Változik végre a mid meta? Azir és Ryze is nerfet kaptak a 8.3-ban

Változik végre a mid meta? Azir és Ryze is nerfet kaptak a 8.3-ban

Azir és Ryze gyengülnek, változik végre a profi mid meta? Viktor jó eséllyel most sem fog visszatérni, pedig erősítették.

Rengeteget beszéltünk már az érkező 8.3-ról. Sok változtatás már megjelent a PBE-n is, amiknek egy jó részét végül elvágták inkább, vagy elnapolták. Nézzük végül mi az, amit megtartott a Riot Games. Először is kezdjük az összefoglalóval, ahol a Riot alig egy percben összefoglalja a legfontosabb változásokat egy videóban.

Swain tehát megérkezett, róla –illetve a képességeiről– korábban már írtunk, amit alább olvashattok.

Megérkezett a frissített Swain, Noxus legfőbb tábornoka -videó

Huzsi | 18/01/24 07:15 Az elmúlt pár hónapban frissítések szempontjából talán Swain az egyik legnagyobb durranás, amire főleg a Swain mainek várnak már régóta. A karakternek már nagyon szüksége volt mind egy vizuális, mind pedig egy játékmenetet érintő totális frissítésre, amit most meg is kapott.


Azir mainek, köztük én is kicsit szomorkodhatunk, hiszen gyengítés érkezett Shurima uralkodójára. Annyira azért nem kell őt félteni, leginkább az ösvényfázisa gyengült, hiszen a Q (Conquering Sands) nagyobb CD-vel rendelkezik. Az eddig megszokott 11/9,5/8/6,5/5 helyett 15/12.5/10/7.5/5 másodpercet kell várni, illetve a katonák alaptámadása mostantól minionaggrot húz ránk.

Jarvan IV két skint is kap idén, mint kiderült az SSG féle VB kinézeten kívül csatlakozott a Dark Star családhoz. Nála csak a páncél mennyisége változott, 38-ról 34-re.

Jhin esetében a buffot, legalábbis ilyen formában elég fölöslegesnek tartom. Kétlem, hogy az ulti (Curtain Call) sebzésén múlna életképessége. Második és harmadik szinten lövésenként 10, illetve 20-al nőtt a sebzése, vagyis ha mindegyikkel találunk, akkor sem váltjuk meg ezzel a világot. Első szinten pedig minden változatlan: 50/115/180 -> 50/125/200.

Katarina passzívja (Voracity) sebzését finomhangolták, lényegében minden egyes szinten csökkentették: 75/80/87/94/102/111/120/131/143/ 155/168/183/198/214/231/248/267/287 -> 68/72/77/82/89/96/103/112/121/131/142/ 154/166/180/194/208/224/240. Solo queue-ban ez picit kezelhetőbbé teheti eleinte, de ha a snowball elindul, akkor így is úgy is erős lesz, profik között pedig egyhamar nem lesz meta, tehát nem sok minden változott.

Kog'Maw mindig is a late game ADC megtestesítője volt. A Riot úgy érezte, hogy ez a végére kicsit túlságosan is látszik, így a W (Bio-Arcane Barrage) képesség %-os sebzéséből csippentettek le. 3/4/5/6/7% max HP helyett 3/3,5/4/4,5/5% max HP-t sebez majd innentől. Ez persze szépen hangzik és valamennyit segíteni fog, de ha egy Kog'Maw egyszer megindul feléd, hogy levadásszon, mert tudja, hogy jobb helyzetben van mondjuk 30 perc után, akkor az a 2% nem fog senkit megmenteni. Ez akkor lett volna erősebb nerf, ha még mindig a tavalyi tank metát játszanánk.

Lucian szintén az olyan buffolt hősök közé tartozik ebben a patch-ben, akit ugyan erősítettek, de minimális mértékben. Ezúttal a passzív (Lightslinger) második lövését erősítették, hiszen a 40/50/60%-a helyett 50/55/60%-ban erősödik az AD-nkból, míg a kritikus találatok esetén 50% helyett 75%-os a bónusz sebzés. Talán ezzel midre bizonyos esetekben visszatérhet, illetve Huni biztosan dörzsöli már a tenyerét, de ezt leszámítva kétlem, hogy nagy változás jönne Lucian életébe.

Master Yi-ről már írtuk korábban, nagy tervei voltak vele a Riotnak, de végül ezeket inkább elvetették és maradtak a nyers számok. A Q (Alpha Strike) mana költsége csökkent, 70/80/90/100/110 helyett csak 70/75/80/85/90 manát kell ráköltenünk, míg az E (Wuju Style) alap sebzése a korai szakaszokban több lesz, vagyis 14/23/32/41/50 helyett 18/26/34/42/50. A bónusz AD-ból származó ráta a képességre pedig 25-ről 35%-ra növekszik. Ez low elo solo que-ban minden bizonnyal megdobja majd a népszerűségét, ahogy a smurf accountokon is, de profi metában kétlem, hogy viszontlátnánk.

Ryze-nál magához a karakterhez nem nyúltak, a számok, képességek, minden maradt a régi, viszont a Zhonya's Hourglasshez fűződő kapcsolatát igencsak gyengítették, ugyanis mostantól már nem visz sehova az ultink (Realm Warp), ha mi éppen arannyá változtunk.

Sejuani Koreában egyelőre verhetetlen népszerűségben, mert alapból minden szempontból egy jól kialakított karakter. Emiatt a mozgékonyságát visszanyírják a korai szakaszban, magasabb CD-vel fog rendelkezni tehát a Q (Arctic Assault) 13/12.5/12/11.5/11 helyett 17/15.5/14/12.5/11 másodpercenként lesz elérhető.

Tryndamerenél leginkább ráncfelvarrást kapott az alapvető hatékonyságára, mivel a szintenként kapott AD menynisége 3,2-ről 3,7-re nőtt, míg az E (Spinning Slash) bonusz AD sebzése 120-ról 130%-ra nőtt. Szintén nem fog nagy változást elérni nála, főleg nem profi szinten.

Viktor esetében jöttek buffok, de hogy itt pontosan mi is volt a Riot célja vele, az már jó kérdés. A Q (Siphon Power), ha erősítve van, akkor nem csak a mozgási sebességet adja meg, hanem a kapott pajzsot is erősíti 60%-kal. Sajnos ez összességében nem tudni mire lesz elég, a fejlesztett E nélkül továbbra is nagyon gyenge a miniontakarítási képessége, ezzel maximum a cseréket nyernénk jobban, de ha reaálisan nézzük, mire megvan a második fejlesztésünk, lehet, hogy már véget ért az ösvényfázis. A másik erősítés pedig az ulit (Chaos Storm) CD-jének csökkentése: 120/110/100-ról 120/100/80 másodpercre. Ez nem rossz, de ha őszinték akarunk lenni és figyelembe vesszük Viktor control mage mivoltát, jó eséllyel nem akarjuk minden alkalommal használni az ultinkat, amint nincs rajta CD.

Zoe gyengítése elégg viccesre sikerült.

Zoe nerfet kapott a 8.3-ban, de inkább mégsem

Aioween | 18/02/07 10:25 Sokan panaszkodnak a sebzésére, néha még a kommentátorok is csak viccelődni tudnak kínjukban egy-egy Zoe one shot láttán. A 8.3 nerfet hozott Zoe-nak, legalábbis annak nevezik. Tavaly a VB idején jelentették be először Zoe-t. Már akkor sok ember kiégett a látottaktól: a több Flash egymás után, irdatlan mozgékonyság, ide-oda ugrálás, volt ott minden.

Rúnák esetén a korábban már beharangozott Unsealed Spellbook nerf érkezett meg, vagyis 25% helyett csak 15-tel csökkenti a Summonner spellek CD-jét.

A Magical Footwear, vagyis az ingyen cipő egy sorba került a Perfect Timinggal, vagyis a Stopwatch-csal így nem mehetünk a játékba rögtön 900 arany előnnyel többet. Az ingyen cipő ráadásul nem teszi 50 arannyal olcsóbbá a T2-es cipőket. Emellett a Perfect Timing 50 arannyal kevesebbet ad a tárgyakhoz, vagyis ha tovább akarjuk fejleszteni, akkor drágább lesz, sőt, ha a törött órát adnánk el, a 120 helyett csak 20 aranyat kapunk érte.

A Biscuit Delivery így a második sorba került, minden más maradt a helyén.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



Közvetítések