2017 rengeteg változást hozott, viszont szerintünk az idei év sem lesz különb, főleg ha a versenyeket nézzük.
A 2017-es év (sőt már a 2018 első hónapja is) igen sok újdonságot hozott a Hearthstone szempontjából. Most fordult elő először, hogy a HTC World Championship dőntője nem a BlizzCon programjaként került megrendezésre, hanem teljesen külön eseményt szenteltek neki, méghozzá Amszterdamban. De nem csak ez az egyetlen dolog, amelyre érdemes lesz odafigyelnünk. Kicsit vissza kell ugranunk az időben ugyan, de mégis 2017 volt az az év, mikor először izgulhattunk a Hearthstone Global Games-en a magyar válogatottnak (HGG), és jó volt látni, hogy a Blizzard nyit a nemzeti csapatok felé. Ha pedig minden jól megy, akkor ez még csak a kezdet. Az IGN egyik újságírója interjúban faggatta Che Chou-t, a Hearthstone Esports globális szekciójának vezetőjét az idei évről, illetve a távoli jövőre vonatkozó tervekről egyaránt.
IGN: Most, hogy a Hearthstone világversenyek hivatalosan is visszatértek, szeretném, ha mesélne picit a tavalyi évről. Mik voltak azok a dolgok amik működtek, voltak e esetleg olyanok amik kevésbé?
Che Chou: A HGG volt talán a tavalyi év egyik legnagyobb élménye, illetve ott szereztük a legtöbb tapasztalatot is. Az volt az első számú célunk, hogy egy hosszabb időt felölelő versenyt bonyolíthassunk le, ehhez jött egy csomó kapcsolódó tartalom a varázskártyások számára, amelyek segítségével tudtak kapcsolódni az eseményekhez. Úgy gondolom, hogy amit véghezvittünk, azt végső soron mindenki szerette.
Az első dolog, amit megtapasztalhattunk, hogy mennyire is szerették a verseny ötletét a különböző országokban. Sajnos azzal is szembesülnünk kellett, hogy azokon a helyeken, ahol nincsenek kimondottan híres játékosok, a legtöbb Hearthstone-os kihagyta a közvetítéseket, mondván, nincsen kinek szurkolnia, akkor nem is nézi. Viszont szívmelengető volt azt látni, hogy nemzetek fogtak össze és szurkoltak kedvenceiknek hétről-hétre.
A legnagyobb negatívum végül talán a hosszúság lett. A verseny 15 héten keresztül futott, nagyon sok meccs, játék, illetve közvetítés volt emiatt. Viszont ez a probléma picit felnyitotta a szemünket, így a 2018-as évbe már máshogyan vágunk bele. Megpróbáljuk kicsit rövidebbre venni a bajnokságok idejét, így a játékosok, illetve a nézők nem fogják hamar megunni az egészet.
IGN: De mit várhatunk 2018-tól? Folynak már esetleg a megbeszélések a játékosokkal, csapatokkal az elkövetkező évről és a különböző eseményekről?
Che Chou: Igen, már folynak a tárgyalások. 2017-ben volt egy borzasztó ambiciózus tervünk. Fel akartuk rázni a Hearthstone-t, azt akartuk, hogy népszerűbb e-sport játékká váljon. Különböző versenyeket szerveztünk, de végre nem csak a BlizzCon keretein belül, hanem kicsit nagyobb körben. Új támogatókat, partnereket találtunk, illetve a költségvetést is jócskán megemeltük, hiszen nagy dolgokat akartunk véghez vinni tavaly. Így 2017 a tanulás éve volt, de már nyár fele elkezdtem az idei költségvetéssel foglalkozni, különböző csapatokat kerestem meg, illetve elgondolkodtam azon, hogy ha 2017 ennyire fantasztikus volt, ezt hogyan tudjuk túllicitálni jövőre.
Beszéltünk 78 profi játékossal és kikértük a véleményüket mindenben, ami a versenyekkel, vagy akár a játékkal kapcsolatos. Kértük, hogy mondják el azokat a negatívumokat, amelyeken javítanunk kellene, ugyanis az új szezonnak már picivel okosabban akartunk nekivágni...
Az Overwatch elindult egy régió alapú verseny formátum felé és sokan szeretik is a rendszert, mert így a rajongók a saját otthonukhoz, városukhoz tudja kötni a csapatokat. Várható, hogy ez majd a Hearthstone esetében is eljön valamikor?
Che Chou: Alapvetően azt kell mondjam, hogy figyelem az OWL meccseket, ha nem is olyan szorosan, mint a Blizzard Overwatch csapata. Az ottani dolgok nagyszerűek, nem ismerem igazán a San Francisco Shock csapatát, de mivel onnan származom, ezért valahogy úgy érzem, hogy nekik szorítok. Ez a reakció pedig teljesen normális, hiszen mindenkinek hazahúz a szíve. Ez egy jó irány és el tudom képzelni, hogy a Hearthstone is ebbe az irányba indul majd, de még nem most. Ebben a pillanatban a célunk, hogy azon szervezeteket segítsük, akik a profi játékosokat támogatják, akik ott vannak a világversenyeken. Egyelőre az elsődleges cél, hogy ők megálljanak a lábukon stablan és majd onnan lehet egyszer tovább indulni.
Mi a helyzet az olyan játéktechnikai részletekkel, mint az animáció sebesség? Ha e-sport oldalról nézzük a dolgot, akkor a gyorsítás egy teljesen jogos kérés a játékosok részéről, hiszen sokszor látjuk, hogy egy-egy akció már "elcsúszik".
Che Chou: Magáról az animáció készítésről nem tudok beszélni, hiszen az nem az én dolgom. Viszont elmondom azt, hogy miért nem gyorsítunk ezen most és miért nem tervezünk ilyen lehetőséget. A Hearthstone filozófiája arról szól, hogy a nézők otthonról azt lássák, hogy az, ami a közvetítésben megy, az olyan, mint amikor ők játszanak. Jöjjön fel bennük az az érzés, hogy abban az esetben, ha ők irányítják ugyanazt a paklit, akkor ők is képesek arra, amire a profik. Nem akarunk szakadékot ásni a játékosok és a hivatásos játékosok között.
A cikket teljes egészében ugyan nem hoztuk el nektek, de megpróbáltuk kiemelni a lényeget, amire egy vérbeli Hearthstone játékos kíváncsi lehet. Ha pedig szeretnétek tovább olvasni, többet megtudni a témáról, akkor kattintsatok ide.