Ha belefáradtatok már a meta paklikkal való játékba, akkor eljött a ti időtök!
Az egyik legnagyobb öröm a játék fejlesztőinek talán az, ahogyan figyelhetik a játékosokat, hogy miként fejlődnek és alkotják meg újabbnál-újabb paklijaikat. Szerencsére a játék nem csak meta deck-ekekből áll, azon kívül is van élet és olyan paklik, amik nagy meglepetést tudnak okozni az ellenfélnek, és még az erős mezőny ellenére is igen jól teljesítenek rankeden. A Blizzard hivatalos oldalán most ezekből a deckekből szemezgettek nektek. Összesen három különböző paklit mutattak be a nagyközönségnek, amik egytől egyik Legend rankig repítették használóikat, sőt, 60%-os nyerési ráta fölött teljesítettek (a deckek kiválasztásánál alap feltétel volt, hogy minimum 50 lejátszott meccset követően nézzék az eredményeket).
StanCifka - Quest Mage Giant-ekkel megspékelve
Kód: AAECAf0EBsUE17YC6boC0MECm9MCw+oCDIoBwAHJA6sEywSWBZKsAoK0AsHBApjEAt7NApbkAgA=
Stancifka 2018. január 7-én töltött fel YouTube csatornájára egy videót (a felvételt itt nézhetitek meg), amelyben a deck egyik "elődjével" játszik. Jól érzékelitek; alig 6 nap alatt eltűnt a pakliból a Molten Giant, a Babbling Book, továbbá a Mage-ek erős fegyvere, a Fireball is, helyettük pedig bekerült például a Frost Lich Jaina, Zola the Gorgon és még sorolhatnám. A pakli –mint minden egyes Quest deck– arra épül, hogy minél gyorsabban sikerüljön teljesíteni a küldetést, így pedig plusz egy körrel gazdagodhasson az adott játékos, amiben általában már az ellenfél utolsó életerejének elvétele a cél.
De miért került ki több kártya is a deck-ből? Mert nem passzoltak a szinergiába. A pakli felépítése igen egyszerű. Kiteszed a Questet, majd a Primordial Glyph, Cabalist's Tome, Ghastly Conjurer (ami az előző deckben szintén nem kapott helyet) segítségével teljesíted a feladatodat, miközben lepakolsz a pástra két 0 manás, 8/8-as lényt. Végül Alexstraszaval az ellenfél életerejét (jobb esetben) 15-re állítod, a plusz körödben pedig a két Giant-tel kivégzed. Zola pedig csak "hab azon a bizonyos tortán", hiszen ha a Giant-et másolod le, akkor nem kettő, hanem három 8/8-as lénnyel gazdagodsz. De az se csüggedjen, akinek esetleg nincsen meg ez a Legendary kártya, hiszen nagyon jól helyettesíthető például a 4 manás Molten Reflection-nel, vagy a 3 manát kóstáló Simulacrummal (de a második esetben figyelni kell, hogy mikor nyomod el a spellt, hiszen a Giant-ek eredetileg 12 manát kóstálnak). Végső soron egy nagyon erős pakliról beszélhetünk, így nem is csoda, hogy 73%-os win rate-tel rendelkezik.
小青藤 - Minion-szegény Hunter pakli
Kód: AAECAR8GhwTDCNsJncwC6dIChtMCDKgCtQPJBJcIxQj+DMeuAvixAt3SAt/SAuPSAurjAgA=
Meg kell hagyni, ez a deck sem kutya. A Kobolds & Catacombs megjelenésekor a Secret Hunterek fénykorukat élték, de csillaguk hamar leáldozni látszott, hiszen nem tudtak olyan paklival érvényesülni, amiben nagyon kevés minion található (a mi esetünkben egy sincsen). A most bemutatott deck mögötti logika viszont még így sem bonyolult: csak az első pár körben kell a túlélésre koncentrálni (ami Hunterként nem is olyan nehéz) illetve olyan Secretet keresni, mint a Cat Trick, a Venomstrike Trap vagy a Wandering Monster, amikkel random minionokat tudsz leidézni a pástra. Ha pedig szerencsés vagy, akkor a hatodik körre valamilyen úton-módon hozzájutsz Rexxar DK hőséhez is, aminek hero powerével már nyugodtan kreálhatod majd magadnak a félelmetesebbnél-félelmetesebb szörnyetegeket. A felvázolt játékstílus igen egyszerű ugyan, de nekem még így is vannak gondjaim a paklival.
Igaz, hogy nagyon mókásnak tűnik, viszont egyáltalán nem látom életképesnek Rank 10 alatt. Nehéz lehet úgy lavírozni a meccsek között, hogy egyetlen tényleges minionnal sem rendelkezel és a To My Side! (amivel ebben az esetben nem egy, hanem kettő miniont idéz meg) is adhat nagyon rossz, szinte használhatatlan droppokat. De a kulcskérdés mégiscsak az, hogy mikor kaparintod meg magadnak a meccs során Deathstalker Rexxar-t. Biztos, hogy lesznek olyan szerencsés játékosok, akiknek a kezdő kezében már ott lapul majd a kis hamis (ebben az esetben pedig nem érdemes őt visszakeverni a pakliba), de magamat ismerve biztos, hogy az utolsó 5 lapban rejtőzködve várna arra, hogy egy Dragon Priest mikor sebez le már annyira, hogy feladjam a játékot. Ennél a paklinál 65%-os win rate-ről számolt be a Blizzard, ami egy picit hihetetlennek tűnik, de talán a százalékok tényleg magukért beszélnek.
Jambre - Shaman evolution deck kicsit másképp
Kód: AAECAaoIBjOvBJS9Aqm9Av7NAuvPAgyyBveqAvWsAoK0AqC2Aoe8AtG8Ava9AsfBAvvTAvXnAt/pAgA=
Talán a Shaman kaszt az, amelyik az utóbbi időben nem kap már annyi szeretetet, mint a "többiek". A Kobolds & Catacombs sem kedvezett nekik új kártyák terén, ezért vagy nem játszanak velük, vagy pedig, ha vannak olyan bátor vállalkozók, akik megpróbálnak valamit kihozni a nagyjából használható lapokból, azokat csúnyán megveri mondjuk egy Dragon Priest vagy egy Jade Druid. Viszont ebben az evolution illetve recruit deckben van potenciál. A pakli legfontosabb lapjai: a Guild Recruiter, a Fight Promoter és az Unstable Evolution. A logika szintén nem túl bonyolult (de az, hogy mennyire kivitelezhető, már egy teljesen más kérdés). A Guild Recruiternek az a célja, hogy a Flamewreathed Faceless 0 manáért a pástra kerüljön, majd ha az ellenfél erre nem tud választ adni (hiszen egy 5 manás 2/4-es illetve egy 0 manás 7/7-el áll szemben), akkor a Windfury-vel érdemes 14 sebzést az arcába küldeni.
Az Unstable Evolution pedig nem csak azért jó, mert egy minionodat folyamatosan buffolhatod vele, hanem mert ha egy Arcane Giant is a kezedben rejtőzik, miközben újra meg újra kijátszod a kártyát, akkor nagyon hamar lekerülhet a 8/8-as test a pástra. De mit érdemes buffolni vele? A pakliban található még egy Leeroy Jenkins (5 mana 6/2), két Nerubian Prophet (6 mana 4/4) illetve két Corridor Creeper (7 mana 5/5) is. Ezek pedig igen megfelelő "evolúciós célpontokká" tudnak válni a meccsek alatt. A pakli 68%-os win rate-tel teljesített, ami nem mondható rossz aránynak. Shaman kedvelő játékosoknak érdemes lehet kipróbálni.