Részletes statisztikát tett közzé az első számú streamer platform a tavalyi évről.
Szinte minden mutatót figyelembe véve, 2017 egy hihetetlen év volt a Twitch számára. Az Amazon tulajdonában lévő platform már egy ideje az első számú választás a gamerek számára, ha streamelni szeretnének, de az e-sport versenyek zöme is itt látható. Hatalmas szerepe van tehát a fejlődő elektronikus sportok világában, éppen ezért is közzétettek egy listát, hogy milyen mérföldköveket értek el 2015 óta.
Tény, hogy 2016 és 2017 között leginkább csak két lehetséges adat hasonlítható össze: a nézett idő és a jótékonyságra adományozott összeg értéke. Nézzük meg egyébként, hogy melyik a 3 legfontosabb mutató.
20 százalékkal nőt a megtekintett órák száma 2016-hoz képest
Talán a legfontosabb összehasonlítási alap az éveket illetően a megtekintett idő. 2014-re már 16 milliárd percet jelentettek havonta, ráadásul a Twitch továbbra is hatalmas éves növekedést tapasztalt ezen a területen. Átlagosan a megtekintési idő 23 százalékkal emelkedett az előző esztendőkhöz képest, ami 2014-től 2017-ig összességében 85 százalékot tesz ki.
2014 óta mintegy 500 ezerrel nőtt az egyedi streamerek száma
A Twitch legutóbbi jelentése szerint, 2014-ben havonta átlagosan 1,5 millió egyedi műsorszolgáltató tevékenykedett. Az utóbbi három évben 33 százalékkal, ez a szám több, mint 2 millióra nőtt. Bár nem tudjuk pontosan, hogy a 2014-es tartalomgyártóknak mekkora hányada van átfedésben a 2017-es streamerekkel, de valószínűleg jelentős százalékuk abbahagyta ez idő alatt.
A Partner Streamers száma 2015 óta nagyjából megkétszereződött
A Twitchnél a partneri kapcsolat elérése hatalmas mérföldkő bármelyik streamer számára. Igazán meghatározott iránymutatások nem voltak eddig sem, hogy miként lehet megszerezni, ráadásul ez a státusz a legjobb előadóknak volt fenntartva. A 2017 előtti időszakban csak a Twitch Partnerek voltak képesek bevételre szert tenni a csatornáiknak a segítségével. Ez azonban megváltozott a Twitch Affiliate program megjelenésével, mely további előnyöket biztosít, illetve gyakran még nagyobb százalékában részesülhetnek az előfizetési bevételekből (például: 25 dolláros feliratkozás).
2017 előtt a Twitch legfrissebb adatai szerint 2015-ben 13,5 ezer volt belőlük. A program hatására ez a szám körülbelül a kétszeresére nőtt, ami 27 ezer partnert jelent.
A legnézettebb
Verseny
- Counter Strike: Global Offensive ELEAGUE Major Nagydöntő, melyet több, mint 1 millióan néztek egyidejűleg
Csatorna
- Lee "Faker" Sang-hyeok egyik League of Legends adására 245 ezernél is többen voltak kíváncsiak
Játék Premier
- Az Activision és a Bungie közös alkotását, a Destiny 2-t a megjelenésének napján 436 ezernél is többen követték