Egy diamond játékos tanácsai.
Gyakran olvashattok tanácsokat itt az Esport1-en annak kapcsán, hogy hogyan tudjátok támogatni az egyéni fejlődéseteket a játékban. Nem mindenki születik istenadta tehetségnek és kezdi egyből a mászást a szezon elején platból, viszont néhány jó tanács megfogadásával, nem feltétlenül kell egy skill istennek lenned ahhoz, hogy előrébb lépj azon a bizonyos ranglétrán. A játéktudás az egyéni képességekből (pl. mechanika), a játék (pl. hősök és matchupok pontos ismerete) valamint a játékmechanizmusok mélyreható ismeretétől (pl. mikor kell ösvényt tolni vagy fagyasztani) épül fel. Persze vannak olyan változó környezeti tényezők, amelyek ezt befolyásolhatják (pl. intelő csapattársak, magas ping) és az alábbi cikk se 100%-os garancia arra, hogy mostantól megnyered az összes meccsed, de javítja az esélyeidet a könnyebb, gyorsabb mászás reményében.
Hogyan válasszunk hősöket és csapatkompozíciót ésszel?
Aioween | 18/03/24 09:35 A megfelelő kompozíció kiválasztása fontos tényező a játékban és mindössze csak némi logikára van szükség hozzá, hogy mi is tudjunk erre készülni. Ez egyébként a profiknál is ingadozó néha, nem mindig tudják a megfelelő választásokat elhozni, vagy elszámolják magukat és végül két pad között a földre ülnek.
A különböző fórumokon gyakran látni játékosokat, akik segítséget, tanácsot kérnek ahhoz, hogy ADC mainként hogyan másszanak. Az alábbi gondolatok egy D5 játékos véleményét tükrözik, és bár egy D5 távolról se a profi szint, mégis, számos pozitívummal szolgálhat azoknak, akik ennél alacsonyabban helyezkednek el. Emberünk jelenleg 70% körüli győzelmi aránnyal rendelkezik az összes lövésszel, amivel játszik, pedig technikailag nem jó játékos, sőt, az internete se az igazi, gyakran játszik elég magas pinggel. Nézzük, mit tanácsol ő a mászáshoz.
Ne a győzelemre törekedj, hanem arra, hogy ne dobd el a meccset
Hiába vagy AD Carry, a carry valójában kevésbé számít az alacsonyabb divíziókban. Nem az a cél, hogy egyedül cipeld az egész csapatot a hátadon, nem kell folyamatosan harcolnod és killeket szerezned, ha ezzel próbálkozol, az szinte a legtöbb esetben rosszabb végkifejletet eredményez, mint amit várunk a dzsungelestől, a felső ösvényestől. De akkor a lövész hogyan lehet húzóerő egy csapatban? A lényeg, hogy ne akarj mindenáron nyerni, csapatban (és ha életben vagy) sokkal többet érsz.
Ne akarj mindenáron killeket
Nem úgy kell outplayelni a másikat, hogy feltűnősködsz vagy villogsz - tegyük fel - rozsdás mechanikai tudásoddal. Vegyünk egy konkrét példát. Benne vagy egy játék közepében és a csapatod harcot szeretne kezdeményezni. Az ellenfélnek 2 erős karaktere tart feléd, Annie és Maokai. Ha hősködünk és próbálunk playt csinálni, akkor bevetődünk a sűrűjébe, elkezdjük az 5v5 csapatharcot és elhasználjuk az ultijainkat. Talán sok sebzést fogunk kiosztani és elszenvedni, talán elhozunk pár gyilkosságot is, de lehet, hogy Annie egyből Flash+ultizni fog ránk, elrontja a napunkat és padlóra küld minket egyetlen kombóval. Még ha a csapatod meg is nyeri a harcot, az esélyeitek a tornyok elhozására és a Baronra való indulásra eléggé lecsökkennek, így a megszerzett előny messze száll. Amennyiben a lövész életben van egy győztes harc végén, az majdnem a győzelemhez, vagy egy masszív előnyhöz vezethet.
Van egy másik módja is a csapatharc kezdeményezésének, az pedig az, ha várunk 1-2 másodpercet, mielőtt felfedjük magunkat miután a csapat engagelt, mielőtt mi is bemegyünk. Annie és Maokai valószínűleg el fogják használni a mi frontvonalunkra az összes képességüket, ha nem látnak minket, így nem tudnak ezáltal kiszedni sem egy pillanat alatt. Ez pedig azt jelenti, hogy sokkal biztonságosabban mehetünk be és oszthatjuk ki a saját sebzésünket, ezáltal előnyhöz juttatva csapatunkat.
Ötből nagyjából egyszer leszel tehetetlen
Néha előfordul, hogy a csapatunk annyira elveszíti az egész játékot, hogy mi már szó szerint semmit sem tehetünk, ez kb. a mérkőzések 20%-ában fordul elő. Azonban a többi játéknál, ahol igenis van még lehetőség visszahozni, van még lehetőség felállni és comebackelni egyet, ott igenis küzdeni kell az utolsó pillanatig. Nyilván nem lehet minden meccset megnyerni, de fontos, hogy ne hagyjuk, hogy ez az érzés kiégessen vagy felemésszen bennünket, mentálisan ugyanis helyt kell állnunk minden esetben!
Nem biztos, hogy a nagy sebzés kell a sikerhez
A játék korai szakasza mindig kritikus, nagyon sokban függ a mérkőzés kimenetele attól, hogy mit és hogyan építesz ki. A Cull és a támadási / mozgási sebességet adó tárgyak segítségével biztonságosan farmolhatunk és elérhetjük a late gamet egyszerűbben, mint gondolnánk. Rengeteg lövész inkább a BF sword + alap cipővel, illetve néhány daggerrel rohangál, de miért? Nem harcolni akarunk a 10. percben már velük, vagyis taktikusabb lenne nem azt tenni, hanem inkább biztonságosan farmolni. Sokan elfelejtik, de egy stabil farmelőny aranyban többet ér, mint 1-2 gyilkosság. Ha kevesebb támadási sebességed van az elején, több idő kell bevinni 1-2 lövést, ergo több esélye van az ellenfelednek megsebezni téged.
Összességében - és ez egyébként más sportokra is jellemző - több az esélyed a sikerre, ha nem te próbálod meg bevinni a győztes lépést, hanem megvárod, amíg az ellenfeled hibázik. Mit gondoltok? És milyen szellemiségben álltok neki 1-1 meccsnek?
TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!
Borítókép Innen