Természetesen Zoe a probléma fő forrása.
Minden metának megvannak a maga borzalmasan erős vagy borzalmasan gyenge hősei, a játékosok pedig előszeretettel hangoztatják véleményüket, hogy szerintük éppen melyik hősön kéne erősíteni vagy épp gyengíteni. Bő három hónapja azonban egyetlen hős az, aki lázban tartja a teljes LoL közösséget: Zoe-val még mindig nem történt semmilyen érdemleges változás, pedig talán a 2014-es rework előtti Nidalee óta ő az első hős, akinek egyetlen képességgel kell eltalálnia ahhoz, hogy egyből megöljön.
Jól láthattuk ezt már az LCS-ben is, a hétvégén épp Vizicsacsi csapattársa; Nukeduck volt az áldozat, bár meg kell hagyni, Perkz zseniálisan játszotta meg azt a kombót.
A szezon eddigi legjobb meccsét játszotta egymással a címvédő és a Schalke
Hodi | 18/02/11 09:30 Parádés hétvégén vagyunk túl, már ami az EU LCS-t érinti: a G2 és a Fnatic kezd magához térni, a Vitality továbbra is verhetetlen, az UOL és az H2K pedig továbbra is csak pofozózsáknak valók. De a középmezőny elképesztően sűrű, és még csak most jön a bajnokság félideje!
A 8.3-as Zoe nerfet nagyjából mindenki kiröhögte, a minimális változtatást egyáltalán nem érezte meg sem a karakter, sem a közösség, így a 8.4-re már komolyabb változtatásokat kapunk, de a kérdés jogosan merül fel: ha ennyi ideje kér valamit a közösség, akkor miért nem történt eddig semmi? Nos, a választ az eheti Kérdezz a Riottól adja meg nekünk:
Gyakran kerül szóba a játékosok véleménye, mikor a hősökön dolgozunk (különösen a megosztó hősökön, mint pl. Zoe, Yasuo, Zed stb.), bár nagyon ritkán befolyásolja azt, hogy milyen döntést hozunk egy hőssel kapcsolatban.
Nagyon leegyszerűsítve: nem a játékosok véleménye a fő szempont, amit figyelembe vesznek az egyes hősök balanszolásánál, inkább csak arra használják, hogy felkutassanak lehetséges problémákat. Ez valahol jogos is, hiszen a legtöbb, hősöket érő kritika általában kimerül annyiban, hogy "nem tudok ellene játszani" vagy "túl gyorsan öl meg", de hát ennek igaznak is kell lennie pl. az orgyilkosokra: nem lenne jó Zeddel játszani, ha egy hibátlan kombó után még mindig élne az ADC, nem igaz? Persze ahhoz, hogy valaki jó Zed legyen, ahhoz meg is kell tanulnia tökéletesen használni a kombót.
Ez egészen odáig működő érvelés, amíg már nem a hősből kiadott sebzés, hanem a hős maga a probléma, ráadásul már hónapok óta. Az olyan karakterek, mint Yasuo vagy Zed, valóban tudnak sok sebzést kiosztani, ha ügyesek és jól használják a képességeiket, de ugyanezt levetítve Zoe-ra, gyakorlatilag egy darab képességet kell megtanulni és egyből jöhetnek az egy hites halálok. Lehet a végtelenségig kerülgetni a lövéseket, de elég egyetlen mellélépés, mint itt az LCK-ban és máris véged:
Zoe esete hasonlít kicsit a régi, évekkel ezelőtti Nidalee-hoz, amikor még 100%-ban attól függött egy jó Nida játékos, hogy eltalált-e a dárdájával. Ha igen, véged volt, ha nem, nem volt túl hatékony karakter. Akkor Nida kapott egy vastag átalakítást, hogy egyensúlyba hozza a dárdát a többi képességével, valami ilyesminek kellene most történnie Zoe esetében is.
Meglátjuk, hogy a 8.4-es nerf mire lesz elég, de az olyan kijelentések, hogy a játékosok véleménye kevésbé számít (főleg, amikor már hónapok óta ugyanazon a véleményen van az egész közönség), nem segítenek a helyzeten.