A profi kanadai játékos egy általános leírást dobott össze arról, hogy mi kell ahhoz, hogy valaki egyre jobb legyen.
Julien "Cydonia" Perrault neve több embernek is ismerős lehet. A kanadai játékossal már találkozhattunk prelim versenyen, de a 2016-os világbajnokságon a top 8-ig menetelt. Ezen kívül szokott streamelni, és az egyik jellemzője, hogy szívesen ad tanácsokat, akár egy-egy specifikus helyzetről van szó, akár általánosságban kérdez valaki egy archetípusról. Pár nappal ezelőtt, miután élőben már hatszor átrágta a témát, a saját oldalára kirakott egy nagyobb lélegzetvételű cikket arról, hogyan érdemes fejlődni a játékban. Ebben a cikkben az ő gondolatait, tanácsait olvashatjátok.
A technikai aspektus
Ez így nagyjából az alapok. Ide tartozik az, hogy ismerd az összes létező lapot, hogy mit csinálnak, mire képesek. Egy-egy szituációban hozd meg a helyes döntést, legyen az lénycsere vagy direkt sebzés. Erre jó példa, hogy mikor éri meg lepingelni egy 2/1-et ahelyett, hogy egy 1/1-es lénnyel lekapnánk, hogy érdemes beáldozni a saját lényeinket, mielőtt kimenne egy Spreading Plague vagy, hogyan kell előkészíteni egy Defile-t, ahhoz, hogy utána üres legyen a pást. Elsőnek ezt kell rendbe rakni, mert ha az ember mechanikailag rendben van, akkor lehet tovább lépni.
Tudd a tervet
A következő pont, amit tudni kell; az a pakliismeret. Mielőtt elindul egy játék, akkor a fejben kell annak lennie, hogy mivel nyersz. Először általánosságban kell ezt ismerni, majd később, ahogy jön a tapasztatalat, akkor tudni kell, hogy a különböző archetípusok ellen mit kell csinálni. Ha kell, akkor minden meccs előtt tedd fel magadnak a kérdést, "Mit kell elérnem ebben a játékban, ahhoz, hogy győzzek?". Válasz pedig nagyon sok van, onnan kezdve, hogy a korai körökben muszáj megszereznem a pástot, azon keresztül, hogy az ellenfél összes lényét le kell szednem, odáig, hogy addig kell lapot húznom, amíg meg nem találtam a halálos kombót. Mindig fel kell ismerni a megfelelő játékstílust és, ha muszáj, akkor játék közben is érdemes stratégiát váltani.
Gondolkodj előre
Lehet mindig körről-körre élni és azt figyelni, hogy milyen kihívások elé állít az éppen aktuális helyzet. Ezzel nincs gond, viszont ez teljesen reaktív, semmi proaktivitás nincs benne. Csak példaként, egy sakk játékos akár 10-20 lépéssel is előregondolkodik és ezt meg lehet tenni a Hearthstone-ban is. Nem mondom hogy annyit előre kell szaladni, mint a sakkban, de azért pár körre lehet tervezni. Persze ez lehet nem mindig jön össze, a körülmények sokszor bekavarnak, de egy gondolatmenet jól jöhet, mint támasz. Kezdésképpen érdemes a mana menedzsmentet jól megtervezni, hogy hatékonyan tudjuk elkölteni a rendelkezésünkre álló 'valutánkat', minden egyes körben. Erre jó példa mondjuk a Tempo Rogue, hogy milyen lapokat kell megtartani, hogy még a kombókat is aktiválni tudjuk, ne csak pakoljuk a kártyákat anélkül, hogy minden bennük rejlő lehetőségeket kihasználnánk.
Kulcs kártyák
Az már egy következő szint, ha az alapján vadászunk kártyákra, hogy tudjuk mi az ellenfél. Egy-egy párbajban vannak olyan alap és tech lapok, amik győzelmet tudnak csinálni egy vesztett helyzetből. Erre jó példa teszem azt a Spellbreaker egy Cubelock ellen vagy egy Spreading Plague az aggro paklik ellen.
Kulcs körök
Bizonyos körökre fel kell készülni. Vannak olyan kártyák, amiket előre lehet tudni, hogy ott vannak az ellenfélnél, legalábbis érdemes úgy játszani, hogy azt feltételezzük, hogy ott van. Teszem azt, ha nagyjából egálban van a játék, akkor észbe kell tartani, hogy egy-egy lépésünkre mekkora eséllyel jön egy romboló válasz. Teszem azt, nem pakolom tele a pástot, ha mondjuk Warrior az ellenfél, mert egy Brawl megkeserítheti a napot, de akár egy Duskbreaker vagy egy Dragonfire Potion is megpecsételheti a sorsunkat. Amikor viszont előrébb jár az ember már más a helyzet. Ilyenkor megvan az a luxus, hogy az ember kicsit vissza vegyen, hagyja, hogy az ellenfél 'pazarolja' a lapjait. Ilyenkor minden körbe lehet játszani, még a legdurvább dolgokat is.
A blöff
Főleg a magasabb szinteken előjöhet az, hogy mondjuk az ellenfél betart mondjuk egy Flame Elemetalt, mert nem akar erősebb Scarab hadsereget arcba kapni. Ilyenkor lehet picit bátrabban előrenyomulni, hibára késztetni a másik oldalt. A következő jó példa a blöffölés, a Secret lapokban sokkal nagyobb lehetőség rejlik, mint elsőre gondolná valaki. Nem az a kérdés, hogy a lapra mi van írva, hanem, hogy az ellenfél mit gondol. Teszem azt Druid ellen a kilencedik körben kipakolt lila kérdőjel a legnagyobb fenyegetés. No ott már lehet gondolkodni azon, hogy megéri-e ebbe bombázni az Ultimate Infestationt.
Puskázni ér
Vannak olyan dolgok, amiket mindig számolni kell. Nincs egy eygséges sebzés mondjuk a Defile-ra, de anno sem lehetett előre megmondani pontosan, hogy a Patron Warrior meddig buffolja a Frothing Bereserkert vagy hány Patront fog kipakolni, ez a körülményektől függ. De mondjuk a nerf előtti Priest esetében tudhattuk, hogy a Velen + Mind Blast mennyit ütött, így azt nem kell mindig újra számolni és ilyen 'csomagot' máshol is lehet találni.
Meg kell látni a halálos sebzést
Azokban az esetekben, amikor ott lehet a végső sebzés a kezünkben, akkor számolni kell. Egy-egy szituációban lehet vitatkozni, hogy egy csere helyes volt-e vagy sem, de ha valaki benézi a győztes húzást, az mindig hiba lesz. Ezért a végjátéknál mindig ki kell számolni, hogy mennyit tud ütni az ember.