22 millió eurót hozhatnak az IEM hírdetései Katowice városának

22 millió eurót hozhatnak az IEM hírdetései Katowice városának

A lengyel város már tradícionális e-sport helyszínné vált az évek során és ezt a bevételek is jól bizonyítják.

Egy e-sport év nem lehet teljes IEM Katowice nélkül. Ebben a városban versenyt rendezni mindenkinek megéri, a szurkolóknak, a játékosoknak, a csapatoknak, vagy akár a támogatóknak. Viszont van egy szempont, amiről elég kevés szó esik, az pedig az, hogy ez mennyire éri meg magának a városnak.

Egy véletlen egybeesés miatt van IEM Katowice

Michal "CARMAC" Blicharz egy interjúban emlékezett vissza a kezdetekre és Katowice, mint e-sport város felfedezésére.

A verseny ideje alatt több ezer vendéget üdvözölhettek a városban és ez sok esetben a 300 ezer fős lakosság számára idegesíthető is lehet. Viszont abból, hogy a városnak csak a reklámokból 22 millió euró bevétele van, a tisztviselők csakis pozitív gondolatokat vonhatnak le. Ne felejtsük el, hogy mielőtt az ESL és az Intel 2013-ban megrendezte az első versenyét Katowicében, előtte olyan városokban szerveztek rangos eseményeket, mint például New York, Shanghaj, Szingapúr, vagy Taipei. Katowice ezekhez az óriásvárosokhoz képest csak egy kis falu. Most öt évvel később olyan nagy e-sport várossá nőtte ki magát, mint Wimbledon a teniszben. Ez nagyrészben az Intel Extreme Mastersnek köszönhető. Ezen a következő Google Trends-es grafikonon is jól látható, hogy amikor versenyt rendeznek, a város népszerűsége eléggé megugrik.

Viszont ez még nem magyarázza azt meg, hogy az Intel Extreme Mastersnak köszönhetően Katowice városa hogyan ért el több, mint 22 millió eurós hirdetési értéket. A PR-nél a reklámérték-egyenértékesség (AVE) vagy szimplán maga a hirdetési érték a médiafedezet által elfoglalt hely megvásárlásának költségeire utal. Nyomtatott hirdetés esetén, hagyományos módon számolják ki ennek az értékét, viszont TV adásokban pedig azt nézik, hogy másodpercenként hogyan jelenik meg a képernyőn. A kapott számokat meg kell szorozni a megfelelő adathordozó hirdetési arányával és voilá!: egy hirdetés vagy egy sima PR kampány már pénzügyi szempontból is számszerűsíthető. 

Azért nyílvánvaló, hogy az IEM és Katowice esetében ezek a dolgok egy kicsit bonyolultabbak. El tudjuk képzelni, hogy mennyire nehéz lehet minden egyes hírlevelet, vagy közvetített másodpercet visszanézni a hirdetések miatt. Épp ezért van az, hogy a hirdetésérték rendszerét rendkívül sokan kritizálják. Nem nagyon veszik figelyembe, hogyha negatív visszajelzéseket kapnak. Csak úgy, amikor az sem érdekli őket, hogy mi is fogja meg az olvasókat és ezek mellett még sokszor a számolás pontatlansága is sok galibát okozhat. Mindezeket figyelembe véve, a korábban említett 22 millió eurós hirdetési érték lenyűgözőnek tűnik, de ez akár egy marketinges átverés is lehet. Ez az összes egy osztrák folyóiratból származik és ehhez még további magyarázatra is szükségünk van. Az Esports Observer felkeresete Katowice városának idegenforgalmi osztályát, hogy tisztázzák ezt az ügyet, viszont nem kaptak időben választ. Az ESL azonban reagált az üzenetükre, viszont ők erről a számról sosem hallottak. Állításuk szerint ezeket a számokat sosem teszik publikussá. A szám simán ábrázolhatja a valóságot, viszont a pontos értéket nem fogjuk sosem megtudni.

Ti mit gondoltok, tényleg tükrözheti a valóságot ez a szám?

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Üzlet - GPS-nyomkövetővel a család biztonságáért (x)

Mobiltelefonok, tabletek, okosórák - egyre több olyan eszköz jelenik meg, amely a számítástechnikát apró, mobil formában teszi elérhetővé, hogy aztán megkönnyítse és biztonságosabbá tegye a mindennapi életünket.