Mitől lehetne jobb a Hearthstone 2018-ban? (2.rész)

Mitől lehetne jobb a Hearthstone 2018-ban? (2.rész)

A 2017-es évben kaptunk már kaptunk pozitív változásokat, de persze pár újdonság miatt van pár negatív oldal is. Lássuk, mivel lehetne még jobbá tenni szeretett játékunkat.

2017-et már magunk mögött hagyjuk és az lehet, hogy a játék tavaly nagy változásokon ment keresztül, de nem mondhatnám, hogy minden hibát sikerült volna kijavítani, sőt. De lássuk, hogy min is lehetne változtatni hosszú távon, és mit akarunk látni igazán az idén.

Több plusz tartalom (hátlapokon kívül)

Ez az egy dolog amit nem igazán lehet érteni. Olyan sok potenciál lenne a Hearthstone tartalmakban, amivel senki sem akar foglalkozni. Nagyon jó, hogy minden hónapban kiadnak egy új hátlapot, viszont már kezd unalmassá válni. Új season? Hátlap. Pre-order? Hátlap. Különböző események jutalmai? Hátlap. Szinte már az összes játékos millió meg egy ilyen extrával rendelkezik, és maximum 4-et használ egész évben.

Az alternatív hősök már egy sokkal jobb megközelítés, viszont még ez sem az igazi. Hiszen már 2015-ben bemutatták az első hero-kat, de például még mindig nincsen egy darab sem a Druid-ra, viszont a Warlock-ok meg nem olyan régen kaptak egy újat. Sőt, a 3 megvásárolható plusz "hőskinézet" után nem került be egy új sem a boltba. De megemlíthetjük példának Tyrande-ot is (ha már furcsaságokról beszélünk). Nagyon sok játékos nem tudott Amazon Prime-ot szerezni, például a lakhelyük miatt, ezért vagy elfogadták, hogy nem lesz meg nekik a karakter, vagy pedig megpróbáltak "csalni". A másik oldalon pedig ott van Nemsy, akit talán nevezhetünk a legvitatottabb karakternek. Nem egy történetet hallottunk már "fake" Fireside-okról, vagy arról a problémáról, hogy nagyon sokan nem tudták megszerezni maguknak a leányzót (a kisebb városokban).

De mire gondolunk akkor plusz tartalom alatt? Például alternatív táblákra. Jó lenne, ha tudnál venni magadnak néhány kiegészítőt, amivel színesebbé tennéd a board azon oldalát, ahol te játszol. Milyen jó lenne, ha az unalmas barna sár helyett például a tengerparton érezhetnéd magadat, homokkal, kagylókkal és más finomságokkal. De gondolhatunk akár alternatív emote-okra is. Ha már unod az átlagos köszönést illetve fenyegetést, jó lenne egy kicsit felpörgetni a dolgokat. Még jó ötletnek tűnik az is, hogy ha a legnépszerűbb kártyákat újra megvehetnéd, teljesen más kinézettel/desing-al.

No duplicate szabály az Epic kártyákra

Itt most nem arra gondolunk, hogy csak egy darabot kérünk minden Epic lapból, hiszen nem olyan mint a Legendary, kettő kell belőle, de szerintem értitek a lényeget. Mikor bevezették ezt a szabályt a Lengedary kártyákra vonatkozóan minden egyes játékos örült, hiszen frusztráló volt (még ha nem is fordult elő gyakran), hogy egy új kiegészítőből két vagy akár három ugyan olyan Legend lapot nyitott valaki. Viszont elérkeztünk arra a pontra, amikor nehezebb egy teljes Epic lap kollekciót megkaparintani, mintha ugyan ezt Legendás lapokból szeretnénk létrehozni. Őszintén reméljük, hogy a jövőben nem csak a Legendary lapokra fogják ezt a szabályt alkalmazni, hanem minden egyes kártyafajtára, viszont egyenlőre az Epic lapok azok, amikkel nagy problémák szoktak lenni, főleg a Kobolds & Catacombs megjelenése óta.

Több dust-ot egy lap szétbontásakor

Nos igen, az a dust mennyiség amit egy lap szétbontásakor kapsz borzasztó. De talán a legszomorúbb az egészben az, hogy Common kártyánként csupán 5 dust üti a markodat. Egyszerű matematika: összesen 8 különböző Common kártyát kell betörnöd ahhoz, hogy egy újat tudj craftolni. 20 darabot, hogy Rare-t, 80-at, hogy Epic-et és 320 (igen jól olvassátok) darabot ahhoz, hogy le tudj craftolni egy Legendary kártyát. Mivel pedig egy évben három kiegészítőt kapunk kézhez, az azt jelenti, hogy minimum a kártyák 50%-át, sőt akár többet le kell craftolnia valakinek ahhoz, hogy minden egyes lapja meglegyen.

Welcome csomagokat minden egyes kiegészítőnél

A Welcome csomagokról mondhatjuk (talán), hogy a lehető legtöbb értéket kapod a pénzedért. 5 dollár 10 pakliért és egy random Legendary kártyáért igen fair árnak tűnik. Mivel csak egyszer használhatod fel ezt a lehetőséget egy kiegészítő megjelenésekor, ez azt jelenti, hogy nem tudsz egy egész kiegészítőt így megvásárolni, így nem kerülsz kedvezményezett helyzetbe. Viszont nagyon örülnénk neki, ha több ilyen akcióról hallanánk a közeljövőben, hiszen erre tényleg megéri pénz költeni.

Több statisztikát a népnek

Az elmúl hónapokban a Blizzard próbálkozott egyéni statisztikák készítésével, ami egy nagyon jó dolog, viszont nem tettek eleget egyenlőre az ügy érdekében. Csak néhány karakterről kapsz részletes adatokat és nem is választhatod ki, hogy melyekről. Amit mi szeretnénk látni: az egyéni játékosok profilján millió meg egy statisztikát. A játékok számával (összesen és a különböző kasztokkal), a win rate-et minden egyes hőssel, az összes megkeresett goldot, Arénához kapcsolódó statisztikákat (nyerések átlagos számát, kedvenc klasszt, hányszor volt 12-run Arénája az adott játékosnak). Ezt a Blizzard fejlesztői még megfejelhetnék pár filter opcióval is, hiszen jó lenne, ha a statisztikákat évekre, kiegészítőkre is el lehetne különíteni.

Új játékmódokat

Eddig mind a Tavern Brawl, mind pedig a Dungeon Run csodálatos újításnak bizonyultak, hiszen nagyon sokan egyből rájuk kattantak és csak pozitívan nyilatkoznak róluk. A következő jelentkező egy új játékmódra egyértelműen a tournament (azaz a tisztán versenyekre fókuszáló) rendszer lenne, viszont azzal is egyet kell értenünk, hogy egy ilyen módot nagyon nehéz lenne összehozni a Hearthstone rendszerében. Talán az egész jobban hasonlítana a Heroic Tavern Brawl-ra, ahol az ellenfelek teljesen random dobná össze a gép (természetesen az ugyan annyi ponttal rendelkezőket), ezért pedig biztosak vagyunk benne, hogy nagyon nehéz lenne levezényelni egy 8, 16 vagy akár annál több fős versenyt (hiszen a játékosoknak is véges a türelme).

De ha nem is a kompetitív módokat helyeznénk előtérbe, biztosan találnánk olyat, ami sokkal mókásabb és szélesebb játékosbázist szólítana meg. Mi valami olyasmire gondoltunk, mint például a Two-Headed Giant a Magic: The Gathering című játékban (2v2 játék, amelyben a bajtársak élete közös). Minden játékos saját kártyákkal, minionokkal rendelkezne, azonban tudnának csapattársaik játékára reagálni, buffolni a lerakott minionokat, előnyt szerezni a lejátszódó effektekből.

Viszont egy PvE módot is nagyon szívesen látnánk. A Dungeon Run ugyanis bebizonyította, hogy szükség van az ilyen pályákra! Hiszen nem mindenki érzi magában az erőt arra, hogy igazi játékosok ellen nyomuljon minden egyes nap. A PvE módban pedig pont ez a lényeg, kísérletezhetsz, csinálhat borzasztó nagy baromságokat, hiszen szabadon azt játszol, amit szeretnél. Az is jó lenne még, ha a Heroic módot újra bevezetnék a Hearthstoneban. Ugyan a DR-nek nagyon sokan örültek, de talán a bonyolultságából és nehézségéből picit veszített a játék. Nehezebb volt mint a Normál mód a különböző kalandokban, de néhol könnyebb, mint a Heroic mód. Ezért jó ötlet lenne a DR-ban is két különböző nehézségi fokozatot bevezetni; egy könnyebbet és egy nehezet azoknak a játékosoknak, akik ki akarnak égni, de nem élő emberek ellen.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!