Sok múlhat már a hősválasztáson is, érdemes átgondolni és nem csak megszokásból mindig ugyanazt a hőst hozni.
A megfelelő kompozíció kiválasztása fontos tényező a játékban és mindössze csak némi logikára van szükség hozzá, hogy mi is tudjunk erre készülni. Ez egyébként a profiknál is ingadozó néha, nem mindig tudják a megfelelő választásokat elhozni, vagy elszámolják magukat és végül két pad között a földre ülnek.
Őket szavaztátok meg a leggyengébb solo queue hősöknek!
A solo queue egy érdekes világ, ahol nem minden karakter tud hasonlóan hasznos lenni egyénileg. Megszavaztattuk veletek, hogy szerintetek kik a leggyengébbek!
Solo queue-ban kicsit nehezebb a dolgunk, hiszen nem ismerjük az ellenfelet és nincs egy szinte fixen beállt meta, amire építeni lehet. Leginkább a hősök egyéni erejére tudunk hagyatkozni, feltételezve azt, hogy az ellenfél tud vele játszani. Az is megeshet, hogy nem, de higgyétek el, jobb nem megadni nekik ezt a lehetőséget. De mitől lesz jó egy adott kompozíció?
Ezt nehéz egy-két mondatban megfogalmazni, illetve kivitelezni is, hiszen nem mindig tudjuk jobb belátásra bírni a csapattársainkat, de ez nem jelenti azt, hogy nekünk is el kellene követni ezt a hibát. Ahhoz, hogy ezt tudatosan csináljuk, nem árt felmérni a jelenlegi metát, azon belül is a különböző karaktertípusokat.
Ezeket a pozíciókon belül tudjuk leginkább meghatározni. ADC-k között például ott van Tristana, aki a hypercarry szerepet képviseli. Ez lényegében annyit, tesz, hogy eleinte nem feltétlenül a legerősebb, de ahogy telik az idő, egyre nehezebb lesz vele elbánni, late game-ben pedig egy igazi szörny. Vannak még úgynevezett playmaker hősök, akik jó helyzeteket tudnak kialakítani a játékon belül, mint például Zac, vagy Sejuani a dzsungelben, de támogatók között is akad ilyen, mint Thresh, vagy akár Blitzcrank. Ők a képességeikkel próbálnak meg segíteni csapattársaiknak és tálcán kínálják a killeket, vagy épp elszedik a fontos képességeket.
Nyilvánvalóan ez csak pár példa, hiszen vannak tankok, bruiserek, assassinok, control mage-ek stb. Bár minden karakter más, az egyes osztályoknak akadnak hasonló erősségeik és gyengeségeik, amikre ha figyelünk, máris könnyebb felmérni a helyzetet. Ezért érdemes minden meccsen nem csak a saját játékunkra figyelni, hanem az egész térképre, hogy hol mi történik és az egyes párosítások hogyan zajlanak. Ehhez idő és gyakorlás kell, a legfontosabb pedig, hogy ne csak egy adott dologra figyeljünk a meccsen.
Ha ez megvan, már lehet egy általános elképzelésünk, hogy milyen hősök ellen, milyen kompozíció működik. Például ha az ellenfélnek sok beugró hőse van, akik akár a backline-t is veszélyeztethetik, azaz a carryket, érdemes felkészülni vagy a védelemre, vagy a menekülés lehetőségére. Mivel egy-egy karakter nem tud mindent megoldani egyedül, érdemes figyelni a csapattársaink választásaira és az alapján mérlegelni. Ha ezt mindenki megteszi, akkor a legjobb.
A bannolási fázisban tehát olyan hősöket bannoljunk ki, akik ellen nehéz dolgunk lehet. Pár bant legegyszerűbben az adott meta legerősebb hőseire dobjunk ki, és a kulcsfontosságú választásaink esetében segítsük egymást direkt counterek kitiltásával. Általános helyzetekre is készülhetünk, tehát jól skálázódó tankokat, vagy sok CC-t hozó hősöket sosem rossz kivágni. Ez különösen igaz akkor, ha egyébként nem sok menekülésünk van, vagy bizonyos részeken gyengélkedik a csapatunk.
A választás pedig a legfontosabb része az egésznek. Mindenből nem tudunk a legjobbak lenni, de rá tudunk fókuszálni bizonyos aspektusokra. Ez lehet például egy erős ADC és/vagy mides, esetleg egy dive kompozíció, akikkel könnyen és biztonságosan szedhetünk ki célpontokat akár a tornya alól is. Amikre mindenképp figyeljünk, egy tankunk mindenképp legyen, anélkül a hibalehetőségeink majdnem a nullára csökkennek és ez könnyen megeshet egy solo queue meccsen, hogy valaki hibázik. Alacsony eloban nem sokan fognak ezzel foglalkozni, de ahogy mászunk feljebb, annál nagyobb hangsúlyt kap ez az egész.
Tegyük fel, hogy ADC-t játszunk, az ellenfélnél pedig sok tank, cc és kezdeményezési készség akad. A topos Maokai, a dzsungeles Zac és a mides mondjuk Orianna. Ez egy remek wombo kombó, amire jobb ha felkészülünk, mivel mellettünk egy Taric van. Az ultija ugyan megmenthet minket, de nem biztos, hogy időben, így egy biztonságos választás kell, aki a late game-ben is felveszi velük a versenyt. Így jöhet a képbe mondjuk Tristana, hiszen el tud ugrani, vagy akár vissza is tudja lökni az ellenfeleket.
Ha van egy egész épkézláb csapatunk, már "csak" annyi a dolgunk, hogy az adott hőst kiismerjük. Papíron könnyű megtanulni, hogy mely kompozíciók mire jók, de a kivitelezés már más dolog, ehhez gyakorlás kell majd, szóval ne csüggedjünk, ha elsőre nem megy tökéletesen. Tapasztaljuk ki, hogy a mi stílusunkhoz mi passzol a leginkább, mire tudunk ráérezni és azon a vonalon haladjunk tovább, de ne ragadjunk bele teljesen. Egy, vagy két adott hőst, akiket már kiismertünk, nem feltétlenül lesznek a legmegfelelőbbek minden csapatösszeállítás ellen!