A kiegészítő előtt sokan azt hitték, hogy a fegyverpusztító lapok lesznek a legfontosabb kiegészítő kártyák, nos úgy tűnik, hogy a varázstörés nagyobb prioritást kapott.
Még egy-két évvel ezelőtt volt arról szó, hogy a fejlesztők kivezetik a Silence effektet a játékból. Ez egy olyan pillanatban jött elő, amikor még az olyan lapok, mint a Keeper of the Grove nerf előtt voltak és gyakorlatilag az összes Druid pakliban ott figyeltek. Azaz a legtöbb esetben a Druid minden fontos kártyát vagy mechanizmust megvárhatott, és arra egyből jött a némítás. Szerencsére a devek inkább rommá nerfelték a lpot ahelyett, hogy magát a Silence-et vették volna ki. Ugyanezt a nerf vonulatot az Ironbeak Owl esetében is elkövették, pedig a lap szinte minden pakliban ott figyelt. Ezzel pedig eljutunk mai cikkünkhöz, hogy miért kell a Spellbreaker, mint az egyetlen megmaradt releváns lehetőség, ha valamit muszáj elhallgattatni.
Spellbreaker az Aggro esetében
Ha valaki olyan paklit akar játszani, mint a Face Hunter vagy akár az Aggro Paladin, ahol a cél bizony az ellenfél arcának az ütése minél gyorsabban, akkor szükség lehet Silence lapra. A legtöbb esetben bizony ki kell ütni az előttünk magasodó tauntot és sok esetben ez annyi időt és erőforrást vesz igénybe, hogy bizony elfogy a sebzés és szépen lassan látjuk azt, hogy a tempó kicsúszik a kezünkből és már jöhet is a vereség. Alapból minden aggro pakliban van helye ennek a lénynek, sőt én sokszor kettőt is be szoktam pakolni, hogy minél nagyobb esélyem legyen behúzni.
Spellbreaker a Control esetében
Itt már érdekesebb az eset, mert itt arról van szó, amikor Control jön szembe. Azok közül is a Cubelock-ra gondolok főleg. Alapból azt lehet mondani, hogy a Spellbreaker leginkább az új Warlock archetípus miatt érkezett meg a metába. Először is, ha a Posessed Lackey ki tud kapni egy Doomguardot vagy akár egy Voidlordot, akkor az olyan tempóelőnyt jelenthet, ami hatalmas lépés a győzelem felé. Elsődlegesen tehát a cél mindig a Lackey némítása, hiszen így csak egy 5 mana 2/2 lesz előttünk, ami bizony borzalmas. Persze ha nem jön a Lackey, de ott figyel a Carnivorous Cube, ami megevett egy Doomguardot, akkor oda is el lehet durrantani a lapot. Viszont ez sokkal kevesebb alkalommal fordul majd elő, hiszen ha már etetés van, akkor általában a Lock játékosok ugyanazon körben el is pusztítják a saját zselékockájukat az olyan lapokkal, mint mondjuk a Dark Pact.
Spellbreaker Midrange esetében
Itt két esetet tudnék felhozni. Elsőként ott a Tempo Rogue, abban az egyik győzelmi feltétel Edwin VanCleef nevéhez fűződik. A világbajnokságon is láthattuk, hogy korai körökben odarakott közepesen erős Rogue legendary olyan hatással lehet a játékra, hogy bizony az ember nem tehet mást, mint feladja. Persze ismét ott vagyunk, hogy a Spellbreaker után a kapitány csak egy 3 mana 2/2, ami azért nem olyan rossz, mint a Lackey esetében, de azért jónak sem mondanám. A másik eset kicsit ritkább, de azért még néha napján szembe jön. A Paladin ugyan az Aggro archetípussal hódít, de van amikor a kicsit lassabb, a Legendary fegyverrel felszerelt Uther mosolyog a másik oldalon. Ilyenkor száz százalék, hogy lefagy az arcukról a mosoly, ha sikerül elcsendesíteni a fegyvert és a legtöbb esetben a győzelem is meglesz ennek a hatására.
Összegzés
Persze egyből jöhetne a riposzt, hogy márpedig a Spellbreaker nem elég jó, csak nézzük meg a világbajnokságot. Ott a legnépszerűbb tech kártya a Golakka Crawler volt. Alapból így van, hiszen a Rogue esetében mindig ott vannak a kalózok és sok olyan deck van, amiben ott figyel a Patches csomag. De ez alapján inkább azt mondom, hogy menjen mindkettő a pakliban. De, ha már választanom kell, akkor inkább egy Neutral Silence effektet pakolnék be, mert a Golakka csak egy kisebb tempóelőnyt nyújt nekünk a legtöbb esetben, de egy néma Posessed Lackey, a legtöbb esetben halálos hátrányba taszítja a gazdáját.