Csodás látványvilága és atmoszférája ellenére sok tanulnivaló van a Sea of Thieves világában.
Subzarr sok időt töltött azzal, hogy a kardozást művészi szintre fejlessze és ezalatt tényleg sokat fejlődött. Most volt olyan kedves és ezt a tudását közzé is tette, a következő sorokban a kardozás fortélyait olvashatjátok. A játékos szerint a SoT legerősebb fegyveréről beszélhetünk a Cutlass-t illetően.
3 ütéses kombó
Mindegyik találat 20 sebzést visz be az ellenfélnek, maximum pedig háromszor csaphatunk egymás után. A videóban látható, hogy mennyi időbe telik a 3 csapás, illetve kombók között mennyinek kell eltelnie mire újra vagdalózhatunk. Ez alapján majdnem másfél másodpercig nem tudunk újra kardozni, ezzel pedig támadási felületet hagyunk az ellenfél számára. Kiolvashatjuk, hogy egy-egy szimpla ütés között is nagyjából ugyanennyi idő telik el. A legjobb megoldás az lehet, ha a talajt igyekszünk megütni, így tudjuk folytatni a támadásunkat, sőt, a velünk szemben álló fél azt is hiheti, hogy kinyíltunk neki.
Blokkolás és elhárítás
A Blokkolás, eléggé alapvető dolog... ütnek egyszer vagy kétszer? Védekezel. Talán, amit sokan nem tudnak, hogy a blokkolás közben mozoghatunk egy irányba, illetve ugorhatunk is.
Ez alapvető fontosságú lehet a kardpárbajok nyerési esélyeinek megnöveléséhez. Minden alkalommal érdemes használni, még akkor is, ha úgy nézünk ki ettől, mint egy megőrült béka a csatatéren. Valaki egy pisztollyal céloz rád? Közelebb akarunk valakihez kerülni? Őrült béka szeretnél lenni? Használjuk ezt a képességünket.
Az előző kis videóban látott időintervallumokat érdemes az eszünkbe vésni, hiszen ez a mechanika is erre alapul. Elsősorban azt szeretnénk, ha az ellenfelünk elhinné, hogy be tud vinni egy találatot, ezért túlságosan közel merészkedik, mire mi hárítjuk a próbálkozását és ellentámadásba megyünk át. Ha ügyesek vagyunk és figyelünk, akár a 3 ütéses kombót is kikerülhetjük.
Lengő támadás
Na ez egy igazán szórakoztató dolog. A lendületes (heavy) támadásról a legtöbb ember úgy gondolja, hogy ez csak akkor hasznos, ha mozgásban van, a harcban azonban haszontalan. Nos ez téves.
A következő egy meglehetősen nyilvánvaló tippnek tűnhet, de, ha tehetjük, akkor olyankor indítsuk ezt a támadást, mikor nem látnak még, illetve ne nagyon üldözzük ezzel az embereket. A másik viszont már talán nem ennyire kézenfekvő, ugyanis charge közben, ha nyomva tartjuk a védekezés gombját, akkor gyorsabban hajtja végre a mozdulatot és közben szabadon is mozoghatunk. Így például közelebb férkőzhetünk az ellenfelünkhöz.
Úgró (heavy) támadás
A Cutlass arzenáljában elvileg ez a legerősebb támadás. Az ugró döfés. Ez nagyjából úgy néz ki, mintha az ágyúból lőttek volna ki minket, melyre kevesen számítanak elsőre.
Nagyon egyszerű, hosszan nyomva tartjuk a bal egér gombját, de mielőtt befejeznénk ugornunk kell. Használhatjuk a blokkot is a sebesség megtartásához. Többféle alkalmazása van, lehet finisher, illetve csökkenthetjük vagy megtarthatjuk a távolságot, ha helyesen használjuk.
Kisbárka létra trükk
Ez a trükk nem a víváshoz tartozik, de határozottan egy hasznos tudnivaló. A sloop (kétszemélyes kisebb hajó) egyik létrájára az ablakon keresztül is kijuthatunk. Nem csak egyszer-kétszer, hanem bármennyiszer használhatjuk, így akár ellenfelünk mögé is kerülhetünk egy meglepő húzással.