A Fortnite napjainkban -fejlesztői jelentés a szezonzárás előtt

A Fortnite napjainkban -fejlesztői jelentés a szezonzárás előtt

Múlt éjszaka az Epic Games kiadott egy méretes tájékoztatót arról, hogy hogyan áll most a játék fejlesztése és mi mindenre számíthatunk a közeljövőben.

Az elmúlt hetekben többször is voltak szolgáltatásbeli problémák, és ezekre most választ kaptunk, hogy mi is okozta, miért nem tudtunk például két héttel ezelőtt majdnem egy egész hétvégén át a barátainkkal játszani.

Fortnite: Kifogyhatatlan nyílpuska lesz a hangtalan gyilkosok új eszköze

Ha minden jól megy ma érkezik az új frissítés, és vele együtt egy adag Valentin napi tartalom.

A válasz nagyon egyszerű, a Fortnite olyan mértékben bővül, annyi új játékos csatlakozott és játszik is aktívan, hogy a szerverek nem bírták a terhelést. Annak érdekében, hogy többet ilyen ne fordulhasson elő, az Epic újragondolta a haladási menetrendjét, és kiemelt figyelmet fordítanak majd a rendszerük fejlesztésére. Ám természetesen nem ez az egyetlen dolog, amiről hírt kaptunk! Szót ejtettek a várható optimalizálásokról, kaptunk képeket új kinézetekről és beavattak minket a hamarosan érkező harmadik Season Pass néhány részletébe is.

Folyamatban lévő optimalizálások

Az Epic egyik elsődleges célja, hogy a Battle Royale mód lobby idejét minél jobban lecsökkentsék, ezért folyamatosan keresik a megoldásokat, hogy a rendszer minél hamarabb összegyűjtse a 100 játékost. Ezenkívül természetesen a bugokról sem feledkeznek meg, továbbá közel állnak ahhoz, hogy egy stabilabbnak ígérkező hálózati kódot építsenek be a szerverekbe, amellyel a játék sokkal gördülékenyebb lesz.

60 fps a konzolosoknak

Ígéretük szerint már ebben a hónapban lehetővé válik a konzoljátékosok számára is (PS4, PS4 Pro, Xbox One, Xbox One X) a 60 fps élménye.

Szerver nyitások a Nyugati-parton és Brazíliában

Minket itt Európában ez nem annyira érint, de az Xbox felhasználók számára új szerverek fognak nyílni az amerikai kontinensen, hogy a lehető legjobban minimalizálják a pingjüket az ottani játékosoknak.

A matchmaking fejlesztései

Hamarosan egy sokkal kidolgozottabb rendszert fogunk kapni annak érdekében, hogy a játék hatékonyabban dobja össze a nagyjából hasonló ügyességgel rendelkező játékosokat. 

Érkező kinézetek

A dizájncsapat nem lustálkodik az Epicnél, amellett, hogy elég gyakran kapunk új skineket a már meglévő modellekre, olyan új megoldásokat is próbálnak keresni egy-egy következő alkotásuknál, amely új színt visz a játékba. Itt van például ez a sárkányos Glider, amely abszolút úttörője lehet ezeknek az új irányvonalaknak, és ha minden igaz, rövidesen be is fog kerülni a shopba.

Ezenkívül persze a karaktereink is olyan kinézetekre számíthatnak majd, amelyek sokkal jobban módosítják az alapmodellt. Íme erre is egy példa:

Van azonban még egy harmadik kategória, amit dizájnolhatunk: ne feledkezzünk meg Harvesting Toolokról sem. A most következő alkotást nem az Epic grafikusai álmodták meg, hanem egy bizonyos Pandanapper nevű reddit felhasználó, akinek az ötletét a fejlesztők beépítik a játékba.

Ám a csákányok nemsokára egy még jobb újítással is gazdagodni fognak, a különleges daraboknak nemcsak egyedi hangzásvilága lesz ütés közben (ahogy jelenleg), hanem eltérő effektjeik is lesznek beérkezéskor. Példának itt van Party Animal Pickaxe frissítése.

Heti frissítések, újítások

A már megszokott menetrend nem áll meg, a fejlesztők továbbra is kísérletezni akarnak új fegyvertípusok és fogyóeszközök megalkotásával, behozatalával, amelyekkel a játékot újra és újra felpörgethetik. Ám fog jönni néhány kényelmi funkciót ellátó fejlesztés is, ezek:

  • Fejlesztett építés irányítás konzolon.
  • Csapatkommunikáció lehetősége a voice chaten kívül is.
  • Lehetőség arra, hogy már előre lenyomva tarthassuk a begyűjtő gombunkat, és ne kelljen mindig ránézni az adott tárgyra, majd úgy felvenni.
  • Kiterjedtebb térkép zoom lehetőség.
  • Quickbar javítása, finom hangolása, hogy a kezelése kényelmesebb legyen.

Közösség

Az Epic következő nagy projektje, hogy egyszerűbbé tegye a barátokkal való játékok létrehozását. Ennek érdekében első körben PC-n, a Facebook fiókunkat összeköthetjük az Epic kliensünkkel, így pedig pofonegyszerűvé válik a barátok elérése. A későbbiek folyamán konzolon is megtehetjük majd ugyanazt, és a többi közösségi oldal is helyet kap majd a lehetőségek között. Ezenfelül spectate funkció is fog érkezni, így becsatlakozhatunk majd egy barátunk mérkőzésébe.

Ideiglenes játékmódok

Az Epic által csak LMT-ként (Limited Time Modes) emlegetett módok kiemelt figyelmet élveznek, mind a játékosoknál, mind a fejlesztőknél, hiszen ezek a módok időről-időre lehetőséget biztosítanak a számunkra, hogy megtörjük velük a Solo, a Duo és a Squad módok folytonosságát. Ezek fejlesztése folyamatosan zajlik, a közeljövőben pedig ezekre a módokra számíthatunk majd.

  • Blitz mode (Rövidebb meccsek -hogy ez pontosan mit takar, továbbra sem tudni. -a szerk.)
  • Érkezés az első körbe
  • Csökkentett idők a körszűkülések között
  • Csapatméretek az 50v50 megoldása és a squadok között
  • 50v50 kicsit átdolgozva
    • A két csapat külön buszban utazik
    • Több supply drop
    • Minden csapattársunkat láthatjuk a térképen

Audió

Az audió fejlesztések sem fognak leállnak, több területen is, például a lépésekhez, építésekhez olyan hangelemek fognak társulni, amelyek igyekeznek minél valósághűbbé, térben és időben nyomon követhetőbbé tenni a történéseket.

Battle pass season 3

Végezetül pedig néhány szó a hamarosan érkező harmadik szezonról. A napi küldetések helyett heti questeket fogunk kapni, hogy a játékos rugalmasabban oszthassák be majd őket. A Battle Pass tulajdonosok egy külön küldetés csomagot fognak kapni. Mint ahogy eddig is, úgy a harmadik szezonban is a Battle Pass bármikor megvásárolható lesz a szezon lezárása előtt.

Ez lett volna az Epic Games csöppet sem rövid helyzetjelentése, mi nagyon várjuk az új dolgokat. Nektek mi ragadta meg leginkább a figyelmeteket?

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!