Egy papír és egy toll az ember legjobb barátja lehet játék közben. Versenyeken is lehet látni a profiknál, de mi is használhatjuk, hogy jobbak legyünk.
Egy feladatlista mindenhol jól jön. A gyárakban egy szekvencián megy keresztül a gyártás, ahol a munkások és mérnökök azt jelölik, hogy milyen munkafolyamatokkal készültek el. Egy kőműves leírhatja, hogy milyen feladatokon kell keresztül menni, mire elkészül a ház. A listák arra jók, hogy ne felejtsünk el semmi fontosat és ez egyébként a Hearthstone esetében is ott van. Ha pedig van egy lista arról, hogy mit csinálsz és többszáz meccsen keresztül használod, akkor egy idő után az egész készséggé válik, már a papír sem kell, hiszen az egész reflexként épül be a tudatodba.
A legfontosabb egyébként az, hogy tudd mi a cél és azt is, hogy azt miként tudod elérni, milyen lépéseket kell tenned. A Hearthstone esetében ez nagyon egyszerű, az ellenfél életerejét le kell verni nullára. De az, hogy miként jutsz el odáig az már egy másik kérdés. A szekvenciát DestierroHS írta össze, de mindenkinek érdemes megismernie, kezdjünk is bele a legfontosabbal.
Megvan a halálos sebzés?
Ha, igen akkor örülünk, hiszen nyertünk. Ha nincs, akkor lehet tovább lépni, de érdemes számolni, amikor relatíve van rá esély, mindig.
Tudok-e olyan helyzetet kialakítani, hogy a következő körben meglegyen a halálos sebzés és az ellenfél nem tud reagálni?
Ehhez elsőként a kezünket kell megnézni, hogy onnan mennyi direkt sebzést tudunk kiosztani. Ez egyébként a legtöbbször statikus, hiszen az ellenfél a legtöbb esetben nem tud beleszólni, hogy én milyen varázslatokat játszok ki. Ezután ott a pást, ahol az én lényeim, illetve azok támadóereje van. Ezt is érdemes számolni, de ez már inkább dinamikus, hiszen jöhet egy taunt, egy aoe spell, sőt a gonosz ellenfelek akár egyenként is leszedhetik az erőinket. Végül pedig, amit még érdemes számolni, hogy az ellenfél mennyit gyógyulhat vagy mennyi armort pakolhat fel, ezt azért lehet tudni, ha valaki eleget ladderezik.
Mennyit fog ütni az ellenfél?
Az persze szép is jó, hogy a következő körben nyerünk, de csak akkor, ha ebben a körben az ellenfél nem ver meg. Az előző kérdést itt is érdemes végig pörgetni, figyelembe véve azt is, hogy mennyi manája van az ellenfélnek és abból a manából mennyi sebzést tud kihozni.
Tudok olyat tenni, ami erős és jól használja a manámat?
A manamenedzsment a játék egyik legfontosabb aspektusa, ha sikerül a görbén játszani, akkor általában jó irányba haladunk. De persze felvetődnek más dolgok is, amiket egy körben figyelembe kell venni. Egy olyan helyzetben, amikor miénk a pást nem muszáj még több erőforrást kipakolni, hisz lehet csak belejátszunk egy aoe leszedésbe. Ha leteszünk egy kártyát, akkor meg kell nézni, hogy a másik oldalnak mennyi erőforrásába telik azt leszedni, ha könnyen boldogul, akkor az a lépés nem jó.
Mi lehet az ellenfelem legerősebb lépése a következő körben?
Itt lehet szó egy aoe-ről, vagy arról, hogy jön az ötödik kör és a Posessed Lackey. Van olyan, ami ellen nem lehet tenni, de van olyan, amit körbe lehet játszani. Teszem azt, kicsit lassítok, hogy egy Flamestrike ne vegye el az összes lényemet.
Húzzak lapot vagy, ami nálam van az mindig jobb lesz?
A kártyahúzás mindig sarkalatos kérdés. Ha már húzni akarunk, akkor azt mindig a kör elején tegyük, hiszen ezt azért tesszük, mert a paklinkba lehet egy jobb válasz. Szóval tudni kell, hogy mit keresünk és az mekkora befolyást hozhat és ezek alapján kell mérlegelni, mit akarunk.
Leüssem az ellenfél lényeit vagy menjek arcra?
Az első kérdés itt mindig az, hogy miért akarom leütni az ellenfél lényeit. Az alapreakció szerint az átlagos játékos előbb a pástot figyeli és ott akar domináns lenni, de abban az esetben, ha nálunk a kezdeményezés és a tempó, akkor a legtöbb esetben mehetünk arcra, a másik oldal majd leüti a saját lényeit. Persze vannak kivételek, nem akarunk belejátszani aoe lapba, legyen az Consecration, Dragonfire Potion vagy Twisting Nether. Ezen kívül teszem azt buff kasztok ellen sem akarok lényt fennhagyni, tehát a Paladin ellen erősen ajánlott a csere. Végül pedig a legfontosabb, hogy meghalunk-e, ha nem szedjük le az ellenfél támadóegységeit.
Támadtam-e mindennel amivel lehet?
Fel kell használni az összes támadást. Ez alapból egyszerűen hangzik, pedig többször rontotta el ezt mindenki, mint amire gondolunk. Csak annyit mondok, hogy Patches charge és kör vége gomb.
Minden manámat kihasználtam?
Ha nincs lapom, akkor persze nehéz felhasználni az összes kék kristályt, de ellenkező esetben mindent meg kell tenni, hogy jobb legyen. Húzzunk lapot, pakoljunk fel armort vagy Secret lapot, de ne hagyjunk veszni erőforrást.
Győzelemre állok vagy vesztésre?
Ha úgy néz ki, hogy nem nekünk áll a zászló, akkor lehet kicsit kockáztatni, agresszívan menni előre. Lehet, hogy a lépés nem jön be, de akkor sem változik a helyzet, hiszen ugyanúgy vesztésre állok majd azután is. Viszont győztes pozícióból érdemes fékezni, körbejátszani aoe lapokat és nagyjából engedni, hogy az ellenfél kaparjon.
Ha ezek a kérdések már készségként ott vannak a fejedben, akkor ez a cikk nem neked szól. Viszont, ha nincs; akkor próbáljátok ki, meglepődtök majd, hogy mennyit számít.