Sok mindent élt meg ez idő alatt a játék, és ezeket érdemes statisztikákban is viszontlátni.
Amióta megjelent 2004-ben Amerikában a játék, a rengeteg kiegészítő mellett nagyon sokat változott külsőleg és belsőleg is. Természetesen az emberek is változtak és néhol kevesebben, néhol pedig többen nyüstölték a Blizzard egyik legsikeresebb játékát. Erről statisztikákat is lehet találni, először kezdjünk azzal, hogy 2005 óta hogyan változott a felhasználók száma.
Feliratkozók száma az évek alatt
A WoW aranykorszaka egyértelműen 2010-ben a WotLK vége felé volt. Azóta ez a szám folyamatosan csökkent, kivéve a WoD megjelenésénél, ahol rövid időre sokan visszatértek Azeroth világába. Az utolsó infót 2015 Q3-ban adta ki a Blizzard, akkor azt mondták, hogy többé nem fogják megmutatni nekünk az adatokat. Ennek nyílván több oka is lehet, inkább ne menjünk bele, hogy miért kezdett titkolózni a kiadó. Akkor összesen 5.5 millió játékos játszott a WoW-al, viszonyításképp a CS:GO kb. 10 milliós még a PUBG 20 milliós játékos bázissal operál.
Google keresések száma
A legmagasabb keresési érték egyértelműen 2007-ben volt. Azóta ez egy folyamatosan csökkenő spirállá vált, de néhol azért még vannak magaslatok. A legkeresettebb szavak a Pandaria, Wrath of the Lich King, Cataclysm és a Warlords of Draneor.
Kiosztott nyereményalapok és e-sport események
Az e-Sports earnings szerint 2008-ban és 2009-ben osztották ki a legtöbb nyereményt, egészen pontosan 640 ezer dollárt, de 2008-ban nem csak Blizzard által rendezett versenyek voltak, hanem az IEM is próbálkozott hasonlóval. A következő nagy csúcs épp tavaly volt, a Blizzard-nak pedig elszánt terve az, hogy idén is sok versenyt rendezzenek, mindegyik régióban. Összehasonlításképp a CS:GO az első évében (2012) 223 ezer dollárt osztott ki, míg a következő évben 1.2 millió dollár került a profik zsebébe. Természetesen nincs túl sok értelme összehasonlítani a két játékot, de legalább van viszonyítási alapunk, hogy a világ egyik legsikeresebb e-sport játéka, hogy teljesített a WoW mellett. A WoW az előkelő 15-ik helyet foglalja el a nyeremények listáján.
Twitch nézettség
A játék nézettsége 2017-ben nem volt kiemelkedő, de minimális változások voltak a hónapokban, egyedül novemberben ért el egy hullámhegyet havi átlag 25 ezer nézővel. A WoW az összes játék közül a 8-ik helyen áll, a vezető e-sport játékok mellett csak az IRL szekció tudta megelőzni.
Leghűségesebb országok játékos sűrűség szerint
A 2017. októberi adatok szerint ezeket lehet biztosan kijelenteni.
- A játékos sűrűség Észak-Európában a legnagyobb
- Országokra lebontva ebben Svédország jeleskedik
- Naponta átlagban a németek játszották a legtöbbet; 98 percet egy nap
A következő kiegészítő egyértelműen újabb hullámhegyet fog okozni a játék feliratkozási számában, ha pedig jól fogadják a játékosok a Battle for Azeroth, akár huzamosabb ideig képernyő elé vonzhatja a játékosokat. Kíváncsian várjuk hogy változnak a statisztikák a következő kiegészítő megjelenése után.