A 2017-es évben már kaptunk pozitív változásokat, de az újdonságok mellett vannak negatívumok is. Lássuk, mivel lehetne még jobbá tenni szeretett játékunkat.
2017-et már magunk mögött hagytuk, a játék pedig nagyot változott tavaly, de nem mondanánk, hogy minden hibát sikerült kijavítani, sőt. Lássuk, hogy min is lehetne változtatni hosszú távon, és mit akarunk látni igazán az idén. Az előző részben azt boncolgattuk, hogy több extra tartalom, több dust és több statisztika kéne, az erről írt véleményünket itt tudjátok elolvasni:
Mitől lehetne jobb a Hearthstone 2018-ban? (2.rész)
Abbiechan | 18/01/08 13:29 A 2017-es évben kaptunk már kaptunk pozitív változásokat, de persze pár újdonság miatt van pár negatív oldal is. Lássuk, mivel lehetne még jobbá tenni szeretett játékunkat. 2017-et már magunk mögött hagyjuk és az lehet, hogy a játék tavaly nagy változásokon ment keresztül, de nem mondhatnám, hogy minden hibát sikerült volna kijavítani, sőt.
Sorozatunk harmadik, záró részében pedig az Arénával és a Ladderrel foglalkozunk.
Több szeretet az Arénának
Abban biztosak vagyunk, hogy az Aréna játékosok több szeretetet kapnak a Blizzardtól, mint a Wild-ot kedvelők, mi mégis úgy érezzük, lenne mit fejleszteni az egyik legnépszerűbb játékmódon. A kasztok közötti balansz még mindig nem az igazi, a reward rendszer pedig igen gyenge. Még mindig várunk a "pakli tokenek" bevezetésére, amivel a lejátszott meccsek után olyan pakkot kérhetnénk magunknak, amilyet szeretnék (ez pedig, valljuk be őszintén, talán nem olyan nagy dolog).De már az is elegendő lenne, ha a kártyák kiválasztásának rendszerét továbbfejlesztenék. Szerencsére a szinergia pickeknek végleg leáldozott, viszont még így is nagyon nehéz összepakolni a megfelelő paklit. Ez pedig azt eredményezi, hogy mindenki messze elkerüli a legkisebb szinergiával is rendelkező lapokat, ami igen unalmassá teszi az Arénában folyó küzdelmeket. De mi lenne erre a megoldás? Bevezethetnének például egy olyan rendszert, amiben a 30 lapod mellé választhatnál még plusz 5 darabot és miután befejezted a pakli összepakolását, 5-öt el is kéne "dobnod", hogy harminc kártyával indulhass neki a versengésnek. Ez a módszer arra lenne hivatott, hogy a szinergiával rendelkező kártyák kiválasztását kicsit veszélytelenebbé tegye, hiszen, ha a deck összeállításának végére nincsen meg a kívánt hatás, akkor azoktól a lapoktól büntetlenül megszabadulhatsz.
A "létra" fejlesztése
Őszintén kijelenthetjük, hogy a Hearthstone létramászás élménye közel sem tökéletes. Talán a legnagyobb probléma vele a hatalmas "őrölés", ami a meccsek alatt zajlik. A cél itt sem az lenne, hogy öt játék lejátszását követően már mindenki Legenddé váljon, viszont vannak olyan játékosok is, akik a ranked mód bevezetése óta minden egyes szezonban elérik a Legendet. Az pedig, hogy minden hónapban újra kell bizonyítanod rátermettségedet egészen a 16-os szinttől, azért igen idegőrlő "móka" tud lenni. De ez persze nem csak a Legend játékosokra vonatkozik, hanem mindenkire, aki ért már el magasabb szintet is.
Például, ha egymás után 10 szezonban is jobb helyen végeztél, mint rank 5, akkor a játéknak valahogyan "realizálnia" kellene, hogy milyen képességekkel rendelkezel és az új szezon kezdetekor nem kellene visszaküldenie a 18-as szintre nyaralni. Ez az egész folyamat csupán felesleges feszültséget eredményez, hiszen nagyon sok, eltérő játéktudással rendelkező kártyás torlódik fel egy szinten. A 15-ös szinten hatalmas csaták zajlanak minden egyes szezon elején, azok a játékosok, akik maximum csak rank 10-ig akarnak menetelni, akarva-akaratlanul is millió meg egy Legend játékossal fognak találkozni.
A másik dolog, amit nem túlzottan szívlelünk a ranked módban, az az a jelenség, hogy nem számít például a meccsek hossza, csupán az, hogy nyertesen jöttél-e ki a csatából vagy sem. Ez pedig az Aggro (ezáltal gyors) paklik térhódítását eredményezte, amik valljuk be, nem éppen mókás deckek, de mégis gyorsan lehet velük haladni. Jelenleg ugyan semmit nem lehet tenni ez ellen, viszont mi örülnénk neki, ha például egy rank lépéshez 100 pontot kellene összeszedni, akkor biztosan több hely lenne a lassabb paklik számára is. Most itt nem arra kell gondolni, hogy 100 meccset kell lejátszani ahhoz, hogy egy szintet lépjen előre az ember, de jó ötlet lenne, ha például 20 pont ütné a nyertes játékos markát, viszont ha a meccs az átlagosnál hosszabbra nyúlik, akkor a nyertes nem csak az alap pontokkal, hanem valamennyi bónusszal is gazdagodna, függően az idő mennyiségétől.
Azt a problémát pedig még meg sem említettük, hogy az új játékosoknak nincsen elég terük a fejlődéshez. Rank 25-ön kezdenek és egészen rank 20-ig "csupán" 1 vagy 2 meccset kell nyerniük az előrejutáshoz és itt még nem is veszíthetik el a már megszerzett helyezésüket, ez pedig igen könnyű feladatnak tűnik. Még ha csak minden ötödik meccset nyersz is meg, mert szerencséd van, vagy esetleg az ellenfeled feladja, akkor is úgy tűnik, hogy fejlődsz. De a 20-as szint után már egyszerűen nem tudsz mit csinálni, az alatta levő játékosok már tényleg tudnak játszani. Nem egyszer hallottunk már olyan esetről, amikor már igen jó játékosok "farmolták" az újakat, vagy botok tették éppen ugyanezt, olyan meta paklikkal, amik ellen egy, csak a klasszikus kártyákkal játszó játékosnak esélye sincsen.
Küldetések picit másképpen
Ez az egyik olyan pont, amivel valószínűleg igen sok játékos nem fog egyetérteni, de mi el tudnánk viselni néhány kihívást a játékban. Megértjük ugyan, hogy a legtöbb csapatjátékban a kihívások nem válnak be, de úgy gondoljuk, hogy a Hearthstone ez alól azért is kivétel lenne, hiszen végső soron nem egy csapat, hanem egy 1v1 játékról beszélünk.
De miért kellene teljesíteni a kihívásokat, ha nem jár hozzájuk egy kis jutalom? Teljesen igazatok van! Ha már elérsz valamit, akkor legyen annak valami látszata is, nem? Mi jutalom gyanánt kis "kozmetikai" dolgokra, esetleg aranyra, vagy dustra gondoltunk (ezeket mind a könnyebb küldetésekért), így pedig az új játékosoknak még több esélye lenne a fejlődésre.
Na és milyen küldetések pörögnek a fejünkben? A küldetéseket (legalábbis mi) két csoportra osztanánk, az elsőbe kerülnének azok, amik könnyűek, viszont sok időbe telik teljesíteni őket. Például "gyógyíts 1000 HP-t" (majd 10.000-t, végül 100.000-t) vagy "ölj meg 100 miniont (majd 1000, 10.000...). A második csoportba pedig azok a küldetések kerülnének, amik picit furák, mókásak és érdekesek. "Okozz 100 sebzést az ellenfélnek egy meccs alatt (amit csak úgy lehet véghez vinni, ha az ellenfél folyamatosan gyógyítja magát, vagy pedig sok páncéllal rendelkezik), vagy pedig az OTK küldetés, amelyben egy kör alatt 30 sebzést kellene kiosztani az üres pástról. De ilyen esetekben gondolhatunk akár kasztokhoz kötődő küldetésekre is ("fagyassz meg minden ellenséges miniont az egymást követő 4 körben").
A paklik/kártyák számontartásának javítása
Ha jobban belegondolunk ebben a témakörben is elférne jó pár változtatás, hiszen végső soron egy gyűjtögetős kártyajátékról beszélünk, ahol a kollekciód az, ami a legértékesebb számodra. Főleg akkor, hogy ha szereted megalkotni a saját paklijaidat és szeretsz is velük kísérletezni. Az első probléma a rendelkezésre álló tárhely, amit paklik összeállításához használhatunk fel. Igen, a 18 jobb, mint a 9, de még mindig nem elég. Jobban örülnék, hogy ha mondjuk 30 helyet használhatnánk fel különböző deckek összeállításához, vagy ha legalább a Standard és Wild paklik nem ugyanabba a rendszerbe kerülnének bele (az egyik ugyanis elveszi a helyet a másiktól).
A következő probléma nem olyan nagy, viszont annál idegesítőbb: nem lehet átrendezni a paklikat. Igen, ez így van! Csak akkor változtathatod meg a sorrendet (már ha akarod), hogy ha az adott decket kitörlöd és újra elkészíted, így pedig a sor legaljára fog kerülni. Tehát, ha újra akarod rendezni a paklijaidat, akkor az összes kódját ki kell másolnod, majd kitörölnöd őket és újra létrehoznod. Kicsit sok a macera, nem?
De, hogy a lapkollekcióról is beszéljünk egy keveset: örülnénk, ha több filterrel dolgozhatnánk a játékban. Igen, igaz, hogy sok dolgot ki tudsz szűrni a keresőablakkal a lapok alatt, viszont ez nem a legjobb megoldás. Ezt vagy úgy tudod megoldani, hogy emlékszel egy csomó plusz információra, esetleg leírod és bemásolod őket minden egyes alkalommal, amikor rá akarsz keresni valami speciális dologra. Tegyük fel a példa kedvéért, hogy rá akarok keresni egy Beast-re, így szépen bepötyögöm azt a kereső felületre, viszont azok a találatok, amiket kidob, nem csak a Beast-eket fogják tartalmazni. Azok a lapok is közöttük lesznek, amiknek leírásában vagy nevében az a szó szerepel, viszont nem abba a típusba tartoznak (például a Houndmaster).
Hivatalos In-Game Chat
Ne ijedjetek meg, itt nem arra kell gondolni, hogy lehetőségetek lenne meccs közben az ellenfeleddel beszélgetni. Talán az a játék lenne életed egyik legrosszabbika. De beleférne a játékba egy hivatalos beszélgető felület is, amit a világ bármely pontján használni lehetne és csupán pár csatornából állna. Az egyiken folyna az általános csevegés, míg a másikon a 80 goldos quest-eket lehetne megosztani, a harmadikon pedig különböző deck stratégiákat lehetne megvitatni. Igaz ugyan, hogy már feltalálták a Discordot, és nagyon sokan ezt használják játék közben, de vannak olyanok is akik nem akarnak még egy plusz alkalmazást telepíteni csak azért a gépükre, hogy ilyen ügyes-bajos dolgokat meg tudjanak vitatni a barátaikkal.
A másik fontos szempont, hogy a Hearthstone-t úgy reklámozzák, mint egy szociális játék, ezzel ellentétben a játékban szinte semmilyen szociális interakcióba nem tudnak kerülni az emberek. A legtöbb barátfelkérést olyan emberektől kapod csupán, akik elküldenek téged és a családodat melegebb éghajlatra és, hogy ha nincsenek tényleges ismerőseid, akik játszanak a játékkal, akkor nehéz lesz olyan embereket találni, akikkel tudsz beszélgetni, miközben épp a ladderen küszködsz vagy amíg az ellenfeled éppen húzza az idejét.
Custom játékok
Ez az egyik olyan dolog, amire mindenki nagyon vár, hiszen végre lehetne saját játékot alkotni, saját szabályokkal. Annyira mókás lenne, főleg azért, mert a Hearthstone-ban nagyon sok dolog van, amit simán lehetne szabályozni. A kezdő életet, manát, kártyaszámot, időzítőt, maximum kártyák számát (a kezedben), maximum minionok számát a páston és ez még csak pár példa, amit hirtelen felhoztunk nektek. De ugyanennyire lenne vicces például a paklik megépítésénél különböző szabályokat bevezetni -például, hogy a pakli csak minionokat tartalmazzon, vagy, hogy semmi sem kerülhetne kevesebbe 5 manánál.