Ezekre a kérdésekre válaszolt ezúttal a Riot, valamint arra, hogy hogyan tovább. Azt már korábban is pedzegették, hogy nem szeretnék pont ilyen stádiumban hagyni az új rúnarendszert, így változások várhatóak!
Sokat véleményeztük már a rúnákat megjelenésükkor, használat közben és persze az új szezon kezdetével. Ezúttal viszont a Riot mondhatni kérdés nélkül is elmondta, miként látják ők a rúnákat. Kifejtették, hogy mi az, ami szerintünk jól működik, min kellene változtatni és persze mit hoz a jövő.
Milyen játékmenet várható 2018-ban? -a Riot válaszol
Huzsi | 18/01/22 14:25 A 2018-as játékmenetet illetően néhány dolgot már az év elején szeretnének kipróbálni a fejlesztők, ehhez viszont a játékosok visszajelzéseire van szükségük. Az elmúlt hónapok során örömmel nézték végig, ahogy teszteltük napról napra az új rúna rendszert és időnként meglepőbbnél meglepőbb megoldásokkal és érdekességekkel álltunk elő.
Kezdjük a jó részével, vagyis mi működik jól?
Elképzeléseikhez képest egész sima volt az átmenet a régi és az új rendszer között. A játékmenetet illetően sokkal nagyobb változatosságot tapasztaltak és variálódnak a stratégiák is. Emellett nagyon örülnek annak is, hogy a játékosok ténylegesen időt és energiát áldoznak arra, hogy új dolgokat találjanak ki, kísérletezzenek és beszéljenek a rúnákról. Bár teljes egyenlőségről nem lehet beszélni, vannak egyértelmű győztesei és vesztesei is az új rendszernek, de az egyes hősöknél is több rúna összeállítást figyeltek meg az idők során, amiket jól lehet használni.
Sok játékos ragaszkodni is kezdett egyes rúnákhoz, főleg az Inspiration vonalon, amik stílusukat tekintve sokkal furcsább lehetőségeket adtak. A Kleptomancy az egyértelmű nagy kedvence, de mostanság már az Unsealed Spellbook, illetve pár kisebb rúna, mint a Future's Market és a Biscuit Delivery is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a sima és a profi meccseken egyaránt.
Egyre jobban megértik a játékosok a döntéseik következményeit ebben a rendszerben és tudatosan hozzák ezeket a pro és kontrák fényében. Nagyon sok plusz adattal gazdagodtak az elmúlt időben, ami egyrészt a sok játékosnak, a PBE tesztelőknek, a visszajelzéseknek és a közösségi felületeknek köszönhető. Ezúton is köszönik mindenkinek, aki segítette a rúnák jobbá tételét.
Természetesen nem tökéletes minden; vannak részek, amik nem annyira jók.
A legtöbben a statok elvesztésére panaszkodtak leginkább, sokan nagyon bekorlátozottnak érezik őket, így több ember eltekint olyan párosításoktól, amik egyébként érdekelnék. Például nem mindenki szeretne támadási sebességet vinni harcosokra, így még ha jók is lennének maguk a rúnák, inkább elkerülik a Precision fát, pont emiatt. A fejlesztési időszak alatt a párosítások bónuszai maximum kiegészítőnek lettek szánva, de ezt még át fogják nézni, hogy miként adhatnának statokat úgy, hogy ezzel nem korlátozzák be a játékosokat.
Általánosságban talán a Resolve vonallal van a legnagyobb gond. Nem igazán kívánatos a játékosok számára, hacsak nem tankot játszunk éppen. Ha törékenyek vagyunk és az ösvényünket szeretnénk kicsit biztosítani, a Resolve fa túl kevésnek tűnik, hogy megérje onnan hozni valamit. Azt szeretnék, ha ez a fa egy olyan választás lehetne minden karakternek, ahol egy kis extra szívósságot szerezhetnek maguknak, és a Conditioning lesz valószínűleg az első slot, amihez hozzányúlnak. Mind kisebb, mind nagyobb frissítéseken is gondolkoznak, de nincs még pontos terv.
Tisztában vannak azzal, hogy a Resolve fa dolga nem egyszerű, mert egyszerre sok fajta karaktert kellene kiszolgálnia, nem csak a tankokat. A harcosoknak sem feltétlen jó, mert nincs meg az az érzés, hogy a tankosságon kívül mást kapnánk, ugyanakkor nekik szükségük van az agresszívabb eszközökre is a játékban, amit itt nem szerezhetnek meg. A probléma gyökerét egyrészt a bónuszok, de afelett még több másodlagos rúna is adja, sőt a Keystone-ok terén sem feltétlen elégedettek, tehát ezt még jó pár patch-ben viszontlátjuk idén.
És hogy mit hozhat a jövő?
Továbbra is rengeteg mindenben fejlesztésre szorulnak a rúnák, és erősen dolgoznak azon, hogy ne csak a játékon belül, de a kliensben is könnyű legyen bánni velük. Ami a játékmenetet illeti, továbbra is folyamatosan hozzáadni, finomhangolni és újraépíteni fognak az elkövetkezendő hónapokban. A fentebb említett célpontokon kívül megnézik azokat a rúnákat is, amik egyszerűen nem adnak semmilyen szórakoztató faktort a játékhoz, vagy csak szimplán unalmasak. Az Unsealed Spellbook és a Minion Dematerializer jelenleg túlságosan is olyan irányban befolyásolja a játékot, ami a Riot szerint nem a legjobb. Emiatt olyan verziókat szeretnének kitalálni, ami szórakoztatóak, de egészségesek is a játék számára.
Az idő elteltével a játékosok még jobban kiismerik majd a mostani rendszer kiskapuit, és ezek fényében figyelik majd a működésüket. Az egyértelmű, hogy a játék menete és dinamikája megváltozott, de hogy ez pontosan miből származik, még ki kell vizsgálják. A harcok menetét is át fogják nézni, valamint azt, hogy mennyire változott az egyes hősök megölésének ideje különféle karaktertípusokkal.
Végül, de nem utolsó sorban az oldalak kezelése lesz még egy fontos lépés. Per pillanat egy drag and drop rendszeren dolgoznak, amiben egy rúnatárból pakolgatnánk, illetve kapnánk tömeges oldaltörlési lehetőséget és mindent magas felbontásban is megcsinálnának, hogy igazán luxuskörülmények között rakhassuk össze a rúnaoldalakat.
Röviden, tömören: az egész rúnarendszer kiadás egy elég hosszú folyamat vége volt, de igazából még koránt sincs ténylegesen vége, hiszen bővíteni, javítani és fejleszteni szeretnék még, ezzel pedig a tudtunkra is akarták adni, hogy merre terveznek elindulni az idei évben.