A változásokról Peter Whalen beszélt a PlayHearthstone legutóbbi blogbejegyzésében.
Nemrég a Blizzard egy igencsak érdekes bejegyzést tett közzé a Hearthstone hivatalos honlapján, amiben a fejlesztőcsapat tagja, Peter Whalen számolt be arról, hogy az Enrage keyword-öt hamarosan ki fogják venni a játékból. Természetesen azok a kártyák, amik ezzel az effekttel rendelkeznek, bent maradnak a játékban, csupán a rajtuk megjelenő szöveg megváltozik. Például az Angry Chicken-en ez fog szerepelni: "+5 támadó erőt kap, ha sérült".A fejlesztőknek mindezzel az a célja, hogy picit tisztázzák a játékot és csupán egy olyan kulcsszót veszítünk, ami amúgy sem szerepel sokszor. Mindemellett megosztották velünk a keyword-ök mögötti filozófiájukat, melyek a következők.
A Hearthstone-ban található kulcsszavak ugye a kártya szövegek, amik a játék kontextusában különleges jelentéssel bírtnak. A fejlesztők sokat használták őket a múltban és minden egyes kiegészítőben kaptunk legalább egy újat, no de miért is számítanak fontosnak?
- A Keyword-ök sokkal egyszerűbbé teszik a kártyák megtanulását, mivel ha egyszer megjegyeztél egyet, akkor a frissen bevezetett lapokat is nagyon gyorsan meg tudják érteni a játékosok.
- A Keyword-ök különleges tulajdonsággal bírnak, továbbá egy történetet mesélnek el. A Discover, a Recruit, a Taunt, vagy akár a Lifesteal nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a játék életre keljen.
- A Keyword-ök segítenek összesűríteni a kártya tulajdonságát, ami által sokkal könnyebbel olvashatóak.
- A Keyword-ök mechanikai kapaszkodókat adnak, és emiatt olyan lapok hozhatóak létre, hogy "Adj a Taunt lényeidnek +2/+2-t".
A játékosok jogosan kérdezhetik, hogy ha ennyi mindenre jó egy Keyword, akkor miért nincs belőle sokkal több. Nos Whalen elmondása alapján simán megtehetnék azt, hogy alkotnak egy "Kel'Thuzzad" kulcsszót, ami mondjuk annyit takar, hogy "minden kör végén megidézi az elesett lényeinket, akik nemrég pusztultak el", vagy mondjuk a "Doomsaying" jelenthetné azt, hogy "minden kör elején elpusztít minden miniont a páston". Ezeket bevezetni teljesen abszurd lenne, viszont vannak olyan kulcsszavak, amiket megéri megtartani és pontosítani.
Összességében a kulcsszavak azért vannak, hogy a kártyákat könnyebben megérthessük. Az előző évben, például két újat is bevezettek a játékba, amik tartósak maradtak, ezek a Poisonous és a Lifesteal. A képességek idővel nagyon jól bejöttek és nagyszerű, mindemellett érdekes lényeket tudtak velük létrehozni, ráadásul a kulcsszavak nélkül túlságosan hosszú lenne a szöveg a kártyák alatt, illetve nem lehetne őket kategorizálni sem. Na de térjünk is vissza az enrage változásra és nézzük meg, miként fog látszódni a jövőben.
A kulcsszó tulajdonképpen annyit jelent, hogy "ha a lény sérült, akkor új erőt kap". Jelenleg összesen kilenc lény rendelkezik ezzel, hat a Basic és a Classic szettből, kettő az Old Gods-ból, és egy a Goblins vs. Gnomes-ból. A fejlesztők elmondása szerint azért használták ilyen kevésszer, mivel a kulcsszó köré nagyon nehéz lényeket építeni, főleg úgy, hogy a minionok nem élnek sokáig egy jó meccs során, pláne azok, amik már megsebesültek. Ehelyett inkább azzal kezdtek el kísérletezni, hogy olyan lapokat hozzanak létre, amik a sebzés hatására csinálnak valamit és fontosnak érezzük azt, hogy sebesüljenek, mint például az Acolyte of Pain vagy a Rotface. Ezek a mechanikák sokkal jobb és élvezetesebb játékmenetet biztosítanak, ha sikerül maximálisan kihasználni őket.
A kérdésre, hogy mennyire jó kulcsszó az Enrage, nehéz válaszolni. Először is nem vagyok abban biztos, hogy azt könnyebb megérteni, ha azt írjuk a lapra, hogy Enrage vagy azt, hogy "amíg sebesült". Másrészről viszont úgy határoztunk, hogy a jövőben már nem fogunk hasonló kártyákat készíteni, mivel mostanában nem sokat használtuk és várhatóan nem is fogjuk használni a közeljövőben, szóval kivesszük inkább a játékból, letisztítva picit a mechanikák tömkelegét.