Draw RNG -avagy: most a Hearthstone legnagyobb randomfaktora a laphúzás

Draw RNG -avagy: most a Hearthstone legnagyobb randomfaktora a laphúzás

Van amikor a pakli egy, esetleg két lap köré épül, ilyenkor nem a játékos tudása nyeri meg a meccset, hanem az, hogy sikerül-e felhúzni a kártyát. Firebat szerint nincs ez így jól.

Ha mostanában valaki leült, hogy belenéz egy-egy Hearthstone streambe, akkor sok helyen jött szembe az a vélemény, hogy mindenki nerfekre vár. Egyszerűen a Highlander Priest elborítja a laddert, főleg magas szinteken. Ezért egy-egy közvetítőnek két választása van: 1., -pörgeti az op paklikat, mint az Aggro Paladin, a Tempo Rogue vagy a Highlander Priest és bevállalja, hogy kb. nem nézi senki, mert ezt már a legtöbben unják, 2., -olyan deckeket visz, amiknek alacsonyabb a győzelmi esélye, emiatt több nézője lesz, de a legtöbb esetben streamen kívül is játszania kell az erős paklikat, hogy normális rankon maradjon.

Sokan találtak egy harmadik megoldást: -egyszerűen nem játszanak annyit, mint eddig. Kripp például kijelentette, hogy amíg a nerfek nem jönnek, addig nem arénázik. Ezzel együtt persze több profi játékos pihen kicsit, ami a "szezon" vége után teljesen érthető. Viszont páran azért elmondják a véleményüket. Köztük nem rég Firebat fejtette ki, hogy a nerfek kezdetnek jók, de bizony még sokat kell fejlődnie a játéknak, míg újra beköszönthet az egyensúly. Ennek az egyik legnagyobb oka, hogy a lapkészlet most a legnagyobb. Ott a Basic, a Classic, az Old Gods, a Karazhan, a Mean Streets, az Un'Goro, a Frozen Throne és a Kobolds szett. Ez hihetetlenül sok kártya, ezt kiegyensúlyozni szinte lehetetlen. Viszont nemsokára kipörög három kiegészítő és vélhetően a Classic szettből is nyugdíjba megy pár lap, ami esélyt ad a fejlesztőknek, hogy rendet teremtsenek. Van egy dolog egyébként, ami Firebat szerint a középpontban van és szerinte a legkárosabb mechanika  a játékban: Ez a "Draw RNG" avagy a különböző kártyák közötti erőkülönbség. Ez nagyjából annyit jelent, ha sikerül felhúzni egy specifikus kártyát, akkor szignifikánsan emelkedik a győzelmi esélyünk.

A paklik ereje

Azzal nincsen baj, ha egy pakli erős, amíg annak az ereje nem attól függ, hogy mit húz fel az ember és mit nem. Ha egy-egy párbaj kimenetele attól függ, hogy a játékos milyen döntéseket hoz, akkor minden rendben, egészségesen működik a meta. De ez most nem érvényesül, ha középpontba kerül a Highlander Priest vagy akár az Aggro Paladin. Az oly sokszor egekbe magasztalt és egyszerre gyűlölt Machine Gun Priest gyakorlatilag két lap köré épül. Ha sikerül felhúzni Razát és a DK-t, akkor szinte borítékolni lehet a győzelmet. Ezért a pakli szignifikáns hányada arról szól, hogy lapot húzzunk. A Paladin már más tészta. Ez alapból egy gyors deck, mégis a mostani állapotban érdemes lekeverni a kezdő kezünket úgy, hogy a Corridor Creeper és a Call To Arms a célpontunk. Ezért akár az 1 manás lapokat is el lehet dobni, hiszen egy negyedik körös CTA hihetetlenül erős, a Creeper pedig a kezdő kézben egy ilyen pakli esetében nagyjából a harmadik körre 0 manás lesz. Itt azért érezni némi ellentmondást abban, hogy egy aggro pakli lekeveri az 1 manás lapokat nagy manás kártyákért.

Skulking Geist

Mostanában, főleg magas legend szinten a Combo Priest (Inner Fire + Divine Spirit) elég jól működik. Firebat szerint az amerikai szerver top 10 játékosa ezzel a paklival ment fel oda, ahol most van. A paklit nem érinti a nerf, mert nincs benne Raza és Creeper se, szóval bőven lehet, hogy ez lesz a következő tier 1 deck. Viszont akkor jön egy olyan lap, mint a Skulking Geist és gyakorlatilag megöli a paklit ha sikerül felhúzni. Ez persze igaz a Jade Druid ellen is, de mivel az kirotál, kisebb rajta a hangsúly. Tehát egy ilyen párbaj arról szól, hogy az ember felhúzza-e a specifikus 6 droppot. Ha igen, akkor nyert, ha nem, akkor valószínűleg vesztett. Egy lapnak nem lenne szabad meghatározni ennyire egy párbajt.

A legkisebb Herceg

Ahogy a mesében is, a legkisebb herceggel van a legtöbb gond, mindig vele történik a legtöbb minden. Firebat szerint Keleseth-nek is ott kéne lennie a gyengített lapok mellett, mert az hihetetlen, hogy egy kártya jelenléte akár 15%-os győzelmi esély ingadozást is jelenthet. Ebben valamilyen szinten igaza van, de nem osztom a véleményét teljesen. A Patches nerf után az egyetlen életképes Keleseth pakli, a Tempo Rogue, nem biztos, hogy túléli a dogokat. Ide még hozzájön az is, hogy a Bonemare is drágul és a kis dolgok vélhetően összeadva megássák az archetípus sírját. De az eredeti gondolat mellett maradva, egy második körös Keleseth szinte akkora előnyt jelent, hogy eldönti a meccset. Az pedig, hogy a lap ott van-e a kezdőkézben, vagy sem, nem kéne, hogy ilyen hatással legyen a játékra.

Ha érdekel Firebat teljes véleménye, akkor azt a következő videóban végig hallgathatjátok, én megpróbáltam kiragadni a lényeget. Remélem sikerült.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!