Előfordul, hogy néha a játék dizájnján kell változtatni, ha a játékosok magatartásával szeretnél megküzdeni.
Aki az idei évben kezdte a játékot, lehet, hogy nem tudja, de régebben a Fortnite-ban is volt friendly fire, tehát meglőhettük csapattársainkat is. Ez végül egy rettentő egyszerű okból került ki; a játékosok nem tudtak viselkedni. Ben Lewis-Evans, az Epic Games felhasználói élmény főkutatója, aki perpillanat a Fortnite-on dolgozik, elmondta a Polygonnak, hogy a játékban bizony egy jó ideig bent volt a friendly fire. A kezdetektől kapták a reportokat, de később annyira elterjedt lett, hogy muszáj volt valamit kitalálni, végül pedig amellett döntöttek, hogy teszt jelleggel az egészet kiveszik egy kisebb időre.
"Sokan azt mondták, hogy csak a cuccaimért öltek meg, vagy csak trollkodtak velem, ezért döntöttünk úgy, hogy kikapcsoljuk. A játék viszont tele volt robbanásokkal és rengeteg alkalommal, akár véletlen is megsebezhettük társainkat, ami az egyik főmechanikája volt a Fortnite-nak. A végén viszont úgy döntöttünk, hogy teszt jelleggel kikapcsoljuk aztán meglátjuk, hogy mennyire háborodnak fel a játékosok."
A csapat, így egy gondolatot követett; ha sokan panaszkodnak miatta, akkor visszakerül. De ha az adatok azt mutatják, hogy teljesen pozitívan állnak hozzá a játékosok, akkor egyszer és mindenkorra kikerül a játékból ez a lehetőség.
"Voltak ötleteink, hogy mit érintene az, ha ki és be kapcsolnánk a friendly fire-t. Például, hogy többen játsszanak ismeretlenekkel? Vagy inkább barátokkal? A véletlen halálok száma csökken vagy nő?" Emellett Lewis-Evans megemlítette az egyik legnagyobb problémát a jelentések elbírálásában is. "Hogyan mondod meg, hogy mi számít team killnek? Lehet, hogy tényleg véletlen ölt meg a csapattársad egy hiba miatt, de ha te úgy érzed, hogy az direkt volt, akkor tönkretette a játékélményedet, ez a rossz érzés pedig végigkísér a következő játékba is."
"Ha te úgy érzed, hogy valaki, valamit direkt csinált, akkor nem számít, hogy véletlen volt-e. El fogja rontani a játékélményedet." -fejezte be Lewis-Evans. A játékosok viselkedése szinte mindegyik játékban nehéz kérdés, de a kutató felhívja rá a figyelmet, hogy néha nem feltétlen a rengeteg ban a megoldás, hanem egy egyszerű játékmechanikai változtatás is megoldhat egy problémát 100%-ig.
"De ne csak a negatív dolgokra koncentráljunk, hiszen az egyik jó dolog, hogy a játékdizájn megváltoztatása teljesen megoldotta a problémát, amiből rengeteget tanulhattunk."
Persze a Fortnite sem tökéletes és még mindig vannak rosszul viselkedő játékosok, de az Epic Games végig azon dolgozik, hogy ezeket minél gyorsabban és hatásosabban oldja meg.