Az Amazon újra beszáll az e-sportba, ezúttal viszont a casual szegmenst segíti

Az Amazon újra beszáll az e-sportba, ezúttal viszont a casual szegmenst segíti

Az amatőr e-sport piacot akarják fellendíteni.

Az Amazon e-sport szempontból elég megkerülhetetlen, hiszen a legnagyobb streaming platform, a Twitch.tv is az ő tulajdonukban áll, amit nagyjából 1 milliárd dollárért vásároltak meg. Gyakorlatilag egyből a mélybe vetették magukat.

Azóta komolyabb akciókról nem hallottunk, ám a mamutcég most bejelentette, hogy elindítja az Amazon GameOn nevű szolgáltatását, ami a (mobil) szegmens amatőr e-sportját hivatott fellendíteni. Ha rámegyünk kedvenc alkalmazásboltunkra, akkor temérdek játékot találhatunk. Ezekben vannak jobb minőségűek és gyengébbek is. A legnagyobb szerintem az velük, hogy rövid idő után megunják az emberek és továbbállnak. 

A cross-platform (tehát platformok közötti) GameOn lényege az, hogy megteremti a játékon belüli versenyzés lehetőségét, ahol a fejlesztők versenyeket rendezhetnek, ligákat indíthatnak, ahol aztán a játékosok értékes in-game (játékbeli) és valós nyereményekért küzdhetnek. Ezzel nem a már jól működő profi, PC-s játékokba akarnak belenyúlni, hanem sokkal inkább az amatőr, mobilos szegmensbe célozzák. Ezzel levennék a terhet fejlesztők válláról, akiknek csak a játékra kell koncentrálniuk, a versenyzési platformot (API-t) pedig az Amazon adja, amihez a saját, Amazon Web Services-t fogják használni.

Ha belenézünk a hagyományos, (profi) sportok világába, például a fociba, akkor láthatjuk, hogy ott is megvan a legmagasabb szint, de ettől függetlenül léteznek amatőr ligák. Hiába van mondjuk az NB1-ben rengeteg pénz, egy amatőr, városi ligában a küzdelem sokkal inkább a játék szeretetéért zajlik. A GameOn ezt szeretné a (mobilos) e-sportokban elérni: legyenek amatőr ligák jelképes nyereménnyel, hogy egyáltalán megismertesse az emberekkel, hogy mi is az az e-sport.

"Megengedtük a fejlesztőknek, hogy kompetitív módot rakjanak játékaikba, és a játékosokat játékbeli vagy valóvilág-beli jutalmakkal jutalmazzák, amelyben az Amazon segítségünkre van. Ez az ötlet a mobil játék fejlesztőkkel folytatott eszmefuttatásokból származik (annak érdekében, hogy a játékok még jobban lekössék az embereket).

Mi ebben a pillanatban a való életben történő díjazáshoz állunk közelebb a GameOn kapcsán. A játékban megrendezett verseny jobban a játék részévé teszik az embereket, a díjazás pedig erősebb motivációt kreál a versenyzésre. A valós díjak adminisztrálása igen komplex feladat, az Amazon pedig egy igen értékes partner, aki a logisztikát könnyűvé és "láthatatlanná" teszi." - mondta Marja Koopmans, az Amazon kompetitív játékokért felelős igazgatója a GameBeatnek adott interjújában.

A funkciót már több, ismertebb játékfejlesztő is használja, ilyen például az nWay, a Game Insight vagy a GameCloud Studios.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!