Általános játékos hibák: A hősképesség, erőforrás (1.rész)

Az a kis gomb a hősünk mellett, elsőre nem tűnik olyan fontosnak. Pedig, bizonyos helyzetekben meccseket dönthetnek el, viszont sokan nem használják ki a benne rejlő lehetőségeket teljesen.

Attól függően, hogy milyen kaszttal játszunk éppen, a hősünk portréja mellett találunk egy képességet, amit használhatunk. Ez a gomb általában párhuzamban van a paklinkkal és sokszor segíti az abban rejlő szinergiákat. Például a Warrior esetében ott az Armor + Shield Slam kombója vagy a Rogue-nál ott a Dagger Mastery + Deadly Poison. Ezek persze alap példák, az egész ennél sokkal bonyolultabb is tud lenni. Viszont, amikor olyan paklival játszunk, ahol a Hero Power nem kap központi szerepet, akkor hajlamosak vagyunk arra, hogy bizony hibákat vétsünk. De nézzük ezt egy példával.

Az ellenfelem egy Secret Mage. Az enyém a pást, nagyon kevés esélye van megfordítani a dolgokat, mert alig van lapja, max úgy nyerhet, ha varázslatokkal beüti a halálosat. Ezután beletol egy Firelands Portalt az arcomba, majd kijön a Coin és még egy Frostbolt is követi a Portalt. A kilencedik körben jön egy Arcanologist-ot, majd az abból kapott Secretet kiteszi és végül küld egy pinget az arcomba.

Mi volt itt a gond?

A 8. körben a Frostbolt helyett egy sima Fireblastnak kellett volna jönnie, az az egy sebzés lehet nem tűnik soknak, de azt már soha nem kaphatja vissza. A 9. körben benn maradt két manája, amit nem használt el, gyakorlatilag pocsékba ment. Lehet, hogy elsőre ez nem tűnik soknak, lehet legyinteni, hogy az csak egy sebzés. De, ha a meccs azon áll vagy bukik, hogy az ellenfélnek X vagy X+1 élete van, akkor utána már szidhatjuk magunk. A Frostbolt akármeddig ott marad a kezünkben, az előző körös ping viszont elveszik.

Egyébként a helyzet ugyanaz, ha mondjuk egy 2. vagy 3. körben eltolunk egy varázslatot, teszem azt Mimic Pod vagy Shield Block, a hősképesség helyett. Persze ez csak akkor hiba, ha mondjuk a következő körökben lenne rá esélyünk, hogy eltoljuk azokat, ha akkor és ott mondjuk benn ragad az a mana, amit körökkel ezelőtt a hősképesség helyett, ebbe invesztáltunk.

De miért ilyen általános ez a hiba?

Alapvetően sokan nem tekintenek úgy a hősképességre, mint egy véges erőforrás. Pedig, ha megnézzük közelről, akkor bizony erről van szó. Egy meccs alatt annyiszor használható, ahány kör, a játék alatt a rendelkezésünkre áll. Ha egy körben nem használja az ember, akkor az egy elveszett erőforrássá válik, amit soha nem kapunk vissza. Ne értsetek félre, nem azt akarom javasolni, hogy rá kell feküdni és mindig lenyomni, amikor csak lehet. Meg kell nézni, hogy mikor kerülünk olyan helyzetbe, hogy büntetlenül használhatjuk. Teszem azt, ha van extra manánk, ha a következő körben lesz vagy egyszerűen csak húzni akarjuk az időt, mert mondjuk az ellenfél lényei nem fenyegetnek. Ide egyébként van egy nagyon jó példa. Az agresszívabb Hunter paklik mindig törekedni akarnak, hogy elmenjen az a Steady Shot. Az a két seb körönként nem elhanyagolható.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!