy érezzük, hogy folyamatosan javítottunk a vision game-et, ugyanakkor szerintünk elértük ennek a határait, hacsak nem építünk át bizonyos dolgokat teljesen."

Tudatosan változtatjátok a metát a frissítésekkel?

"Röviden: nem.

Bár a munkánk közvetlenül befolyásolja, hogy a játékban mi is a meta éppen, sosem úgy állunk neki a dolgoknak, hogy  "oké, elég  idő eltelt már, mi lenne ha megint erőssé tennénk a poke stratégiákat!". Ehelyett inkább magától alakul a meta a szezonon keresztül, rengeteg faktor függvényében, mint például a régió hőspreferenciái, különféle képességszintek, meg hogy mit látunk a profiktól. Ez inkább egy folyamatos adaptáció a környezethez, amit a játékosok idéznek elő, miközben próbálják optimalizálni a játékmenetet maguknak. Mindez persze addig érvényes, amíg meg nem változtatunk valamit megint, és akkor kezdődik az egész elölről."

A HP mutatókról lenne kérdésem. Nagyon tetszik ez az új stílus, valamint az infómennyiség, amit ad. Viszont nagyon hiányolom a killing-spree kitűzőket a HP környékén. Visszatérnek valaha?

"Örülünk, hogy ez a kérdés is felmerült. Röviden, tömören, a válasz nem, legalábbis nem a játéktérben. Úgy gondoltunk, hogy a fejpénz jelzése nem adott elég taktikai információt, hogy ekkora láthatóságot kapjon, ezért inkább másra használtuk fel ezt a teret, hogy változatosabb és sokatmondóbb tudnivalókat jelenítettünk meg a helyén, mint egyes lehetőségek támadásra és egyéb státuszváltások.

A fejpénz jelző eredetileg azt a célt szolgálta volna, hogy egy újabb döntési szintet adjon a játékosoknak, amikor célpontjuk kiválasztásán gondolkoznak, valamint az új játékosoknak is kicsit érezhetőbbé tettük, hogy mit is jelent az, ha valakit shutdown-nolnak és hogy ez milyen sok pénzt is jelent. A legtöbb esetben azonban azt vettük észre, hogy a bountytól függetlenül választottak és végezték ki célpontjukat a játékosok.

Hogy egy kicsit más szemszögből közelítsük meg a dolgot: tegyük fel, hogy Rengar vagy, és látod, hogy egy törékeny karakter épp a kéket szedi. Elnyomod az ultid és felrobbantod a legközelebb álló karaktert, Smite-olod a kéket, beugrasz a bokorba és ráugrasz a következőre, majd villantod a Pengu emote-ot. Miután megölted őket, észreveszed a shutdown-t a chaten. Vagy mondjuk egy lategame csapatharcról van szó, és észreveszed, hogy az ellenséges Rammus hatalmas fejpénzzel rohangál, míg a hátsó vonalnak csak egy-két jelzője van ilyen téren. Még ha figyelembe is vesszük a nagyobb fejpénzt, akkor is jó eséllyel a hátsó sor támadása a jobb ötlet."

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ezeket olvastad már ?