Még le sem csillapodott az új Ranked rendszer körüli mizéria Ben már mással borzolja az idegeket. Ti kérdeztetek, ő pedig válaszolt.
Tegnap bombaként robbant a hír, hogy hamarosan (március elejétől) a Ranked rendszer már új formájában fogja idegesíteni az embereket. Az frissítést maga Ben Brode jelentette be és el is magyarázta részletesen, hogy milyen változtatásokkal nézünk szembe. De a sok pozitív visszajelzés mellett, akadtak olyanok is, akik például nem értették, hogy az ilyen egyszerű és mechanikában nem sokat dobó újításokat miért kellett eddig húzni. Ben pedig közvetlensége miatt ezeket az égető kérdéseket sem hagyta megválaszolatlanul.
Hamarosan átalakul a Hearthstone ranked rendszere!
Az izgalmasnak ígérkező változásokat nemrég maga Ben Brode jelentette be.
"Az első fázisban meg kell találni a jó megoldást az adott problémára...Nagyon sok ötletelésen és tesztelésen ment keresztül a rendszer: volt olyan verzió, ahol semmi sem maradt a ma is jól ismert Ranked felépítéséből, de kipróbáltunk olyat is, ahol csak pár dolgot változtattunk meg a célunk elérése érdekében.
A megfelelő verzió megtalálását követően kezdetét veheti a modellezési szakasz. Sok tesztet és szimulációt futtatunk le, hogy rájöjjünk az adott rendszer 1, 2, 3, 6 hónap illetve 1 év után milyen változásokat eredményez majd. Tényleg jobban szétosztja majd a játékosokat és fejleszti a meccskeresést is? Mekkora Rank "inflációt" okoz ez alatt az idő alatt? Milyen lehet a különböző Rankokon lévők élménye a játék során? Szerencsénkre van egy színtisztán adatokkal foglalkozó elemző csapatunk, akik megpróbálták lemodellezni a játékosok viselkedését, így pedig talán könnyebben ki tudtuk választani a megfelelő struktúrát.
Amikor már megvan a váz, amiben biztosak vagyunk, akkor ténylegesen elindulhat az adott újítás kivitelezése. Gyakran ebben a fázisban próbálunk meg egyes problémákra megoldást találni. Például: Nem tudjuk úgy időzíteni a frissítés életbe lépését, hogy az éjfélkor legyen minden egyes régióban (március 1-jén), így pedig el kell azt érnünk, hogy a régi Ranked rendszer élő maradjon a kliensben, a kettő közötti váltást pedig a megfelelő pillanatban kell végrehajtani. A mostani rendszer igen sok alapvető változtatást igényel abban a tekintetben, hogy a játékosok hogyan szerzik meg minden hónapban a Ranked játékokért járó jutalmakat, ezért rengeteg figyelmeztetést illetve UI értesítő üzenetet raktunk a rendszerbe, amikkel csökkenteni akarjuk az esélyét, hogy esetleg egyes játékosok kihagyják márciusi hátlapjuk megszerzését. Ezen kívül meg kell még változtatnunk a győzelemkor illetve a Qest-eknél megjelenő képernyőt, hogy egy picit egységesebb képet kapjunk.
De a kivitelezés nem a legmeghatározóbb eleme egy ilyen rendszer megkreálásának. Ebben az esetben a tesztelés volt az. Amikor új kártyát készítünk, akkor biztos az, hogy sokszor tesztelnünk kell a működését. Az adott tesztelő millió meg egy furcsa szituációban próbálja ki, hogy hogyan funkcionál, esetleg valami bugot előidéz-e a lap kijátszása. Viszont egy ilyen struktúra tesztelése sokkal nagyobb kihívás, ami magába foglalja a nagy játékos számot, a szezon illetve az éves szezon újraindítását, a koordinációt a fejlesztők között és még sok mást is."