Mit lehet tenni, ha egy meccsen az ellenfél a favorit?

Mit lehet tenni, ha egy meccsen az ellenfél a favorit?

Van, amikor az ellenünk jövő pakli egyértelműen előnyben van, de ilyenkor sem szabad feladni. Ebben a cikkben pár taktikát nézünk meg, hogy érdemes belevetni magunkat egy ilyen összecsapásba.

Van olyan, mikor olyan kaszt mosolyog a másik oldalon, ami ellen kevés esélyünk van. Ilyen volt régen a Freeze Mage Vs. Control Warrior összecsapás és mostanában a Cubelock Vs. Aggro Paladin is elég egyoldalú (most körülbelül 30%-os a győzelmi aránya a Palának ebben az összeállításban a Lock ellen). Ezen párosításokban azt tudjuk, hogy abban az esetben, ha az ellenfél jól keveri le a kezdő kezét és jó lapokat tud felhúzni, akkor esélyünk sincs. Mondjuk anno a Freeze Mage-nek kb. esélye sem volt a Warrior ellen a végtelen armor miatt, de a Paladin legalább tehet egy próbát a Cubelock ellen. Itt akkor van gond, ha az ellenfélnél feljönnek az olyan lapok, mint a Defile vagy a Hellfire, esetleg egy ötödik körös Voidlord, akkor ott nincs mese, lehet tolni a GG-t. De ennek nem szabad letörnie senkit, mert lesznek olyan esetek, amikor nem jön össze a dolog, nem érkeznek meg a kulcs lapok, de akár az is bejátszhat, hogy az ellenfél hibázik. Hogy érdemes nekikezdeni egy olyan összecsapásnak, ahol relatíve hátrányból indulunk? Ebben a cikkben ezzel foglalkozunk.

Optimális játék, hátha az ellenfél rosszul húz

Ez a taktika arról szól, hogy nem vesszük figyelembe az ellenfelet. Meg kell próbálni ráerőltetni a saját paklink taktikáját a másikra. Itt fontos, hogy próbáljuk meg a legjobb managörbét hozni és ne foglalkozzunk azzal, hogy milyen lapok tehetik tönkre az esélyeinket. Bőven benne van a kalapban, hogy nem húzza fel az ellenfél azt az aoe lapot, ami kellene vagy a kulcs Silence kártyát. Ez persze egyébként főleg a gyors paklik esetében működhet. Ekkor az ellenfélnek kevés ideje van arra, hogy lapot húzzon és lehet nem találja meg azt, amit keres, ami kellene a fordításhoz.

Arra játszok, hogy nem lesz ott egy lap

A legtöbb esetben nem lehet körbejátszani mindent, egyszerűen túl sok a változó és a lehetséges lap, ami kettőbe törheti a hadjáratunkat. Ilyenkor jön egy olyan lehetőség, hogy kiválasztunk egy vagy két lapot, amit úgy számítunk, hogy nem fog felhúzni az ellenfél. Legyen ez mondjuk egy Defile, egy Flamestrike vagy akár egy Hex. Azzal, hogy ezt kivesszük az egyenletből, kicsit egyszerűbb lesz a dolgunk és a talán meglesz a győzelem. 

Egy specifikus lapot játszunk körbe/megpróbáljuk azt kicsalni

Az előző lehetőségnek a szöges ellentéte ez a megközelítés. Amint rájöttünk, hogy az ellenfél milyen paklit hozott, akkor átgondoljuk, hogy milyen lap az, ami a leginkább fájdalmas ellenünk. Ezek után pedig megpróbáljuk ezt körbetáncolni. Az egy lehetőség, ha picit görbén kívül gondolkodunk, direkt olyan lapokat kitenni, ami akár azt is sugallhatják, hogy elrontottuk a kört. Ekkor az ellenfél hibázhat, sőt el is hihetik a blöffünket és máris kidobtak egy aoe lapot ingyen.

Bízni kel a kártyákban

Az utolsó taktika a leginkább öncentrikusabb. Minden paklinak vannak kulcskártyái, amik egyben a győzelmi feltételeket is jelentik. Ebben az utolsó esetben arról szól a játék, hogy ezeket keressük de veszettül, ezek miatt eldobunk mindent, ha pedig ott van a kezdő kézben, akkor meg is tartjuk. Még abban az esetben is, ha mondjuk egy 5 mana fölött lényről van szó. Ezek után pedig rábízzuk magunkat az RNG istenére és reménykedünk, hogy a lapok, amiket húzunk majd szépen beleillenek a görbénkbe. 

Hogy ezek közül mit választ az ember, az már jó kérdés. Ez szerintem preferencia kérdése vagy akár akkor is dönthet a játékos, amikor meglátja a kezdő kezét. Persze a stratégiák csak lehetőségek, ha valakinek jobb saját gondolata van, akkor az ragaszkodjon ahhoz.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!