Újra előkerült az ezeréves kérdés: Melyik a jobb a 16:9 vagy a 4:3?

Újra előkerült az ezeréves kérdés: Melyik a jobb a 16:9 vagy a 4:3?

Ezúttal lurppis hozta fel a témát, érdemes megfogadni amit mond, de legtöbbször inkább maradjunk a megszokottnál.

A helyszín Katowice és éppen a fnatic-FaZe döntő utolsó pályáján járunk. A nemzetközi helyzet fokozódik és nagyon úgy néz ki, hogy a mérkőzés 25. körét a FaZe fogja elvinni, ami egyre közelebb hozza őket az egyenlítéshez. Flusha viszont hatalmasat flankel "B" lerakónál és két embert is oldalba tud lőni, hiszen nem vették őt észre. De vajon láthatta volna Olof, aki közben a vonat létráján hullámvasutazott? Igen, de nem a 4:3-as felbontásban, amit a legtöbb veterán használ. Ássuk bele magunkat egy kicsit jobban.

Lurppis, aki eddig elemzőként tengette életét, nemrég csatlakozott az Immortals csapatához, ahol a CS:GO osztály vezérigazgatója lett. Szabadidejében pedig, megmaradt az elemzői készsége, így a katowicei döntő is erősen bökte a csőrét, amiből végül több gondolat is született.

lurppis mostantól az Immortals-nál folytattja

A veterán 1.6 játékos mostantól az Immortals vezérigazgatója lesz.

Csapjunk is bele a közepébe, nézzük meg, hogy pontosan mi a különbség a 4:3-as és a 16:9-es felbontások között.

4:316:9

Mint az látható függőlegesen nincs változás, de vízszintesen körülbelül 5%-ot levág a látómezőnkből, ha a 4:3-at használjuk. Emellett a FOV is megváltozik, ami 16:9-nél magasabb, mint az összenyomott társánál. Igaz, ebben a szögben ember nem tartaná "A" bejáratot, de az is látható a képen, hogy aki 4:3-ban játszik, nem látja a dzsungelből vagy a palotából érkező játékost sem. Természetesen ezek minimális változások, de ilyenkor jogosan vetődik fel a kérdés, hogy akkor miért használják sokan, köztük a profik is azt a felbontást, amiben kevesebbet látnak. A válasz egyszerű: mert ezt szokták meg. Sok CS:GO profi már vagy játszott az előző CS-kkel vagy profi volt ott is, így a GO-ra is áthozta a jól bevált beállításokat és egyszerűen képtelen lecserélni, hiszen az teljesítmény romlással járna.

A dán dev1ce például minden más játékot natív felbontásban játszik, de a CS:GO-nál egyszerűen nem tudott átszokni. Visszatérve az ominózus esetre, ami miatt lurppis is belekezdett ebbe a boncolgatásba, egészen biztos ezen ment el a kör, hiszen 5v2 szituációban álltak Olofék ő pedig meglátta volna flusha-t, ha nem 4:3-ban játszik.

A piros csík jelzi, hogy pontosan meddig lát a 4:3 és a 16:9. Ez mezei játékosoknál nem igazán számít, de amikor a profik millió dollárokért küzdenek, ezek a nüanszok is eldönthetik egy-egy meccs vagy éppen verseny kimenetelét. Ha valaki most kezdi el a játékot vagy érez magában erőt, hogy átszokjon, az mindenféleképpen próbálkozzon vele, hiszen egy minimális előnyt mindenképp ad a játékban, ha viszont évek óta 4:3-ban játszol, akkor nagyon ritkán lesz olyan alkalom, amikor hasznát vehetted volna a 16:9-es felbontásnak.

A végére azért még ide tennék egy régebbi videót, hogy lássuk nem csak egy alkalomról volt szó a profik körében, ugyanis a finn allu mellett is elment a FlipSid3 játékosa, ezzel több killt megszerezve, annó az ESWC 2015 Montreal-on. Bezzeg, ha 16:9-ben játszott volna!

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!